De rol van het geloof in de Islam.

Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: De rol van het geloof in de Islam.

Bericht door Tree Fhinker »

Waarom spreekt men hier over "homofilie"? En niet over homosexualiteit? Homofielie heeft een erg nare "bijklank", alsof het een ziekte is.
hagenaars

Re: De rol van het geloof in de Islam.

Bericht door hagenaars »

Beetje ouderwets begrip: "Sindsdien is het vervangen door homoseksueel, homo of gay. Homofiel komt van het Grieks homoios (gelijk) plus filein (houden van). Het is tegengesteld aan heterofiel, van het Griekse heteros (verschillend). Homofiel is zowel een bijvoeglijk naamwoord als een zelfstandig naamwoord, afgeleid van homofilie.
Homofilie - Wikipedia "
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: De rol van het geloof in de Islam.

Bericht door fred neerhoff »

Het gebruik van de term lesbisch vind ik ook discutabel. Want waarom niet gewoon homoseksueel?
hagenaars

Re: De rol van het geloof in de Islam.

Bericht door hagenaars »

De slagzin is tegenwoordig "lhtb" en wordt veel gebruikt, o.a. door Boris Dittrich | Human Rights Watch



https://www.hrw.org/about/people/boris-dittrich

Boris leads Human Rights Watch's advocacy efforts on LGBT rights around the world. He meets regularly with victims of homophobia and trans-phobia, and with
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: De rol van het geloof in de Islam.

Bericht door fred neerhoff »

Klopt, maar die Boris is dan ook het schoolvoorbeeld van een politiek correcte homoseksueel.
hagenaars

Re: De rol van het geloof in de Islam.

Bericht door hagenaars »

Als je nu iedereen waar je het niet mee eens ben, diffameert, ja dan schieten we niet op. Boris is inderdaad een keurige jongen, maar dat ben jij ook...Ik geloof dat Poetin hem niet politiek correct noemt, hij heeft dan ook veel last van hem...
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: De rol van het geloof in de Islam.

Bericht door Tree Fhinker »

fred neerhoff schreef:Het gebruik van de term lesbisch vind ik ook discutabel. Want waarom niet gewoon homoseksueel?
Lesbienne is een specifieke vorm van homosexualiteit. Raar dat men bij mannen de algemene term gebruikt en bij vrouwen vaak niet. Wat wel opvallend is dat men vaak in het engels "gay" gebruikt. Wat neerkomt op de "blijen" of de "vrolijken". En Lesbienne komt dacht ik uit het Frans wat neerkomt op "de goeden".

Eigenlijk zou geaardheid helemaal niet hert issue moeten zijn wat het vaak lijkt.

Ikzelf geloof niet in die termen. Iemand wordt verliefd op een persoon, meer niet.
hagenaars

Re: De rol van het geloof in de Islam.

Bericht door hagenaars »

Was het maar zo simpel, nooit gehoord van "uit de kast komen"?
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: De rol van het geloof in de Islam.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Was het maar zo simpel, nooit gehoord van "uit de kast komen"?
Ik zal Syb eens vragen.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: De rol van het geloof in de Islam.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Was het maar zo simpel, nooit gehoord van "uit de kast komen"?
Ik zal Syb eens vragen.
Plaats reactie