De Sint en Piet, ach wie kent ze niet....

Plaats reactie
hagenaars

De Sint en Piet, ach wie kent ze niet....

Bericht door hagenaars »

Dat hoger beroep spreekt mij wel aan. Ik begrijp het en ik heb begrip. Afwachten...


De inzameling voor de zogenoemde blokkeerfriezen loopt als een trein. In een dag tijd is er meer dan 100.000 euro opgehaald. Sommige donateurs storten meer dan duidend euro's.
Het geld is bestemd voor de juridische kosten die een hoger beroep met zich meebrengt. De mensen die vorig jaar de A7 blokkeerden om anti-Zwarte Piet-demonstranten tegen te houden, kregen vrijdag taakstraffen opgelegd door de rechter in Leeuwarden. (ANP en RTL nieuws,)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: De Sint en Piet, ach wie kent ze niet....

Bericht door fred neerhoff »

Over de bijdrage van PvdA-gluiper Lodewijk Ascher aan de onderhavige discussie: http://verenoflood.nu/zwarte-piet-en-gl ... htergrond/
hagenaars

Re: De Sint en Piet, ach wie kent ze niet....

Bericht door hagenaars »

Dit gaat mij wel wat te ver: (Toevallig zag ik de bedoelde uitzending.) citaat "En als je alles denkt te hebben gehad, kwam WNL op Zondag nog met wat vragen aan Lodewijk Asscher – die van op de achtergrond volledig medeschuldig is aan de Zwarte Piet-ophef. "
Het is mij niet bekend dat Lodewijk Asscher die politicus is, van op de achtergrond werkt. En hij is zeker niet schuldig aan " de Zwarte Piet-ophef ".

Dit is dan ook een legitiem en redelijk standpunt:
“Ik begrijp het wel, het is mooi dat mensen geld inzamelen,” zegt Asscher. Toch plaatst hij ‘enkele kanttekeningen’ bij de inzamelingsactie. “We moeten niet op de stoel van de rechter gaan zitten. De rechter heeft uitgelegd dat een snelweg blokkeren gevaarlijk is. Ook als je vindt dat iemand anders daar niet overheen moet. Dat is niet aan jou als burger.”

Lodewijk Asscher is behalve politicus ook nog een prominent jurist. Trouwens niet alleen voor een jurist maar zeker ook voor een politicus is " eigen richting" een dilemma.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: De Sint en Piet, ach wie kent ze niet....

Bericht door fred neerhoff »

Je begrip voor PvdA-gluiper Asscher is vertederend Hagenaars. Net zoals je begrip voor de drie NSB´ers die piloot Poch hebben aangegeven, en voor de Paus natuurlijk haha. Eigenlijk voor een ieder die volgens jou in het belang van de status-quo handelt.
hagenaars

Re: De Sint en Piet, ach wie kent ze niet....

Bericht door hagenaars »

Lodewijk Asscher heeft een redelijk standpunt, daar houd ik wel van. Met status quo heeft dat niets van doen.
Plaats reactie