Wat doen we deze mensen aan?

Plaats reactie
hagenaars

Wat doen we deze mensen aan?

Bericht door hagenaars »

Meghan Markle, de verloofde van Harry een lid van de koninklijke familie van Groot Brittannië wordt volgens Gerard Driehuis, die het oppikte uit The Times deze week gedoopt. Ze was eerder Joods, katholiek en presbyteriaans dus het is iemand met een sterk religieus zoekgedrag. Mooi...
Nu gaat de aartsbisschop van de anglicanen, Justin Welby haar dopen, in zijn paleis.
Mijn vraag is "Wat doen we deze mensen aan."

Meghan Markle krijgt er weer een geloof bij. Als kind hoorde ze eerst bij de presbyteriaanse kerk, als puber ging ze naar een zwaar katholieke middelbare school, haar eerste echtgenoot was een jood en komende week wordt ze lid van de Anglicaanse kerk waarvan haar toekomstige schoonmoeder het hoofd is. Ze was niet verplicht zich te laten dopen, maar ze doet het ‘uit respect voor de koningin’. Ze zal gedoopt worden door aartsbisschop Justin Welby in diens paleis. De bisschop en Meghan kennen elkaar: hij voerde gesprekken over het huwelijk met Meghan en Harry, zoals dat in de Anglicaanse traditie gebruikelijk is
Bron(nen): The Times
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wat doen we deze mensen aan?

Bericht door fred neerhoff »

"We" doen deze mensen helemaal niets aan. Dat doen deze mensen namelijk zelf. Dit, geheel in lijn met het door jou zelf op dit Forum meer dan eens bepleitte humanistische principe van "persoonlijke verantwoordelijkheid". viewtopic.php?f=10&t=684&p=11431&hilit= ... eid#p11431 Of speelt je achtergrond van katholieke (in mijn ogen misplaatste) barmhartigheid je hier parten?
hagenaars

Re: Wat doen we deze mensen aan?

Bericht door hagenaars »

Ik ben zeker barmhartig en dat heb je goed gezien, is een Roomse deugd. Maar gelovig ben ik niet. Zoals je weet, is het Verenigd Koninkrijk een democratie. De kiezers bepalen daar of er een koningshuis is of niet. Die arme mensen moeten dus verder, zoals in het wereldberoemde lied van Drs. P. ( Dodenrit - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=4WbeP2qqKes

Artiest: Drs. P
Genre: Pop )
hagenaars

Re: Wat doen we deze mensen aan?

Bericht door hagenaars »

En nu dat weer, in godsnaam, wie vraagt er nu toestemming aan zijn grootmoeder en schoongrootmoeder om te mogen trouwen? Gekte dat is het en zij ( The people) zijn daar ook voor verantwoordelijk...

Koningin Elizabeth heeft formeel toestemming gegeven aan haar kleinzoon prins Harry om met zijn verloofde Meghan Markle te trouwen. Dit deed ze in een brief aan de Privy Council, een formeel adviesorgaan van de Britse koningin die bestaat uit hooggeplaatste politici, rechters en bisschoppen.

"Ik verklaar dat ik instem met een huwelijkse overeenkomst tussen mijn geliefde kleinzoon Prins Henry Charles Albert David van Wales en Rachel Meghan Markle", staat in de brief.
Prins Harry is tegenwoordig vijfde in de lijn van de Britse troonopvolging, na zijn vader prins Charles, zijn broer prins William en diens kinderen prins George en prinses Charlotte.
De toestemming was een formaliteit, zoals de 91-jarige koningin eerder al had gezegd. De huwelijksvoltrekking tussen prins Harry en Meghan Markle vindt op 19 mei in Windsor Castle plaats.
hagenaars

Re: Wat doen we deze mensen aan?

Bericht door hagenaars »

Nu weer met de zelfdoding van de jongste zuster van onze koningin. Je zult maar in de rouw zijn en dit journalistiek gedonder over je heen krijgen: citaat " Inés speelde verdienstelijk gitaar en kon goed zingen. Ze hield vooral van rock- en popmuziek uit de jaren zestig, zeventig en tachtig. Die liefde werd haar niet bijgebracht door haar ouders, die liever naar oude jazz luisterden, maar door haar oudere broers.
Hoewel ze al langer gitaar speelde en zong, nam ze pas in 2013 les. Ze bracht in 2014 onder meer liedjes van The Doors, The Beatles en Jimi Hendrix voor het voetlicht tijdens een muziekfestival in Buenos Aires. Thuis stond er altijd muziek op, vertelde ze destijds aan de krant Clarin.
Inés Zorreguieta is vrijdag in besloten kring begraven. Koning Willem-Alexander, koningin Máxima en de drie prinsessen reisden naar Argentinië af om haar de laatste eer te bewijzen. Inés is 33 jaar geworden."
hagenaars

Re: Wat doen we deze mensen aan?

Bericht door hagenaars »

Nu weer in België, een juridische procedure nota bene:

De Telegraaf: "Prins Laurent dreigt N-VA-Kamerlid Peter Buysrogge aan te klagen voor laster. De broer van koning Filip eist excuses omdat de politicus hem vorige maand beschuldigde van fraude. Als die niet komen, volgt een klacht voor laster en een eis tot schadevergoeding,... "
Plaats reactie