Dienstplicht voor vrouwen

Plaats reactie
K106594

Dienstplicht voor vrouwen

Bericht door K106594 »

Ik snap eigenlijk niet waarom de jonge vrouwen die volgend jaar 17 worden een envelop op de mat krijgen met de dienstplicht - waarschijnlijk gaat meer dan 3 kwart er toch niets mee doen en diegenen die interesse hebben zullen het misschien niet eens halen omdat mannen fysiek gewoon sterker zijn. Het percentage is zo’n 8 procent vrouwen tegenover de rest man. Waarom zou de overheid überhaupt bezig willen met het versturen van die brieven? Hebben ze daar niet iets anders te doen dan bomen te verspillen :roll:
Propolitiek
Berichten: 5
Lid geworden op: di 02 okt 2018, 21:07

Re: Dienstplicht voor vrouwen

Bericht door Propolitiek »

Het is meer symbolisch bedoelt dat vrouwen ook wel degelijk een dienstplicht hebben, en om meer aandacht te werven voor defensie. Ze willen hier meer vrouwen dan de 10 procent die een nu rondloopt. Wat ik dan eigenlijk niet snap. Mannen zijn gewoon makkelijk en pakken door, vrouwen denken vaak overal 2x over na en dat is niet altijd handig op een slagveld waar snel gehandeld moet worden. Maar dat is wat ik vind. Natuurlijk zijn er ook harde vrouwen en zachte mannen. Voelt zich niet beledigd 8-)
K106594

Re: Dienstplicht voor vrouwen

Bericht door K106594 »

Sorry Propoltiek maar hoezo symbolisch? Begrijp mij niet verkeerd maar krijgen jongens wel zo’n brief op de mat dan?
Propolitiek
Berichten: 5
Lid geworden op: di 02 okt 2018, 21:07

Re: Dienstplicht voor vrouwen

Bericht door Propolitiek »

Nou, naar wat ik meen krijgen alle jongens zo rond hun 17 à 18e inderdaad zo’n brief op de mat. Hoe zonde van alle bomen jij dat ook vind.
K106594

Re: Dienstplicht voor vrouwen

Bericht door K106594 »

Oké dat wist ik dus niet. Verder vind ik het nog steeds een grote onzin. Wat de bomen betreft: ja ik vind het zonde als er papier wordt gebruikt dat eigenlijk nergens meer voor nodig is. Waarom doet de overheid dat niet online? Is het gelijk een goede oppepper voor de overheid zelf plus wordt het ook veel toegankelijker voor de jongeren. En een of andere vage campagne die vraagt voor de aandacht voor defensie op tv gaat denk ik ook niet helpen. Wanneer willen ze die campagne dan uitzenden? Na het 20:00-uur journaal? Bijna geen jongere die trouw elke avond voor de buis zit om 20:00.

Een Netflix serie over een vrouw bij defensie zou misschien veel beter helpen ;)
Propolitiek
Berichten: 5
Lid geworden op: di 02 okt 2018, 21:07

Re: Dienstplicht voor vrouwen

Bericht door Propolitiek »

Een (Netflix) film zou geen slecht idee zijn opzich, maar zou dan ook de nadelige kanten moeten laten zien. Zo iets als Flikken Maastricht gaat niet helpen, dit wordt allemaal veel te geromantiseerd. Net zoals CSI. Alsof een dader altijd genoeg sporen achterlaat en dat zo’n lab een uitslag van 100% kan geven. Dat slaat de plank ook volledig mis, want dat kan ik het dagelijks leven natuurlijk ook niet. En er zijn ook genoeg cases waarin er geen dader wordt gevonden
K106594

Re: Dienstplicht voor vrouwen

Bericht door K106594 »

Dat ben ik het dan weer met je eens. Maar Flikken Maastrict is wel iets anders dan defensie.
hagenaars

Re: Dienstplicht voor vrouwen

Bericht door hagenaars »

Wat is het probleem? De dienstplicht is weliswaar niet afgeschaft, maar behalve deze registratie niet meer actief. Defensie houdt zich aan de wet. En registreert dienstplichtigen.
Plaats reactie