FNV schrapt banen

Plaats reactie
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

FNV schrapt banen

Bericht door David Bakker »

Het gaat slecht met de FNV. Sinds de eeuwwisseling zo'n 170.000 leden kwijt. Wat is er aan de hand? Waarom verliest de vakbond aan aantrekkingskracht? https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -op-straat
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: FNV schrapt banen

Bericht door fred neerhoff »

Het is het neoliberalisme (uitsluitend financiële optimalisering) gelukt alles en iedereen uit elkaar te spelen. De bulk van de werkenden gaat daarom voor zichzelf. Fijn voor de werkgever maar slecht voor de laagst betaalden. Zij moeten het in toenemende mate doen met flex-contracten, slecht onderwijs en een slechte positie op de huizenmarkt.

Laatst hoorde ik Theo Hiddema van Forum voor Democrate pleiten voor een financiële bonus voor het moederschap. Kan het achterlijker? Maar in de discussie met vrouwen was er niet 1 die de eis van crèches formuleerde. Reden: een compleet gebrek aan het besef van een gemeenschappelijk belang. Ook het besef van de daarvoor noodzakelijke vakbonden ontbrak compleet. De vrouwen kwamen niet verder dan morele verontwaardiging!
hagenaars

Re: FNV schrapt banen

Bericht door hagenaars »

Een beetje vreemd is het wel, de liberalen ( neo liberalen bestaan niet.) de schuld te geven van de dalende belangstelling voor het vakbondswerk. Ik denk wel dat er betere analyses te maken zijn?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: FNV schrapt banen

Bericht door fred neerhoff »

fred neerhoff schreef: Laatst hoorde ik Theo Hiddema van Forum voor Democrate pleiten voor een financiële bonus voor het moederschap.
Let wel, Hiddema doelde niet op een verhoging van de huidige kinderbijslag. Nee, hij pleitte voor het onversneden reactionaire idee dat vrouwen thuis moesten blijven om de kinderen op te voeden, in plaats van een eigen financieel onafhankelijke positie te verwerven.
hagenaars

Re: FNV schrapt banen

Bericht door hagenaars »

Bijzonder.
Plaats reactie