VVD-Tunnelvisie

Plaats reactie
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

VVD-Tunnelvisie

Bericht door fred neerhoff »

De minister van buitenlandse zaken, de VVD 'er Halbe Zijlstra, heeft gelogen dat hijzelf Poetin over Groot-Rusland heeft horen spreken. In werkelijkheid had jij het van de Shell-topman Jeroen van der Veer gehoord.

Bovendien, en dat zegt alles over de verwrongen politieke visie van de VVD, heeft hij Van der Veer's woorden verdraaid alsof Poetin van plan zou zijn naar een Groot-Rusland te streven.

Daar komt nog eens bovenop dat Zijlstra actief heeft gepoogd De Volkskrant voor zijn karretje te spannen om die laatste leugen te maskeren.

Als je overal om je heen Rusland als vijand ziet, dan kan je niet anders concluderen dat de werkelijkheid je intussen ontglipt is.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: VVD-Tunnelvisie

Bericht door fred neerhoff »

De russofoob Pechtholt over Zijlstra's erkenning van eigen fout “ik moet de eerste Rus nog tegenkomen die zijn fouten zelf rechtzet.”

Pechtholt: een verkrampt fatsoensrakkertje met de tunnelvisie die D'66 gemeen heeft met de VVD.
hagenaars

Re: VVD-Tunnelvisie

Bericht door hagenaars »

Ze kunnen jouw instemming niet wegdragen, de VVD en D'66. Het zij zo. Maar is de weergave van de visie van Poetin nu wel zo onjuist? Hij heeft toch de Krim bezet, zonder rekening te houden met het internationaal recht? Hij heeft toch de bezetting door ongeregelde troepen in Oost Oekraïne, waar men Russisch spreekt, toegelaten, zo niet gestimuleerd? En ook in de grensgebieden met Georgië zijn Russische troepen actief. Alleen de Baltische staten zijn met rust gelaten.
Poetin bewijst dat de NATO bestaansrecht heeft.
Zo zou ik het heel kort willen samenvatten.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: VVD-Tunnelvisie

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Ze kunnen jouw instemming niet wegdragen, de VVD en D'66. Het zij zo. Maar is de weergave van de visie van Poetin nu wel zo onjuist? Hij heeft toch de Krim bezet, zonder rekening te houden met het internationaal recht? Hij heeft toch de bezetting door ongeregelde troepen in Oost Oekraïne, waar men Russisch spreekt, toegelaten, zo niet gestimuleerd? En ook in de grensgebieden met Georgië zijn Russische troepen actief. Alleen de Baltische staten zijn met rust gelaten.
Poetin bewijst dat de NATO bestaansrecht heeft.
Zo zou ik het heel kort willen samenvatten.
Je hebt dus ook een tunnelvisie. Hier is het licht aan het einde van de tunnel: https://www.youtube.com/watch?v=NeSfvA4cCtg
hagenaars

Re: VVD-Tunnelvisie

Bericht door hagenaars »

Ik dank je voor het "compliment", een tunnelvisie. Dat is nogal wat.
Waar het mij om gaat is de wens tot zelfbeschikking voor de Oekraïners. Janoekovitsj deed niet wat het volk wilde, hij deed wat Poetin gebood. Toch?
Er zijn daarna wel twee of drie verkiezingen geweest, niemand heeft gevraagd aan Janoekovitsj terug te keren. Volkswil, mijn beste, de volkswil.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: VVD-Tunnelvisie

Bericht door David Bakker »

Een rousseauiaanse volkswil zeker?
hagenaars

Re: VVD-Tunnelvisie

Bericht door hagenaars »

Je weet toch hoe we tegenwoordig de volkswil meten? Met stembiljetten. Rousseau ligt achter ons.

Jean-Jacques Rousseau, droeg zeker bij aan het revolutieklimaat in Frankrijk.
Filosoof

Jean-Jacques Rousseau (1712- 1778) was een baanbrekend filosoof en schrijver. Hij heeft een diepgaande invloed uitgeoefend op de literatuur, pedagogiek en politiek. Rousseau componeerde zeven opera's en andere muziekstukken. Wikipedia.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: VVD-Tunnelvisie

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ze kunnen jouw instemming niet wegdragen, de VVD en D'66.
Ik identificeer mij met geen enkele politieke partij.

Maar op D'66 zou ik nooit stemmen (fop-intellectuelen en hypocriet tot in het bot). De VVD daarentegen heeft meer dan eens mijn stem gehad, net zoals indertijd Fortuin en nu Wilders (als protest tegen islam-wegkijkers, en zeker voor hun moed om tegen het zogenaamde burgerfatsoen in te durven gaan; met de PVV-ideoloog Martin Bosma heb ik niks: te wit). FvD vind ik reactionair en te wit (en te christelijk georiënteerd), het CDA, CU, SGP vallen so-wie-so af (ben antichristelijk) evenals de PvdA wegens hoogverraad van de sociaaldemocratie. GroenLinks vind ik politiek correcte zwevers, terwijl de SP naar mijn smaak te egalistisch is.
hagenaars

Re: VVD-Tunnelvisie

Bericht door hagenaars »

Geheel akkoord, de beste houding voor een vrijdenker. Je maakt een afweging waarbij verschillende partijen afvallen en er tenslotte een overblijft. Niet stemmen vind ik geen optie.
Plaats reactie