Extra Turks onderwijs.

hagenaars

Extra Turks onderwijs.

Bericht door hagenaars »

Dit is geen nieuw "nieuws", typisch voor de komkommertijd.

De Tweede Kamer is bezorgd over het nieuws dat de Turkse regering weekendscholen wil financieren in Nederland. De VVD en de SP hebben Kamervragen gesteld aan minister Wouter Koolmees van Sociale Zaken. Bron ANP.

Die internaten en andere dergelijke initiatieven bestaan al meer dan dertig jaar in Rotterdam Zuid.
hagenaars

Re: Extra Turks onderwijs.

Bericht door hagenaars »

De regering heeft beslist om niets te doen tegen deze initiatieven. Men is er niet blij mee, maar laat het zo.

Geen Stijl ligt dwars: "Wanhoop dat de Nederlandse overheid niet ingrijpt: waarom zouden kinderen die in Nederland zijn geboren en getogen, besmet moeten worden met gedachtegangen van vreemde mogendheden? Wanhoop dat Nederturken niet ingrijpen: waarom zou je toestaan dat een andere overheid dan die van het land waar je woont, leeft en gelukkig bent, jouw kind besmet met zijn propaganda? Wanhoop dat het Ministerie van Sociale Zaken per direct al een mosterdnademaaltijd reactie geeft: “als er signalen zijn dat dit gebeurt [integratie in NL belemmeren of antidemocratische opvattingen stimuleren] zal de overheid optreden”.
bolletje123
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 01 okt 2018, 14:56

Re: Extra Turks onderwijs.

Bericht door bolletje123 »

De Nederlandse regering mag niet toestaan dat de Turkse regering invloed uit kan oefenen in een ander land, in dit geval Nederland. Scholen mogen niet als politiek middel gebruikt worden. Wat de Turkse regering dus wil, zijn Turkse internaten en scholen financieren voor taal, cultuur en religieuze vorming en dit vind ik niet kunnen in iemand anders land. Bij jezelf in Turkije prima, maar zeker niet in Nederland.
bolletje123
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 01 okt 2018, 14:56

Re: Extra Turks onderwijs.

Bericht door bolletje123 »

Want waarom zouden er in Nederland scholen moeten zijn die geld steun hebben van Turkije?
henk17
Berichten: 22
Lid geworden op: di 02 okt 2018, 18:35

Re: Extra Turks onderwijs.

Bericht door henk17 »

Op die internaten die de Turken ondersteunen leren de kinderen toch om discipline te krijgen?
bolletje123
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 01 okt 2018, 14:56

Re: Extra Turks onderwijs.

Bericht door bolletje123 »

henk17 schreef:Op die internaten die de Turken ondersteunen leren de kinderen toch om discipline te krijgen?
Dat kinderen les krijgen in een moskee dat gaat toch, denk ik, zeer zeker invloed hebben op het gedrag van het kind. Het kind gaat daardoor anders denken, zich anders gedragen en voelt zich na het internaat onder Turkse steun misschien wel helemaal geen Nederlander meer, maar meer Turk. Wat is jouw mening hierover Henk17?
henk17
Berichten: 22
Lid geworden op: di 02 okt 2018, 18:35

Re: Extra Turks onderwijs.

Bericht door henk17 »

bolletje123 schreef:
henk17 schreef:Op die internaten die de Turken ondersteunen leren de kinderen toch om discipline te krijgen?
Dat kinderen les krijgen in een moskee dat gaat toch, denk ik, zeer zeker invloed hebben op het gedrag van het kind. Het kind gaat daardoor anders denken, zich anders gedragen en voelt zich na het internaat onder Turkse steun misschien wel helemaal geen Nederlander meer, maar meer Turk. Wat is jouw mening hierover Henk17?
Hoe kan een moskee, waar kinderen twee of drie jaar een paar uur per week les krijgen, zo veel invloed hebben dat gedrag van jongeren enge vormen gaat aannemen? Jongeren die rondhangen in Zaandam, dat noem ik mislukte integratie. Maar dat zijn niet de jongeren die op een islamitische basisschool of weekendschool hebben gezeten.
bolletje123
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 01 okt 2018, 14:56

Re: Extra Turks onderwijs.

Bericht door bolletje123 »

henk17 schreef:
bolletje123 schreef:
henk17 schreef:Op die internaten die de Turken ondersteunen leren de kinderen toch om discipline te krijgen?
Dat kinderen les krijgen in een moskee dat gaat toch, denk ik, zeer zeker invloed hebben op het gedrag van het kind. Het kind gaat daardoor anders denken, zich anders gedragen en voelt zich na het internaat onder Turkse steun misschien wel helemaal geen Nederlander meer, maar meer Turk. Wat is jouw mening hierover Henk17?
Hoe kan een moskee, waar kinderen twee of drie jaar een paar uur per week les krijgen, zo veel invloed hebben dat gedrag van jongeren enge vormen gaat aannemen? Jongeren die rondhangen in Zaandam, dat noem ik mislukte integratie. Maar dat zijn niet de jongeren die op een islamitische basisschool of weekendschool hebben gezeten.
Zijn het geen scholen waar radicale denkbeelden worden verspreid?
henk17
Berichten: 22
Lid geworden op: di 02 okt 2018, 18:35

Re: Extra Turks onderwijs.

Bericht door henk17 »

Volgens mij is het voor de jongeren gewoon een vakantie. Ze hebben gewoon interesse en willen zich verdiepen. Ze krijgen alleen maar les over communicatie, de Koran en timemanagement. Geen verkeerde denkbeelden die er verspreid Worden dus..
bolletje123
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 01 okt 2018, 14:56

Re: Extra Turks onderwijs.

Bericht door bolletje123 »

henk17 schreef:Volgens mij is het voor de jongeren gewoon een vakantie. Ze hebben gewoon interesse en willen zich verdiepen. Ze krijgen alleen maar les over communicatie, de Koran en timemanagement. Geen verkeerde denkbeelden die er verspreid Worden dus..
Gaan deze Turkse zomerkampen en internaten dan ook deels bekostigd worden door de Nederlandse overheid? Of betaalt de Turkse regering alles?
Plaats reactie