Dakloosheid een probleem?

FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: Dakloosheid een probleem?

Bericht door FleetwoodMacho »

Ach welnee, er is immers geen fileleed, er zijn geen parkeerproblemen in de steden, er zijn geen ellenlange wachtlijsten met woningzoekenden, er zijn geen problemen met de verbrandingsovens, de problemen met de vuilafvoer zijn slechts fictie, er hangt geen enorme stikstofdeken boven de Randstad, er bestaan geen religieuze noch etnische noch culturele spanningen, en de enorme CO2 uitstoot komt rechtstreeks uit een sciencefiction roman...

Bijzonder fijn dat een vakkundige dwaas van het formaat Hagenaars ons kan verzekeren van een goede nachtrust.
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
hagenaars

Re: Dakloosheid een probleem?

Bericht door hagenaars »

Puntsgewijs:
1. Zeker is er file vorming en overvolle stations, maar daar wordt toch iets aan gedaan? En u kunt nog altijd mits goed gepland binnen het uur van Amsterdam naar Rotterdam...
2. U kunt op de Keizersgracht in Amsterdam naar hartenlust parkeren, wel dokken natuurlijk.
3. Als de overheid iets distribueert, dan zijn er altijd wachtlijsten. Toeval? Ik denk het niet.
4. Inderdaad, beide problemen afval en de AEB zijn oplosbaar, zoals Udo Kock juist vandaag in het F.D. vaardig uitlegt.
5. Die stikstof is niet echt enorm, maar wel hinderlijk. Ook daar is een oplossing voor en dat in samenhang met het Russische gas dat hoogcalorisch is. Vraag me niet hoe, maar geniet ervan.
6. Er zijn al honderden jaren grote religieuze, etnische en culturele verschillen en ik denk dat die nog wel even duren.
7. Er wordt in de media voortdurend geschreven en gepraat over die CO2 uitstoot en hoe die te ondervangen. Ik wordt daar optimistischer van, u niet, begrijp ik. Respect...
FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: Dakloosheid een probleem?

Bericht door FleetwoodMacho »

Op de oude slaapkamer van Hagenaars zijn vochtplekken en druppels te zien, en een buurman die net langs komt voor een bakje koffie weet hem te vertellen dat het dakkapel lekt. Doch Hagenaars heeft zich inmiddels bij diens buurman gevoegd met een teil in zijn handen en zegt verontwaardigd: "maar er wordt toch iets aan gedaan? ".

Het gaat er om dat de aangereikte zaken aangeven dat er in Nederland - en met name in de Randstad - bijzonder veel mensen op elkaar wonen. Jouw 'oplossingen' zijn - net als met het teiltje - symptoombestrijding.
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
hagenaars

Re: Dakloosheid een probleem?

Bericht door hagenaars »

U kunt wellicht eens aangeven welke oplossingen die ik aangaf tekort schieten en waar dan wel? Uw vergelijking met een teiltje is onjuist. De dakkapel staat in de steigers.
Er is geen sprake van overbevolking in onze Randstad, eigenlijk en meer feitelijk Randsteden.
U hebt natuurlijk het recht het hier te druk te vinden, maar overbevolking nee, dat kennen we hier niet.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... TwikJzPOUx
FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: Dakloosheid een probleem?

Bericht door FleetwoodMacho »

Je ontkent dat Nederland één der dichtsbevolkte landen ter wereld is, Hagenaars?
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: Dakloosheid een probleem?

Bericht door FleetwoodMacho »

Nederland telde in 2011 ruim 16,6 miljoen inwoners en is daarmee het dichtstbevolkte land in de Europese Unie. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Op iedere vierkante kilometer woonde in 2011 in ons land gemiddeld 475 mensen. Wereldwijd gezien levert dit een 27e plek op. De top tien wordt hierbij bijna volledig ingenomen door erg kleine landen. Kijken we alleen naar landen met een inwonertal van 15 miljoen of meer, dan eindigt Nederland op de 4e plek.
https://mens-en-samenleving.infonu.nl/i ... ereld.html

De door jou aangereikte link toont niets aan, Hagenaars. Deze wel, en let op, meneer de humanist, dit zijn cijfers van 2011, dus 8 jaar geleden. De situatie is sindsdien alleen maar verergerd.
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
hagenaars

Re: Dakloosheid een probleem?

Bericht door hagenaars »

Veel politieke problemen ontstaan door een gebrekkige kennis van de statistiek, zoals ik eerder stelde en ik herhaal dat.
Ons kikkerlandje is niet overbevolkt, wel is het hier en daar, wat je noemt lekker druk, het is bovendien een van de welvarendste landen, waar het 'nationaal bruto geluk' torenhoog blijft. Al jaren, wat zeg ik eeuwen...
FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: Dakloosheid een probleem?

Bericht door FleetwoodMacho »

Ach natuurlijk, als de statistiek niet overeenkomt met Hagenaars' roze denkbeelden, deugt de statistiek niet. Die gigantische stikstofwolk is gewoon spontaan ontstaan, en de wetenschap krabt zich achter de oren hoe dit toch mogelijk is.

Fileleed, parkeerproblematiek, woningzoekenden, milieuvervuiling, het bestaat allemaal niet in Hagenaars' bij elkaar gefantaseerde wereldje: het is er slechts een beetje druk volgens onze humanistische fantast.

Maar laat je droomwereld niet verstoren door de realiteit, Hagenaars, trip vooral rustig verder.
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
hagenaars

Re: Dakloosheid een probleem?

Bericht door hagenaars »

Nee, nu hebt u het alweer helemaal mis, wat is dat toch met u? Snapt u het allemaal wel?
Ik leg het gewoon nog een keertje uit.
Er is natuurlijk niets mis met de statistiek, want feitelijk. Maar ik stel dat er politieke problemen ontstaan als mensen zoals u de zaak verkeerd begrijpen. Het is hier en daar bv. druk in Nederland, neem het Rokin of de Wallen, maar dat betekent nog geen 'overbevolking' , want dat is een subjectief gevoel. Ik hoop dat ik duidelijk ben?
Niemand verbaast zich over de vrijgekomen stikstof, daar gaat het ook niet om, de kwestie is hoe raken we die weer kwijt.
Dat is een kwestie van methode en techniek. Ik ben daar positief en optimistisch over, u niet en dat is best jammer.
U moet niets van mij, maar het zou wel helpen als u eens inging op mijn reacties op de door u opgeworpen politieke zaken. Lezen en studeren is mijn advies.
Ben ik duidelijk?
FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: Dakloosheid een probleem?

Bericht door FleetwoodMacho »

Nee, nu hebt u het alweer helemaal mis, wat is dat toch met u? Snapt u het allemaal wel?
Ik leg het gewoon nog een keertje uit.
Mijn dag is weer goed: een van de pot gerukte zelfbenoemde vrijdenker zal me wel even bijpraten.
Er is natuurlijk niets mis met de statistiek, want feitelijk
Fout, dat is een vorm van absolutisme. Ook de statistiek wordt gemanipuleerd. Zo zijn er gevallen bekend waarbij de bevolkingsdichtheid werd berekend waarbij het oppervlaktewater werd meegerekend als woongebied, zodat het aantal inwoners per vierkante kilometer lager uitkwam.
Maar ik stel dat er politieke problemen ontstaan als mensen zoals u de zaak verkeerd begrijpen
Aha, ik begrijp dat als mensen zoals jij de zaak verkeerd begrijpen, er niets aan de hand is. Voorwaar een geruststelling.
Het is hier en daar bv. druk in Nederland, neem het Rokin of de Wallen, maar dat betekent nog geen 'overbevolking' , want dat is een subjectief gevoel. Ik hoop dat ik duidelijk ben?
Verhelderend. Als het krioelt van de mensen met hun voertuigen in de Randstad, en longartsen zich zorgen maken over de luchtkwaliteit, spreekt demografisch expert Hagenaars nog niet over overbevolking: de mensen moeten daar eerst in 3 lagen opgestapeld liggen voordat deze kwalificatie aangewend kan worden.
Niemand verbaast zich over de vrijgekomen stikstof, daar gaat het ook niet om, de kwestie is hoe raken we die weer kwijt.
Goh, laat ik nou gedacht hebben dat we de oorzaak van die wolk moeten vaststellen om het probleem te kunnen voorkomen...
Dat is een kwestie van methode en techniek.
Zeker, je pleurt eerst een morbide aantal mensen in een streek bij elkaar, constateert vervolgens dat daar problemen uit voortvloeien, en gaat vervolgens op zoek naar methoden om die problemen op te lossen, ongeacht of dat de belastingbetaler nu krankzinnig veel geld kost, want je wilt de 'gezellige drukte' hoe dan ook handhaven. Hagenaars kan dit allemaal heel logisch duiden.
Ik ben daar positief en optimistisch over, u niet en dat is best jammer.
Eureka: als ik gewoon wegkijk van de problematiek en de volgende generatie ermee opzadel, is er niets aan het handje. Je hebt me zowaar een bevrijd gevoel gegeven, Hagenaars.
U moet niets van mij, maar het zou wel helpen als u eens inging op mijn reacties op de door u opgeworpen politieke zaken.
En ik maar denken dat ik je steeds van repliek gediend heb, kennelijk moet ik toch wat beter mijn best doen op mijn toetsendoos.
Lezen en studeren is mijn advies.
Ervaringsdeskundige Hagenaars heeft daar namelijk de trein gemist, en adviseert nu anderen om het beter te doen. Helder.
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
Plaats reactie