onderwijs mbt het koloniaal verleden

Plaats reactie
caresse
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 09 jan 2019, 19:27

onderwijs mbt het koloniaal verleden

Bericht door caresse »

L.s.

Het zal weinigen ontgaan zijn dat er in diverse maatschappijen wereldwijd spanningen heersen tussen bepaalde groeperingen. Denk bijvoorbeeld aan die stokoude islamdiscussie en hoe wij bijv. zo ´iemand´ als ´zwarte Piet´ zouden moeten betitelen. Mijn mening is dat groeperingen veel te weinig over elkaar weten, dat begint al thuis bij mams en paps aan de eettafel en op school. Mijn mening is dat het onderwijs, vooral het historisch onderwijs veel te gebrekkig is en summier. Ik denk dat groeperingen elkaar beter zullen begrijpen (vooral op het emotieve vlak...), als ze simpelweg wat meer over elkaar zouden weten. Graag refereer ik ter onderbouwing van mijn stelling aan het boek van de Surinaamse publicist Sunil Siwpersad, ´terug naar Ashanti´, deze man legt in een roman haarscherp uit, wat ik al jarenlang o.a. voor de klas verkondig. Graag uw onverbloemde mening...
hagenaars

Re: onderwijs mbt het koloniaal verleden

Bericht door hagenaars »

Hallo, Caresse, van harte welkom op deze site. U hebt volkomen gelijk. Het ontwikkelen van meer samenhang bij een volgende generatie kan niet vroeg genoeg beginnen.
En dan ook nog uw rake constatering dat het zonder sterke, zeer ruime versterking van het geschiedenisonderwijs niks wordt in deze moerasdelta!
Het zou trouwens sowieso beter zijn als niet financiën, maar kwaliteit het onderwijsbeleid weer ging bepalen.
Nu de rijksbegroting eindelijk weer in evenwicht is en de economie draait als een tierelier (hopen we...) is veel uitgeven op dit door u genoemde vlak het slimste wat we met elkaar kunnen bedenken.
Plaats reactie