Alarmeren, een slechte gewoonte.

Plaats reactie
hagenaars

Alarmeren, een slechte gewoonte.

Bericht door hagenaars »

Het aantal insecten is de laatste decennia flink afgenomen. En dat is bijzonder slecht nieuws voor de natuur en dus voor de mens. Experts luiden de noodklok, omdat de gevolgen rampzalig kunnen zijn.

Wellicht was het je al opgevallen. Minder dode vliegen op je auto. Nog zelden muggen die je mond in vliegen tijdens een avondje fietsen. Dat klinkt misschien prettig, maar is allesbehalve goed nieuws.
"Het is twee voor twaalf", zegt Marcel Dicke, hoogleraar entomologie aan de Wageningen Universiteit. Hij spreekt van een alarmerende situatie die niet morgen maar vandaag opgelost moet worden. "We hebben geen tijd meer om eerst een onderzoek van dertig jaar te houden. We moeten er heel snel mee aan de slag." ( Bron: Het laatste nieuws het eerst op NU.nl )
hagenaars

Re: Alarmeren, een slechte gewoonte.

Bericht door hagenaars »

Na de insecten zijn nu de kinderen aan de beurt. Schoolgymnastiek is helaas bijna overal afgeschaft, dus krijg je dit effect. Is er wat aan te doen? Zeker, weer opnemen in het curriculum...

Bron: RTL. "Veel kinderen tussen de vier en twaalf jaar bewegen niet genoeg. Slechts 55 procent komt per dag aan de broodnodige beweging. Zij voldoen aan de beweegrichtlijnen van de Gezondheidsraad.
Van de volwassenen met een of meer kinderen in die leeftijdsklasse voldoet minder dan de helft aan de richtlijnen. Dat blijkt uit de Gezondheidsenquête/Leefstijlmonitor 2017 van het Centraal Bureau voor de Statistiek in samenwerking met het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu."

Lestijd
Er is geen wettelijke norm voor de hoeveelheid gymlessen in het basisonderwijs. Er gold wel een urennorm, maar die is in 1996 losgelaten. Uitgaande van het huidige onderwijsbeleid zouden kinderen op de basisschool 2 x 45 minuten per week bewegingsonderwijs moeten krijgen.
hagenaars

Re: Alarmeren, een slechte gewoonte.

Bericht door hagenaars »

Nu weer De Telegraaf, die veel over misdaad schrijft. Ze werden vannacht gewaarschuwd door hun subjecten, de criminelen. Ophouden met publiceren, lijkt de bedoeling. Maar de redactie is moedig en houdt vol. Wij schrijven wat nuttig is voor ons volk. Hun devies. Dapper...(Je zou de redactie tot vrijdenker van het jaar kunnen benoemen. Een puik idee al zeg ik het zelf. )
Amorel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 28 sep 2018, 10:18

Re: Alarmeren, een slechte gewoonte.

Bericht door Amorel »

Het is zaak we onze Democratie er op inrichten. Debatten, en zo ook gedachten zouden meer en meer moeten gaan over onze fundamenten. grondwettelijk dus! Het recht op arbeid krijgt een broertje en heet schone lucht ?.

De energie transitie is het begin. Maar men moet zich beseffen onze economie veranderen moet. Het gaat niet langer om goedkoop maar om Toxicologie. Kunnen wij de hoeveelheid van die stof hebben ? . Ge-reguleert tot in je tenen!! Het fundament dus. Want ook onze economie beloont anders? Veel!! hoe meer je omzet. (die vaste stof die je omzet?)

Hoe beter je beloning! Als samenleving!! want zo beste heren en dames zijn we niet ingericht.

We vergeten elkaar ! laat staan de aard knikker. Maar let wel. Ik net als vele van mijn soort! burgers. Willen graag een collectief van goede wil. Ook in die politiek van "ons". Want deze uitdaging! Gaat ons allen aan. Ook die burgers die we nu stelselmatig vergeten.

En heel eerlijk :) Ik zie onze kamer er niet voor aan die uitdaging. Dus kom in beweging voor die wonderlijke blauwe knikker en geef ons verstand in die kamer.

Gegroet Amorel.
hagenaars

Re: Alarmeren, een slechte gewoonte.

Bericht door hagenaars »

Begrijp ik u goed dan wilt u wat iedereen wil, namelijk schone lucht. Ik heb nog een publicatie uit 1970 en toen was het doel al duidelijk. Het duurt kennelijk even voor zoiets neerdaalt...
Roelof (Roefie) Hueting (born December 16, 1929) is a Dutch economist, former Head of the Department for Environmental Statistics of Statistics Netherlands, pianist and leader of the Down Town Jazz Band, known for the developed of the concept of Sustainable National Income (SNI).
hagenaars

Re: Alarmeren, een slechte gewoonte.

Bericht door hagenaars »

Trouwens, we hebben niet een, niet twee, maar zelfs drie Kamers. En Ed Nijpels, een goochelaar uit Bergen op Zoom. (Echt waar, hij was, naar eigen zeggen actief als goochelaar.) Dan moet het toch eindelijk lukken?
Plaats reactie