De bestuurlijke situatie in Israel.

Plaats reactie
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

De bestuurlijke situatie in Israel.

Bericht door hagenaars »

De bestuurlijke situatie in Israël is weer een tikkeltje moeilijker geworden. Want: "Een tweede poging om in Israël een coalitie te vormen, is definitief mislukt. Benny Gantz van de oppositiepartij Kahol Lavan heeft het mandaat woensdag weer overhandigd aan president Reuven Rivlin".(ANP)
Moet het electoraat nu weer naar de stembus of weet Rivlin een oplossing te vinden in het huidige parlement? Spannend.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: De bestuurlijke situatie in Israel.

Bericht door hagenaars »

De zaak wordt nog extra gecompliceerd door de aanklacht jegens de M.P. en de erkenning door Trump van de nederzettingen. Spannend. Neemt Gantz het roer over?
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: De bestuurlijke situatie in Israel.

Bericht door hagenaars »

Gisteren sprak ik een Israëlische, op zich niets bijzonders want in Amsterdam zie en spreek je soms mensen uit (bijna) alle landen en streken ter wereld. Het gesprek in de keuken van een doodzieke vriendin ging over de verwarde situatie die politiek in Israël is ontstaan (en die ons kikkerlandje ook kan treffen..) als gevolg van de sterke, democratische, versnippering van partijen. Trots zei ze : Ik ga binnenkort voor de derde keer naar de stembus...
En ik hoop dat Netanyahu wint!, want een generaal aan de macht, nou nee, dat liever niet.
( Benjamin Gantz, Hebreeuws: בנימין "בני" גנץ, is een Israëlische oud-generaal en politicus. Gantz diende in het Israëlisch defensieleger vanaf 1977 en was tussen februari 2011 en februari 2015 generaal. Wikipedia )

Dat hoor je niet op de Nederlandse T.V.
Plaats reactie