Kamer akkoord met 'Marrakeshpact'

hagenaars

Re: Kamer akkoord met 'Marrakeshpact'

Bericht door hagenaars »

Het grote probleem met de huidige ongebreidelde immigratie is het ontbreken van en werkbaar terugkeer scenario. Uitzetting loopt vast op de weigering van de thuislanden tot terugkeer. Dit "verdrag" (pact) kan daar verandering in brengen. Dat lijkt mij wel de moeite waard...Ik ben geen naïeve positivo maar laten we die kans grijpen.

Misverstand: het Global Compact voor Veilige, Geordende en Reguliere Migratie is geen verdrag. Het is een samenwerkingsakkoord. Daarom hoeft het document op 11 december in Marrakesh niet ondertekend te worden. Er zal over de tekst worden gestemd. Wanneer minstens tweederde voor is, wordt het pact aangenomen. Eigenlijk is de top van regeringsleiders in de Marokkaanse stad, op 11 december, een soort bijzondere zitting van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Kamer akkoord met 'Marrakeshpact'

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik ben geen naïeve positivo maar laten we die kans grijpen.
Nee hoor, dat lijkt alleen maar zo. Je gebruikt dezelfde argumenten als D'66 robot Rob Jetten. Ook al zo'n ster in het wegkijken.
hagenaars

Re: Kamer akkoord met 'Marrakeshpact'

Bericht door hagenaars »

Nogmaals, er is weinig tegen het pact en een behoorlijke kans dat we er iets mee kunnen om de immigratie in goede, d.w.z.. betere banen te leiden.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Kamer akkoord met 'Marrakeshpact'

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Wat een kouwe drukte over een V.N. besluit.. Migratie is van alle tijden en niet of nauwelijks te stoppen...
Naar aanleiding van de Belgische steun aan het Marrakesh-pact is heden de Belgische regering gevallen.
hagenaars

Re: Kamer akkoord met 'Marrakeshpact'

Bericht door hagenaars »

Dat zou kunnen, maar de meeste commentaren spreken over vaandelvlucht van de NV-A . Verkiezingen, snap je...
Plaats reactie