Lopen wij in Nederland gevaar?

hagenaars

Lopen wij in Nederland gevaar?

Bericht door hagenaars »

Ik hoop het niet en verwacht het ook niet, maar zeker is anders.

Volgens Bart Schuurman, terrorismedeskundige van de Universiteit Leiden, is dit gedachtegoed niet een uniek Amerikaans probleem. "Voorheen was rechts-extremisme meer nationalistisch van aard; gericht op het geloof in de superioriteit van een specifiek land en diens inwoners", aldus Schuurman. "Nu overschrijdt rechts-extremisme de landsgrenzen en gaat het om het beschermen van 'de witte mens' of 'het Westen' tegen 'het vreemde'. Dat zijn moslims, immigranten en ook Joden."
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Lopen wij in Nederland gevaar?

Bericht door wilfred degens »

322 lezers van dit topic. Niemand hierover met een mening? :o Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Waar is op deze wijze mijn/ons vaderland naar op weg? In het intercontinentale buitenland vond de inheemse bevolking mij altijd zo/te direct. Vroeg ik wat daarop tegen was? Daarmee klaar je toch al je binnenvetten op! Lezers, laat je stem/gedachten/mening niet door angst levend begraven. Ieders mening telt in het geheel, en daar zijn wij toch allemaal onderdeel van? Als het goed is, zal niemand lachen of de spot drijven met je mening, hetgeen niet impliceert dat alle bezoekers/lezers het altijd met je eens zullen zijn. Dáár valt toch wel mee te leven? Je keus om naar dit forum te gaan krijgt pas de optimale betekenis wanneer jullie denkers je mening VRIJ durven te uiten. Profiteer van dit voorrecht!
Laatst gewijzigd door wilfred degens op za 15 feb 2020, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Lopen wij in Nederland gevaar?

Bericht door wilfred degens »

Ja, wij lopen in deze woelige tijden van alle kanten gevaar. Mensen die menen nooit op hun hoede te hoeven zijn, komen voortdurend als slachtoffers van de wilde beesten, als mensen vermomd, bij applaudisserende programmamakers vertellen hoe naïef ze geweest zijn. Naïef zijn als volwassene in deze wereld is als een kind de leeuwenkuil inlopen om die lieve leeuwen te aaien en aan je ijsje te laten likken.
Ik wil het stigma 'dom' niet gebruiken.
Politieke en religieuze stromingen van allerlei extremisten hebben een aanzuigende werking voor de hersenloze massa hysterisch gevoeligen met een weinig relativerend denkvermogen. De mens is tot alles in staat wanneer het nadenken en de empathie laag ontwikkeld zijn. De hele holocaust werd uitgevoerd door Jannen Allemannen welke uw buren, familieleden, dispuutleden en collegae konden zijn.
Daar wordt in de media bij oorlogsslachtoffers herdenkingen maar weinig bij stil gestaan hoe en door wie dat meedogenloze vernietigingsproject onder Hitler 5 jaar heeft kunnen voortbestaan, tot de Russen en de geallieerden daar een eind aan maakten. Zomaar mensen welke u iedere dag misschien wel in uw spiegel ziet en overal tegenkomt, blijken tot de meest weerzinwekkende daden in staat te zijn wanneer de opportunistische gelegenheid zich maar voordoet. Ja, we lopen niet alleen gevaar in Nederland slachtoffer van extremisten te worden wanneer je je heilige principes niet - en nóóit - wilt prijsgeven, we lopen diezelfde gevaren over de hele wereld waar mensen het voor het zeggen hebben of over lijken gaand willen hebben. Leer de mens kennen in onze slachthuizen, iedere dag opnieuw, waar uiteindelijk camera's zelfs de controlerende dierenartsen in de gaten moeten houden tegen de meest gruwelijke wreedheden op weerloze schepsels. Wanneer camera's nodig zijn om het monster in de mens in toom te houden, zegt meer dan duidelijk wat voor monsters ons overal en altijd bedreigen, wanneer zij daar de gelegenheid voor krijgen of - je hen naïef direct of indirect gegeven hebt.
Wees vertrouwd, maar vertrouw niemand zomaar vanwege zijn/haar aangenaam klinkende retoriek!
Laatst gewijzigd door wilfred degens op di 18 feb 2020, 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Lopen wij in Nederland gevaar?

Bericht door wilfred degens »

Meneer hagenaars, herkent u niet zelf een grote twijfelaar te zijn? Iemand wie altijd bij glasheldere bewijzen van dagelijks voorkomende feiten nog blijft twijfelen? U drijft op blinde hoop?! Dat doen struisvogels ook. Uw topic "Lopen wij in Nederland gevaar?" slaat n.m.m. derhalve nergens op.
Ieder volk heeft voortdurend behoefte aan hypes. Klampt zich vervolgens steeds vast aan glinsterende houvasten waar zij hun emoties van aangeprate angsten en utopische idealen in kwijt kunnen. Extremisme is daarin een onvermijdelijk fenomeen, wat heerst in de geesten van dominante 'hanen'. Dat gevaar is in de historie van de communicerende homo sapiens nooit weg geweest. Rechts extremisme niet meer mogelijk op grote schaal ((NSDAP), onder druk van het jaarlijkse gruwelen herdenken? Gedurende de eerste decennia van het verwerken van de weerzin en afschuw van alles wat het ons land overheersende fascisme de hele wereld gebracht heeft en nog steeds brengt, dan borrelen die extremistische gevoelens weer naar de oppervlakte bij jongere generaties. De tijd heelt immers alle wonden? :evil: De mens heeft nog nooit duurzaam geleerd van zijn geschiedenis. De jongeren herhalen de geschiedenis.
Wat heeft een maatschappij immers aan een hoog ontwikkeld volk, welk nooit geleerd heeft hoe het met gevoelens van henzelf en mensvriendelijk naar anderen zou moeten omgaan? Kijk naar onze top sporten. Daar gaat het al heel lang niet meer om de beleving van de sport, maar om het egocentrische slijk der aarde. Niemand in de overvolle hysterisch gillende stadions die daar enig besef van heeft. Gemiddeld heeft de mens nooit geleerd hoe om te gaan met eigen en ieders grootste drijfveer in het leven. Ons gevoel. Uiteindelijk de mentaliteit bepalend gevoel.
Elke vorm van extremisme komt voort uit o.a. sociaal maatschappelijk ontspoort fanatisme.
Discriminatie, extremisme, volkshysterie zijn niet effectief maatschappelijk uit te roeien. Dan zou je alleen de mens moeten uitroeien. En dat is kolder. We zullen moeten beseffen dat we met het latente monster in onszelf en in iedereen moeten leren leven zoals de koorddanser aan zijn beide kanten zijn doodsmak hoopt te vermijden.
Laatst gewijzigd door wilfred degens op ma 17 feb 2020, 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Lopen wij in Nederland gevaar?

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef: Wanneer camera's nodig zijn om het monster in de mens in toom te houden, zegt meer dan duidelijk wat voor monsters ons overal en altijd bedreigen, wanneer zij daar de gelegenheid voor krijgen of - je hen naïef direct of indirect gegeven hebt.
Jezus Christus: "Wie zonder zonde is werpe de eerste steen."

Soms zei die loser ook wel eens wat zinnigs.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Lopen wij in Nederland gevaar?

Bericht door wilfred degens »

Maar beste Fred Neerhoff, ik heb binnen de contexten op dit forum voortdurend gesteld dat alle 'zonden' in ieder mens, dus ook in mij, latent aanwezig zijn. Mijn stelling daaruit volgend is dat niemand, dús ook ik niet, de eerste steen zou mogen werpen. Overigens, waarom zie jij Jezus Christus als een loser? Waarin zou hij dat geweest zijn? Ik meen dat hij, geloof alles of niet, toch aardig wat positieve en negatieve deining teweeg gebracht heeft de laatste 2000 jaar. Oke, de schaduwzijden, welke ik natuurlijk ook weet, achterwege gelaten. Hij bracht profetisch de enige sleutel om met oprechte naastenliefde, zonder uitzondering, met iedereen duurzaam door één deur te kunnen gaan. Stel je voor: dus alle Benjamin Netanyahu(s) met alle Ruhollah Khomeini(s) en met alle Osama Bin Laden(s) en Donald Trump(s), stoelendansend om de carnaval van de liefde. Ik zie Jezus Christus als een profeet van de onvoorwaardelijke liefde, die geslachtofferd werd door het monster in de waarachtige mens.
Verder ben ik helaas niet meer gelovig. Maakt het leven er niet makkelijker op.
Lopen wij in Nederland gevaar? Ja, voor de 'naakte' mens! Dus laat die steen maar liggen!
Laatst gewijzigd door wilfred degens op ma 17 feb 2020, 12:11, 2 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Lopen wij in Nederland gevaar?

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:ik heb binnen de contexten op dit forum voortdurend gesteld dat alle 'zonden' in ieder mens, dus ook in mij, latent aanwezig zijn.


En dus ook in de mens Jezus
wilfred degens schreef: Ik zie Jezus Christus als een profeet van de onvoorwaardelijke liefde, die geslachtofferd werd door het monster in de waarachtige mens.
Conclusie: jouw Jezus is geen mens.

En dat, terwijl de overlevering zegt dat Jezus een Jood was.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Lopen wij in Nederland gevaar?

Bericht door wilfred degens »

wilfred degens schreef:Conclusie: jouw Jezus is geen mens.
Dat hij ook gewoon een mens was, bleek voor de twijfelaars hierover al, toen hij in zijn onbekende jeugd/puberteit de tempel van god meende te moeten schoonvegen. Ik denk dat hem dat nooit gelukt was wanneer hij bv op een steen ging staan en de handelsdrijvers verontwaardigd toeriep, "Opzouten jullie, godslasteraars!" :cry: Hij zal daartoe wel over extra stevige fysieke vaardigheden van menselijke aard beschikt hebben.
Jah, als de heilige geest een jood was, was hij dat ook. Wat zou daarop tegen zijn?
Alleen zie ik nu even het verband niet meer met het topic. Lopen wij in Nederland gevaar? Jah, overal waar mensen op de foute knoppen kunnen drukken welken een direct gevaar voor ons kunnen zijn.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Lopen wij in Nederland gevaar?

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:Lopen wij in Nederland gevaar? Jah, overal waar mensen op de foute knoppen kunnen drukken welken een direct gevaar voor ons kunnen zijn.

Dat lijkt mij een open deur.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Lopen wij in Nederland gevaar?

Bericht door wilfred degens »

Wat is dan jouw meestal gewaardeerde antwoord op de topic vraag?
Plaats reactie