Ruslands invloed.

hagenaars

Re: Ruslands invloed.

Bericht door hagenaars »

Nogmaals, welke argumenten? De marine haven van Sebastopol is geen dag, geen uur, geen minuut in gevaar geweest.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Ruslands invloed.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:De marine haven van Sebastopol is geen dag, geen uur, geen minuut in gevaar geweest.
Zegt de neo-liberale dogmaticus Hagenaars; het is te belachelijk voor woorden.
hagenaars

Re: Ruslands invloed.

Bericht door hagenaars »

Ik houd wel van een geintje, maar vertel de mop eerst even, wat is zo belachelijk?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Ruslands invloed.

Bericht door fred neerhoff »

Liberalisme is geen vrijdenken.

De vrije markt economie is voor liberalen een dogma, terwijl vrijdenkers zich juist willen bevrijden van gesloten wereldbeelden.
hagenaars

Re: Ruslands invloed.

Bericht door hagenaars »

Dat weet ik niet hoor, de markt met een marktmeester en nette regels is geen dogma, het is een wenselijke situatie.
Vrijdenkerij of vrijdenken, is de opvatting dat men zich in het denken uitsluitend door de rede, wetenschap en logica laat leiden en niet door geloof of traditie. Vrijdenkers keren zich tegen elke vorm van dogma. De vrije markt en vrijdenken bijten elkaar niet.
Het liberalisme ten slotte is een politiek-maatschappelijke stroming die ontstaan is in de Verlichting van de 18e eeuw. Het brak in de 19e eeuw in Europa en Noord-Amerika door als dominante stroming toen het de burger wilde emanciperen ten koste van het Ancien Régime. Wikipedia.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Ruslands invloed.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef: de markt met een marktmeester en nette regels is geen dogma, het is een wenselijke situatie.
Zegt de markt-fundamentalist Hagenaars.
hagenaars schreef: Vrijdenkers keren zich tegen elke vorm van dogma.
Zegt EU-dogmaticus Hagenaars.
hagenaars

Re: Ruslands invloed.

Bericht door hagenaars »

Ja, je kunt schelden wat je wilt, maar het gaat er om iets wat beweerd wordt aan te tonen en dat wordt nog al eens vergeten.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Ruslands invloed.

Bericht door fred neerhoff »

haha, ik scheld niet maar ik stel vast.
hagenaars

Re: Ruslands invloed.

Bericht door hagenaars »

Mijn kritiek is nu juist dat je wel tevreden dingetjes beweert, maar dat het vaststellen er bij inschiet.

Laten we het voorbeeld van Sebastopol maar eens nemen, stond het onder dreiging? Welnee. De Oekraïne hield zich aan de overeenkomst. Poetin wilde veroveren.
Kijk maar: " Rusland pachtte echter een marinebasis in Sebastopol, waar het hoofdkwartier van de Russische Zwarte Zeevloot was gevestigd. In 2014 zijn de Krim en Sebastopol de facto onderdeel geworden van de Russische Federatie. De internationale gemeenschap en Oekraïne erkennen deze annexatie echter niet en beschouwen het gehele gebied nog altijd als deel van Oekraïne. " Wikipedia/ En verder: "De Russen mochten tot 2017 een marinebasis in de stad huren. In april 2010 werd dit huurcontract met 25 jaar verlengd tot 2042. Door de inlijving van de Krim wordt deze overeenkomst met Oekraïne in 2014 opgezegd.[1] "
Laatst gewijzigd door hagenaars op ma 04 feb 2019, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Ruslands invloed.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Laten we het voorbeeld van Sebastopol maar eens nemen
Wel ja, neem jij Sebastopol nog maar een keertje. Je starheid is werkelijk verbluffend.
Plaats reactie