De strijd verhardt zich, Turkije nu...

hagenaars

Re: De strijd verhardt zich, Turkije nu...

Bericht door hagenaars »

Kunt u aangeven, welke instantie zorgde voor de instorting van de torens? Als het niet de vliegtuigen waren met daarin de daders en honderden passagiers?
De aanslagen werden volgens officiële rapporten uitgevoerd door negentien uit het Midden-Oosten (vooral uit Saoedi-Arabië) afkomstige leden van Al Qaida.

Deze terroristische aanslagen worden beschouwd als de grootste uit de geschiedenis. Bij de aanslagen kwamen bijna drieduizend mensen, afkomstig uit meer dan 90 landen, om het leven.[1] Van nog 24 vermisten wordt aangenomen dat ze overleden zijn.
Dirk
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 07 aug 2016, 07:39

Re: De strijd verhardt zich, Turkije nu...

Bericht door Dirk »

nee dat kan ik niet, hoe moet ik dat weten?
hagenaars

Re: De strijd verhardt zich, Turkije nu...

Bericht door hagenaars »

Wie stelt bewijst, u suggereert een andere dader, maar u weet niet wie of wat, die suggestie lijkt mij niet juist.
Dirk
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 07 aug 2016, 07:39

Re: De strijd verhardt zich, Turkije nu...

Bericht door Dirk »

dat is wel juist. mag ik niet aan het officiële verhaal twijfelen ofzo en zo ja, moet ik dan met bepaalde bewijzen komen wie het wél heeft gedaan? lijkt me beetje onzinnig. ik ben niet de enige die twijfelt aan het officiële verhaal, zie mijn link, maar zij weten ook vast niet allemaal wie wél de dader is.
hagenaars

Re: De strijd verhardt zich, Turkije nu...

Bericht door hagenaars »

Nogmaals het algemeen bekende verhaal rond de misdaad is overtuigend bewezen, bovendien was er een bekennende dader. In het stukje in uw Rotterdamse Algemeen Dagblad staat niet veel meer dan twijfel over de wijze van instorten. En dat Erdogan wist van de coup is erg onwaarschijnlijk. U mag uiteraard geloven wat u wilt.
Dirk
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 07 aug 2016, 07:39

Re: De strijd verhardt zich, Turkije nu...

Bericht door Dirk »

als er gereden twijfel is over het instorten van de torens wat o.a. grove leugens behelst, waarom zou je voor zoete koek de bevindingen van dezelfde "overheid" moeten slikken? ik zet tussen aanhalingstekens omdat veiligheidsdiensten (lees geheime diensten), clandestiene organisaties zijn.


http://www.wanttoknow.nl/politiek/9-11/ ... -kaart-is/

100 Redenen waarom 9/11 doorgestoken kaart is..!
© September 2011 – WantToKnow.nl / Guido Jonkers

x

Hoge pentagon-medewerkers cancelden al hun reisplannen en –vluchten op 10 September 2011
De burgemeester van San Francisco ontving op 10 September 2001 een waarschuwing, om niet te gaan vliegen de volgende dag.
Scotland Yard liet Salman Rushdie weten dat hij niet op 11 September 2001 moest gaan vliegen.
2 Medewerkers van de boodschappendienst Odigo, kregen per e-mail waarschuwingen binnen, 2 uur voordat de eerste aanslag op het WTC zou plaatsvinden.
Zakenmensen die normaal op 11/9 in het WTC-torens zouden werken, waren die ochtend in Nebraska, om een vergadering bij te wonen op de Offutt Airforce Base, gesponsord door miljardair Warren Buffet. En hoe vreemd.. later die dag zou president George Bush jr. daar ook landen.
Procureur-generaal Ashcroft stopte met het vliegen met commerciële lijndiensten, in de zomer van 2001.
Doordat beide vliegtuigen, die in de WTC-torens zouden vliegen, opgestegen waren vanuit Boston, was er 40 minuten méér tijd voor de luchtmacht om hen te onderscheppen.
Vlucht 77, die uiteindelijk naar Washington zou terugkeren, was zelfs al 1 uur en 23 minuten gekaapt, voordat deze terugkeerde naar het Pentagon om dit gebouw te rammen. Meer dan genoeg tijd, om daadwerkelijk het luchtverdegingsysteem op orde te maken.
Vlucht 93 vloog naar het Midwesten van de VS en keerde daar om, maar stortte neer, aldus de officiële berichten. Had het de hoofdstad bereikt, dan zou het ook meer dan 1,5 uur in de lucht zijn geweest. Eveneens een tijdsperiode waarin elke luchtverdediging het vliegtuig had kunnen neerhalen.
Van de vermeende Moslim-kapers werd verklaard, dat zij zich in toplessbars zouden hebben opgehouden en zich met alcohol hebben laten vollopen. Gedrag dat voor oprechte Moslims op zijn zachts gezegd vreemd is..

Behalve de video die de wereld is overgegaan van Mohammed Attah, zijn er geen vliegveld video-opnames van ook maar één van de andere 18 kapers van de lijntoestellen. Uiterst vreemd.
Minimaal 6 van de 19 kapers zijn elder op de wereld levend opgedoken na de aanslagen. Terwijl alle vliegtuigen verwoest waren en er geen overlevenden gemeld zijn.
Geen van de 4 bemanningen van de gekaapte vliegtuigen maakte melding bij de luchtvaartautoriteiten van een op gang zijnde kaping..
Geen van de 4 bemanningen van de gekaapte vliegtuigen drukte de speciale, 4-cijferige code in, die als een stil alarm, melding maakt van een op handen zijnde kaping..
Er is geen enkel bewijs dat ook maar iets van overblijfselen van de kapers is geïdentificeerd op één van de 4 crash-sites.
Van geen van de 8 zwarte dozen van de 4 vliegtuigen die gecrashed zouden zijn, is officieel melding gemaakt, laat staan dat er over de inhoud van de gesprekken die op band zouden moeten staan, melding is gemaakt.
Hoewel de kapers de kaping met simpele schuifmessen zouden hebben gepleegd, heeft geen van de 4 bemanningen zich ingespannen om de kaping te onderbreken, ondanks het feit dat er een paar Vietnam-veteranen onder deze piloten zaten.
Hoewel de 2 WTC-torens en het Pentagon met een ongelooflijke precisie zijn geraakt, heeft geen van de vermeende 19 kapers ooit een degelijk groot-vliegbrevet gehaald.
Hoewel er voor verdediging van het Amerikaanse luchtruim een tijd staat van 10 tot 20 minuten, konden de zogenaamd gekaapte vliegtuigen meer dan een uur vrij rondvliegen, in het inmiddels gesloten luchtruim.
De FAA, de Amerikaanse luchtvaartautoriteiten, hadden maar liefst 18 minuten nodig, om het verlies van contact met vlucht 11 en het afwijken van haar vluchtplan te rapporteren.
Voor de afwijkingen van deze zaken van vlucht 77, had de FAA maar liefst 39 minuten nodig..
Hoewel de vluchten 11 en 175 op weg waren naar New York, werden de speciaal voor New York bedoelde interceptie-straaljagers op de basis La Guardia in New York, niet gewaarschuwd. Noch die van het ook nabij gelegen Langley militaire vliegveld in Virginia.
Hoewel de speciale verdedigingsgroep NORAD, die het Amerikaanse luchtruim defensief dient te bewaken, de eerste melding kreeg van een kaping om 8:38 uur, werden geen straaljagers de lucht in gestuurd, om bijv. het Pentagon te bewaken. Dit gebouw werd vervolgens om 9:37 uur getroffen door een ‘verkeersvliegtuig’.
De 2 F-15-onderscheppingsjagers, die onderweg waren om de gekaapte vlucht 11 uit de lucht te halen, vlogen met een snelheid van zo’n 447 Mph, dat is 24% van hun topsnelheid..
2 F-16-jagers die uiteindelijk van Langley Airbase opstegen, vlogen zo’n 410 Mph, en dat is 28% van hun topsnelheid..
Pas nádat de tweede WTC-toren was getroffen, werden 2 F-15 jagers, die voor de kust van Long Island/New York vlogen, ingezet om naar Manhattan te vliegen.

Deze 2 jagers, die waren opgestegen van Otis Airforce Base, hadden binnen 9,5 minuut New York city bereikt, waren ze daartoe ingezet; ruim 34 minuten voordat het Pentagon werd getroffen.
Het WTC-gebouw nummer 7, stortte die middag rond 17:30 in. Dit zou zijn gebeurd, doordat het ondermijnd zou zijn geweest, door de hitte van een klein brandje op de onderste verdiepingen die dag. Het is de eerste wolkenkrabber met een stalen constructie, in de geschiedenis van de mensheid, die ooit is ingestort. Zelfs wolkenkrabbers die veel hoger waren en veel intenser brandden, vele dagen lang, zijn nooit ingestort.
Filmbeelden en getuigenverklaringen maken melding van slechts kleine branden in WTC-gebouw no. 7. Het gebouw was een 47-verdiepingen hoge wolkenkrabber en het had een feitelijke kracht die 5x hoger lag dan benodigd om het gebouw te ondersteunen.
Dit gebouw no. 7 stortte die middag in, in een perfecte verticale val. En het veroorzaakte nauwelijks schade aan de omgevingsgebouwen. Het Verizon hotel en de gebouwen van de posterijen, die slechts zo’n 20 meter tegenover gebouw no. 7 lagen, werden bijna niet geraakt..
Hoewel er nog nooit een stalen wolkenkrabber in volledig stof is veranderd, gebeurde dit wel met gebouw no. 7 en de beide andere WTC-torens. Alle 3 de gebouwen stortten in hun eigen fundament in, de val die de meeste bouwtechnische weerstand oproept.
In gebouw no. 7 was overigens ook de noodbunker, voorzien van een US$ 15 miljoen kostende alarmcentrale. In plaats van het gebruik maken van deze bunkerverdieping, gingen burgemeester Guiliani en zijn team onderdak zoeken in een noodopvang-commandocentrum, zodra de aanvallen op 11/9 startten.
De alarmcommando-bunker in gebouw no. 7 was juist geconstrueerd om bomaanslagen te weerstaan, maar het kwam netjes in poedervorm met de rest van het gebouw naar de grond, toen het gebouw instortte.
Hoewel de wet dit uitdrukkelijk verbiedt, zijn de overblijfselen van gebouw no.7 direct ná de instorting verwijderd, het staal gerecycled, en vond er geen onderzoek op de plaats van het delict plaats, en maar een uiterst beperkt onderzoek op de plaats waar het puin naar toe werd gebracht.
Deze operatie kon zo worden uitgevoerd, omdat niet naar slachtoffers gezocht diende te worden; het gebouw was al ontruimd. Kennelijk door lieden met een vooruitziende blik. Bovendien lag het puin niet op straat, zodat er direct groot vrachtverkeer mogelijk was, om de restanten van deze plek te verwijderen.
Hoewel de zuidelijke WTC-toren 17 minuten ná de noordelijke WTC-toren was geraakt, en veel minder schade was toegebracht, stortte deze toren 29 minuten vroeger in, dan de noordelijke toren.
Deze zuidelijke toren was dusdanig off-centre geraakt door het vermeende vliegtuig, dat de centrale steunkolom van deze toren onbeschadigd was gebleven, en toch stortte deze toren eerder in.

In de zuidelijke toren was nauwelijks vuur of heftige brand te ontwaren, na de impact. Toch stortte deze toren als eerste in, ten gevolge van de ondermijnde structuur als gevolg van ‘de hitte van het vuur’.
Er vloeide een stroom van gesmolten metaal op diverse plaatsen uit de zuidelijke toren, alvorens deze instortte.
Brandweerlieden die in de beide torens rondliepen, spraken over ‘kleine vuurhaarden’ die ‘redelijk snel onder controle gebracht zouden kunnen worden’…
OP filmbeelden is duidelijk te zien dat BEIDE torens op een bijzonder wijze de eerste seconden van hun ineenstorting starten. Dit gebeurde namelijk BOVEN en ONDER de impactzone van de vermeende verkeersvliegtuigen.
Beide torens vielen op een manier, waarbij ze de MEESTE weerstand moesten overwinnen, namelijk verticaal. Dit is een ineenstorting van een gebouw, die nog NOOIT eerder was waargenomen bij een dergelijke verticale structuur. Normaal stort een gebouw in via het pad van ‘de MINSTE weerstand’.
Het is uitermate bizar dat de officiële versie luidt dat de torens door brand-ondermijnde, ineenstortende staalstructuren zouden zijn ingestort. Terwijl er overduidelijke kenmerken te zien zijn van een zg. controlled demolition. Een gecontrolleerde ineenstorting. Een plotselinge ineenstorting en luide knallen, die als donderslagen te horen waren. Ook zijn er overal in het gebouw energetische uitbarstingen te zien, die óók een kenmerk zijn van ‘controlled demolition’. Het met explosieven gecontroleerd neerhalen van grote gebouwen.
En ook de enorme berg stof doet niet vermoeden dat het hier in de verste verte NIET zou gaan om een instorting veroorzaakt door vuur…
Bij een ineenstortend gebouw veroorzaakt door brand, zie je geen buitenwaards gerichte explosies optreden, tenzij er iets zit in het gebouw dat de explosie veroorzaakt. De WTC-torens werden volledig tot poeder en stof verpulverd. De officiële verklaring kan geen verklaring geven voor het optreden van deze heftige energie-kostende explosies, die sommige enorme stukken puin, wel zo’n 150 meter verderop tegen andere gebouwen op smeten.
De beide WTC-torens en het gebouw no.7 waren zodanig fijn verpulverd, dat er GEEN ENKEL lichaamsdeel terug te vinden was in de puinhopen, die de dagen erná, laag voor laag werden afgegraven.

E r is geen enkele officiële verklaring voor de enorme poel van gesmolten metaal van meer dan duizend graden, die tot vele dagen ná de ineenstorting van de beide torens, diep onder het puin te vinden en te zien was.
In de stofrestanten van de WTC-torens werden residuen aangetroffen van alumino-thermische reacties en actieve thermische pyrotechnische stoffen.
Het Pentagon is het hart van het militaire apparaat in de VS, de grootste militaire macht op Aarde, lag volledig open en bloot voor een aanval, terwijl er militaire vliegtuigen zijn, die het gebouw specifiek dienden te beschermen. Een simpel en relatief traag verkeersvliegtuig zou in staat zijn gebleken om het Pentagon te treffen.. Zonder dat er ook maar enige defensieve actie ondernomen was.
Om 9:37 werd het Pentagon getroffen, 34 minuten nádat de eerste WTC-toren was geraakt en het duidelijk was dat er een heel gevaarlijke situatie aan de gang was.
Op Andrews Airforce base staan altijd 2 gevechtsstraaljagers paraat om direct op te stijgen, wanneer er sprake is van een noodsituatie in het Amerikaanse luchtruim. Deze basis ligt 16 kilometer van het Pentagon af.
De spiraalvormige afdaling van het verkeersvliegtuig dat het Pentagon getroffen zou hebben, was een dusdanige gecompliceerde manouvre, dat de zeer ervaren luchtverkeersleiders bij het zien van de radarbeelden, dachten dat het om een straalvliegtuig ging…

Zeer ervaren luchtvaartpiloten vragen zich af, hoe het mogelijk is om met een verkeersvliegtuig de nadering naar het Pentagon te maken, zoals die gegaan zou zijn. Op boomtop hoogte, daarbij lantaarnpalen en andere objecten rakend, en dan tóch in staat zijn op de begane grond van het Pentagon in te slaan..
Hani Hanjour, de moslim-kaper, die deze vlucht op zijn naam zou hebben staan, was volledig incompetent geclassificeerd door luchtvaartinstructeurs om een éénmotorig vliegtuigje te huren.
De FBI wist binnen 20 minuten ná de aanslag alle videobanden in beslag te nemen van bewakingscamera’s van bedrijven om het Pentagon heen. Ze wisten dus niet allen precies waar alle beveiligingscamera’s stonden, maar de in beslag genomen videobanden hebben nooit de publiciteit gehaald. Volgens officiële berichten zijn deze beelden té emotioneel om naar te kijken voor de nabestaanden.
Er zijn door het Pentagon slechts enkele beelden vrijgegeven van de vermeende aanslag door het verkeersvliegtuig. Op al deze beelden is geen verkeersvliegtuig te ontwaren.
Tot half Oktober werd onderzoekers van deze Pentagonramp, de volledige toegang ontzegd tot het Pentagon-gebied, waar het vliegtuig ingestort zou zijn.
Ooggetuigen in het Pentagon meldden de geur van cordiet.
Verschillende ooggetuigen meldden dat het vliegtuig geëxplodeerd zou zijn op het moment dat het de gevel van het Pentagon raakte.
Op die plaatsen, waar de vleugels en de hoge staartvin van het verkeersvliegtuig, een Boeing 757, de gevel van het Pentagon geraakt zouden hebben, is nauwelijks beschadiging te zien op de vele foto’s en filmbeelden.
Alle 4 de vluchten waren uitzonderlijk laag bezet voor een ochtendvlucht. Deze vluchten #11, #175, #77 en #93 waren respectievelijk gevuld voor 51%, 31%, 20% en 16%..!
Op deze dag werden verschillende oorlogsoefeningen gehouden, voor verschillende onderdelen van het militaire apparaat. Hierdoor ontstond enorme verwarring, waar oefening en realiteit gescheiden moesten worden.. Operatie ‘Northern Vigilance’ had luchtverdedigingsoefeningen die uitstrekten van de Oostkust van de VS, via Canada tot aan Alaska.
Maar tegelijkertijd waren er nóg 2 oefeningen aan de gang. Operatie Vigilant Warrior en Vigilant Guardian simuleerden kapingen van verkeersvliegtuigen..! Beide oefeningen gingen gepaard met het projecteren van ‘gekaapte vliegtuigen’ op de radarschermen van militaire- en burger verkeersleiding. Verwarring alom..
Het National Reconnaissance Office, dat satellieten en vliegende objecten in de gaten houdt, boven het Amerikaanse continent, was geëvacueerd, omdat er óók een oefening gaande was, namelijk een inslag van een vliegtuig in hún gebouw..
In New York, specifiek op Manhattan, waar het WTC-centrum lag, was óók een oefening aan de gang. Deze oefening, de Tripod II chemische oorlogsvoering-oefening, zorgde ervoor dat FEMA in Manhattan volop aanwezig was, precies vóór de vliegtuiginslagen.
Militaire orders voor al deze oefeningen, maakte feitelijk een adequaat optreden tegen de WERKELIJKE aanslagen, onmogelijk.
De luchtvaartautoriteit FAA, verbood 2 maanden vóór de aanslagen, het bezit van vuurwapens door commerciële piloten.
President Bush was op bezoek bij een basisschool en blééf daar zitten, tot anderhalf uur NA de aanslag op de eerste WTC-toren. Hij las voor aan tweede klassers uit het boekje ‘Mijn vriendje de geit’ en hield vervolgens een korte persconferentie op de stoep van het schooltje.

De grote man, die feitelijk de leiding had over de Amerikaanse verdediging, de voorzitter van de gemeenschappelijke militaire leiders in het land, bleef in een vergadering zitten met Senator Max Cleland, tótdat het Pentagon óók was getroffen.
Brigade-generaal Montague Winfield, had op 11 spetember 2001 heel toevallig, ’s ochtends om 8:30 uur, de leiding van NMCC (het Nationale Militaire Commando Centrum) overgegeven aan een rookie, kapitein Charles Leidig jr. Nádat de aanval op de VS over was, nam hij de leiding weer op zich van het NMCC..
Ondanks de grootste aanval ooit op de VS, én het grootste militaire falen om de Amerikaanse burgers te beschermen, de grootste bouwkundige fouten in de historie (als we de ineenstortingstheorie van de WTC-torens en WTCno.7 moeten geloven), bleef al dit falen zonder consequenties voor de verantwoordelijke autoriteiten. Er werd ook geen onafhankelijk en eerlijk onderzoek naar –ongeachte welk facet van- de aanslagen gedaan.
Ondanks het feit dat hij het antwoord op bijna alle vragen schuldig moest blijven, omtrent het falen van het Amerikaanse leger om de Amerikaanse samenleving te beschermen, kon de voorzitter van de Chefs van Staven van het Amerikaanse leger, Generaal Richard Myers, op 13 September, 2 dagen dus ná de aanslagen, weer in dezelfde functie aan het werk..
Een andere generaal maakte promotie.. Generaal Richard Eberhart, de commandant van NORAD (Noord Amerikaanse Aerospace Defensie Commando) op 11 September, werd gepromoveerd tot hoofd van het nieuw op te richten NORTHCOM.
Het persbericht van NORAD over de gebeurtenissen van 11 September 2001, dat er geen gevechtsvliegtuigen ingezet hadden kunnen worden die dag, was in volledige tegenspraak met statements van hooggeplaatste officieren van NORAD.
De tijdslijnverklaring die NORAD geeft, levert veel meer vragen op, dan deze beantwoordt. Tot op heden zijn officieren van NORAD nooit onder druk gezet, om volledige verantwoording af te leggen voor deze vele onduidelijkheden.
Vervolgens komt de 9/11-commissie met haar eigen, nieuwe tijdslijn van de gebeurtenissen op 11 September 2001, een opzet die volledig in tegenspraak is met de verklaringen van de militaire topstukken van NORAD, áán deze commissie..
FEMA is het Federale Emergency Management Agentschap in de VS. Dit bureau kreeg de volledige zeggenschap over het onderzoek rondom de ineenstorting van de WTC-gebouwen. Het FEMA is echter in het geheel hiertoe niet opgericht noch uitgerust.
Het onderzoeksteam dat FEMA vervolgens op de been bracht, bestond uit vrijwilligers, die NIET betaald werden..!
Deze mensen kregen geen toegang tot Ground Zero, het gebied waar de WTC-torens stonden.
Deze mensen kregen geen blauwdrukken van de architectonische tekeningen van de WTC-gebouwen.
De door deze mensen vervaardigde rapporten maken melding van een ineenstorting van de torens, als gevolg van vooralsnog onbekende oorzaak.. Toen het rapport van FEMA verscheen, bleek het staal van het puin van de WTC-torens al te zijn verscheept naar overzeese opkopers; er bleek geen ander onderzoek meer mogelijk zijn.
Het feit dat gebouw nummer 7 ingestort zou zijn, op de manier waarop het officieel ingestort zou zijn, in tegenspraak met meer dan 100 jaar ingenieurs- en architectonische ervaring, maakt het ineenstorten van dit gebouw, letterlijk één klap tot de minst begrepen ineenstorting van een gebouw in de geschiedenis.

Het officiële 9/11-commissie-rapport, maakt niet eens melding van het ineenstorten van gebouw no. 7. De 47 –verdiepingen tellende wolkenkrabber, die vlak naast de WTC-torens had gestaan, voor zijn mysterieuze ineenstorting.
Dezelfde 9/11-commissie ontkende het bestaan van de hard stalen kernkolommen van de WTC-torens 1 en 2…
Het rapport van NIST (National Institute for Standards and Technology) over het instorten van de Twin Towers, toont een prachtige animatie van de ‘waarschijnlijke instortingsvolgorde’, voor iedere toren, maar snijdt de tijdslijnen af, dáár waar de ineenstorting feitelijk pas begint..
NIST heeft in haar rapporten geen woord vuil gemaakt aan de eerdere bevindingen, waarbij staal is gevonden, waaraan zwavelverbindingen kleven (mogelijk in relatie met explosieven) en ook gesproken wordt over ‘verdampt staal’. Vervolgens laat het via de New York Times weten, dat dit gegeven ‘een van de grootste mysteries is die zijn blootgelegd bij het onderzoek’…
Het eindrapport van NIST over de ineenstorting van gebouw no. 7, verlaat de eerder gekozen officiële lezing, als zou er enorme structurele schade aan het gebouw zijn opgetreden en door ‘dieselbrandstof gevoede vuurhaarden’. In plaats daarvan komt een bizarre theorie, waarbij een kleine instorting in het gebouw de oorzaak is van soort een kaartenhuis-instorting. En dat voor een gebouw dat 5x haar eigen gewicht kon dragen, qua structurele constructie. Deze zou dan zijn veroorzaakt, doordat 1 simpele drager door vuur oververhit zou zijn geraakt, daardoor zou zijn uitgezet, en de constructie van gebouw no. 7 zou hebben ondermijnd. Een totaal nieuw faalmechanisme, waarvoor geen enkel aanvullend bewijs wordt aangedragen.
NIST brengt volledig ondoordachte argumenten naar voren, als reden waarom zij niet in het puin heeft gezocht naar mogelijke sporen van explosieven, een toch vrij logische veronderstelling. Zij blijft deze argumenten herhalen, zelfs in haar directe response naar publieke kanalen en commentaren, die wijzen op het falen van deze argumenten.
Er zouden zwarte dozen zijn gevonden op Ground Zero, aldus de eerste 2 onderzoekers ter plaatse, niet met naam en toenaam genoemde NTSB-medewerkers (National Transport Safety Board). Maar deze zwarte dozen waren plotseling verdwenen’ en het bestaan ervan wordt zelfs ontkend in het officiële 9/11-commissierapport.

Hoge ambtenaren in de VS blijken keer op keer in staat om bewijsmateriaal te laten verdwijnen of zelfs te vernietigen. Zoals bijvoorbeeld de banden die geluidsopnames zouden moeten laten horen van de vluchtverkeersleiders die de New York-vluchten hadden afgehandeld.
Verschillende klokkenluiders, zoals Sibel Edmonds en Anthony Shaffer) werden ernstig geïntimideerd, gesanctioneerd en aangepakt, waarbij een duidelijk signaal uitging naar mogelijke andere mensen die gedacht hadden dat ze vrijuit zouden kunnen spreken.
Het opblazen van verkeersvliegtuigen of er een terroristische daad mee uithalen is al veel eerder als mogelijk ‘plot’ uitgewerkt, nota bene door het Pentagon zelf..! Er bestond een openbaar gemaakt plan voor een valse-vlag-operatie, waarbij een vliegtuig in de buurt van Cuba in de lucht opgeblazen zou worden, om Fidel Castro er de schuld van te geven en zo een invasie in 1962 in Cuba mogelijk te maken. Deze ‘Operatie Northwoods’ was bijna realiteit geworden, waarbij president John F. Kennedy deze persoonlijk wilde accoorderen, maar zijn broer Bobby Kennedy hem daarvan op het laatste moment kon weerhouden.
En dan is het 1999 en wordt er een rapport opgesteld door havikken uit de Republikeinse Partij. Dit rapport, ‘The Project for the New American Century’ was een aantal pro-Zionistische Israëlische neo-conservatieven, die heden ten dagen nog steeds op strategische posities in de overheid zitten. In het rapport schrijven zij, dat de VS met moeite een plek in het Midden Oosten zou kunnen veroveren, dat het een lange weg zou zijn, ‘of er zou zich een cataclystische gebeurtenis moeten voordoen, zoals een nieuw Pearl Harbour’. Deze gebeurtenis zou het Amerikaanse volk gereed maken om in naam van de Amerikaanse vrede, landen in het Midden Oosten te bezetten.
De CIA heeft een lange historie als het gaat om valse-vlag-operaties, evenals de Israëlische Mossad. Zo is er de aanval op het Amerikaanse verkenningsschip ‘US Liberty’, waarbij de VS bijna gedwongen werd om oorlog te gaan voeren tegen Egypte in 1966. Er was ‘Operation Gladio’ in Europa tijdens de Koude Oorlog, en de omverwerping van een democratische regering in Chili, waar Henry Kissinger het brein achter was. Ook de fake Al-Qaidacel op de Westelijke Jordaanoever was een valse-vlag-operatie.
Een generaal van de Pakistaanse inlichtingendienst, Mahmoud Aboud, blijkt vlak voor de aanslagen van 9/11 een bedrag van US$ 100.000 te hebben overgemaakt aan kaper Mohammed Atta. Hiervan wordt ook weer geen melding gemaakt in het officiële 9/11-rapport..! Op de ochtend van 11 September 2001 bleek deze generaal in gezelschap van George Bush sr. in het kantoorcomplex van de Carlyle Group te zitten. De Carlyle Group is één van de machtigste militair-industriële bedrijven in de wereld, en George Bush sr. is een van de leidende, officieuze figuren in dit bedrijf.
Dan is er de uiterst geavanceerde computer die in dienst stond van de US Intelligence Service. Dit project had de naam ‘Able Danger’ en de computer bleek in staat, een aantal weken vóór de aanslagen van 9/11, door het combineren van data van over de hele wereld, 2 groepen kapers aan te wijzen en hun bewegingen in de VS te monitoren. Deze informatie is bewezen onderdrukt, waarbij zelfs de harddrives van deze computers ‘crashten’.. Deze hele ‘Able Danger’-operatie werd op een laag pitje gezet en opnieuw verschenen deze belangrijke gebeurtenissen NIET in het officiële rapport van de 9/11-commissie. Het is duidelijk dat er een ‘geheime muur’ bestaat tussen overheden onderling in de VS en dat er serieuze inspanningen zijn verricht vóór en ná de aanslagen van 9/11 om iets extreem groots te verbergen.

Pete Zalewski is dezelfde vluchtverkeersleider die de verkeerstoestellen van vlucht 11 en 175 behandelde. Maar wat bizar is, dat hij ook de man was die aan de knoppen stond, toen in 1999 vlucht 990 van een Egyptische maatschappij neerstortte in de Atlantische oceaan. Dit toestel had een enorme hoeveelheid militaire wapens en uitrustingen aan boord voor het Egyptische leger.
Alle 4 de vluchten bleken bijna geruisloos te worden gekaapt. Hoewel er zoiets bestaat als een ‘praatknop’ op de stuurknuppel van een verkeersvliegtuig, waarbij de mensen van de vluchtverkeersleiding een gesprek uit de cockpit zonder tussenkomst volledig kunnen meeluisteren. In geen van de 4 vliegtuigen gebruikt de piloot of co-piloot deze simpel in te zetten anti-kaapknop. Alleen piloot John Ogonowski, ex-soldaat, maakt gebruik van deze knop. Maar veel is er niet te horen. Het enige wat hij op een gegeven moment zegt is iets als: “dreigende stemmen”. Alleen tijdens de laatste minuten van vlucht 93 ljikt er sprake te zijn geweest van een fysieke worsteling in de cockpit.
4 Van de 8 (co-)piloten had een militaire achtergrond en het is hún familie die er met name van overtuigd is, dat deze mannen zich niet zomaar zouden hebben overgegeven aan kapers, die met stanleymessen de cockpit binnen gekomen zouden zijn. En zich daarbij zonder slag of stoot zouden hebben overgegeven. Gezagvoerder kapitein Burlingame v an vlucht 77 was zelfs een marinepiloot die een intensieve training achter de rug in anti-vliegtuigkapingstactieken. Later, wanneer de familie dit heeft geuit in de pers, komt de FBI de familie vertellen dat zijn stoffelijk overschot tekenen van een worsteling te zien zou hebben gegeven. Hoe dat weer mogelijk is, terwijl dit vliegtuig geheel verdampt zou zijn tijdens de crash in het Pentagon, waarbij geen enkel stoffelijk overschot is gevonden, is tot op heden niet opgehelderd.
Raar maar waar. Nadat vlucht 11 in de noordelijke WTC-toren is gevlogen, vind een ‘voorbijganger’ het paspoort op straat van kaper Satam al-Suqami, in Vesey Street. Dit gebeurde echter voordat de zuidelijke WTC-toren was getroffen door vlucht 175. Heel bizar, omdat het paspoort, om daar te belanden, terug moet zijn gevlogen, dóór het explosie-pad om zo voor het oprapen te belanden op Vesey Street..!

Zowel binnen de CIA als de FBI vinden vreemde zaken plaats, waarbij de goede en slechte agenten het onderling met elkaar aan de stok krijgen.. De CIA heeft zaken achtergehouden die de FBI in staat zou hebben gesteld, maatregelen te nemen, om de kapingen te voorkomen. Maar bij de FBI gebeurde hetzelfde.. Speciaal agent Colleen Rowley werd ernstig vermaand, doordat zij zélf contact probeerde op te nemen met de CIA. En verzoeken van CIA-onderzoeksagenten om de computer van kaper Zacharia Moussaoui te onderzoeken, werden om belachelijke redenen geweigerd door het hoofdkwartier van de FBI.
Dirk
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 07 aug 2016, 07:39

Re: De strijd verhardt zich, Turkije nu...

Bericht door Dirk »

onwaarschijnlijkheden zijn géén uitsluitsels is het wel?
hagenaars

Re: De strijd verhardt zich, Turkije nu...

Bericht door hagenaars »

Onwaarschijnlijkheden moeten aangetoond en bewezen, met suggesties komen we er niet. U heb een lang verhaal ik beperk mij tot de hoofdpunten. Er is geen gerede twijfel, bij u wellicht, maar niet bij de officiële met het onderzoek belaste instanties. U suggereert dat er doorgestoken kaart zou zijn aan Amerikaanse zijde, een grove beschuldiging. Die kant nog wal raakt, genoemden kregen geen waarschuwingen, zoals u beweert. Uw opmerkingen gaan uit van een samenzwering en pleit de daders vrij, ik vind dat een bizarre beschuldiging. meent u werkelijk dat Amerika zijn eigen torens moedwillig vernielde en daarbij 3000 slachtoffers maakte? Hoe kon het dat dit sensationele nieuws niet algemeen bekend is en bestraft? Zijn de daders later levend opgedoken? Waar komt die wijsheid vandaan? Ik ben benieuwd naar de bronnen van al die beweringen, die de hele wereldgeschiedenis op zijn kop zou zetten. U beweert dat er geen voldoende onderzoek plaatsvond, terwijl de resultaten van dat onderzoek, dat natuurlijk wel degelijk plaatsvond en openbaar besproken werd, eenduidig zijn. Uw theorie veronderstelt honderden daders of medeplichtigen, van hoog tot laag, hoe is deze samenzwering die geheim moest blijven, in de USA te verklaren?
U spreekt van tientallen oefeningen, zodat de redding en bestrijding van het vuur bemoeilijkt werd, waarom is daar in de officiële rapporten geen melding van? U beweert dat er geen onderzoek was gedaan, het was er wel degelijk.
Uw visie op de gebeurtenissen construeert een samenzwering van ongekende omvang, honderden daders en evenzovele helpers, allemaal corrupt...Dit is in hoge mate onwaarschijnlijk. zoiets omvangrijks verborgen houden is onmogelijk.
Dirk
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 07 aug 2016, 07:39

Re: De strijd verhardt zich, Turkije nu...

Bericht door Dirk »

volgens mij bent u degene die mij beschuldigd. ik beschuldig niemand! ik stel alleen dat er heel veel twijfels zijn mbt tot het officiële verhaal. dat is niet enkel alleen mijn mening maar van vele anderen en dat zijn niet de eerste de besten. hoe dan ook, ik beweer niks.

u gaat blindelings uit van wat de overheid zegt en slaafs stelt u vast zonder kritisch kijken dat de overheid gelijk heeft.
meneer de president, slaap zacht
hagenaars

Re: De strijd verhardt zich, Turkije nu...

Bericht door hagenaars »

Drie dingen, u moet zich niet achter anderen verbergen, u doet beweringen en die bestrijd ik als erg onwaarschijnlijk en beslist onjuist. U beschuldigt de USA van moord en doodslag, op eigen publiek door een samenzwering. Dat is nogal wat. Aan twijfel hebben we niks in dit verband. Als u iets beweert op gezag van iemand anders dan doet u een bewering. Ik ga in het geheel niet en zeker niet slaafs, in op mededelingen van een overheid. maar uw beweringen over 9/11 zijn ridicuul, onlogisch en zeker onjuist.
Plaats reactie