De rol van het geloof in de Islam.

hagenaars

De rol van het geloof in de Islam.

Bericht door hagenaars »

Eerst even het begin en het slot van de column van Leon de Winter in de Telegraaf, standpunten waar ik het mee eens ben: " Mateen was een psychopaat en speelt Trump in de kaart, zijn de meest gehoorde opvattingen. Voor het feit dat de meeste moslims homofoob zijn en dat in een hele rij islamitische landen de doodstraf staat op homoseksualiteit, houden de politiek-correcten zich doof.

Moslims leven te midden van ons; het wordt tijd dat ze in meerderheid hun heilige teksten met een korreltje zout gaan nemen en dat de drie eerdergenoemde radicalen bizarre uitzonderingen worden. Dat heet verlichting.

Islam kan zichzelf niet moderniseren

Anderhalve week geleden drukte NRC-Handelsblad een curieus interview af met drie Nederlandse moslims. Ze uitten zich als radicale gelovigen (Nausicaa Marbe wijdde er een sterke column aan afgelopen vrijdag). Een van de radicalen had een paar maanden geleden op zijn website een gesprek geplaatst dat hij met Tofik Dibi had, het uit de kast gekomen ex-Kamerlid van GroenLinks. Daarin had de radicaal tegen Dibi gezegd: „Dat (het uit de kast komen) hoort toch nooit te kunnen? Effe serieus Tofik, wij zijn toch geen Nederlanders, wij zijn moslims.” En over homoseksualiteit merkte de radicaal tegen de krant op: „Ik heb de mening, zoals alle aanhangers van monotheïstische geloven, dat homofilie niet mag.” Einde citaat.

Dan nu hoe in de USA is gereageerd:
Trump pakt het radicaal, extremistisch aan, Obama moet aftreden als hij weigert de radicale Islam aan te wijzen als veroorzaker van de schietpartij in Orlando. Clinton de tweede, Hillary, de eerste vrouw die kandideert voor de functie van Obama probeert de homo's te troosten en deelt mee dat zij meeleeft met deze minderheid.
Haar persverklaring: NEW YORK (ANP) - ,,De gemeenschap van lesbiennes, homo's, biseksuelen en transgenders heeft miljoenen medestanders, en ik ben er daar één van." Zo stak de Democratische presidentskandidaat Hillary Clinton de getroffenen een hart onder de riem na de massale schietpartij in een homobar in Orlando, die vijftig mensen het leven kostte,
Ik beperk mij tot de feiten, de dader was twee keer ondervraagt, had een wapenvergunning, wilde agent worden maar slaagde niet voor het toelatingsexamen...Hij kwam uit New York, is geboren Amerikaan uit Afghaanse ouders.

Terreurbeweging Islamitische Staat zegt achter de aanslag op homoclub Pulse in Orlando te zitten, dat meldt een nieuwskanaal van IS.

Het Amaq News Agency is de mediatak van terreurbeweging IS. In een statement zegt Amaq dat de aanval is uitgevoerd door een strijder van IS.

Zeker 49 doden

Bij de aanslag kwamen zeker 49 mensen om het leven. Meer dan 50 anderen raakten gewond. De dader van de aanslag was een bekende van de FBI en werd gezien als een van de aanhangers van Islamitische Staat.
Laatst gewijzigd door hagenaars op wo 15 jun 2016, 09:29, 6 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: De rol van het geloof in de Islam.

Bericht door hagenaars »

Wie hebben er allemaal gefaald? Ik stel het maar ze bot mogelijk. In de eerste plaats de beveiligingsfirma waar de dader voor werkte, je zou dergelijke rondlopende bommen natuurlijk liever niet zien bij een beveiligingsfirma. Maar ook de FBI en de CIA die de man enige malen ondervroegen zouden in combinatie met zijn beroep en zijn privé bewapening toch wel even wat langer achter hun oor hebben moeten krabben.
Zeker in combinatie van de standpunten van de dader...Misschien kunnen moskeeën en de naaste familie nog wat beter opletten? Ik hoop het...
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: De rol van het geloof in de Islam.

Bericht door Tree Fhinker »

Ik weet dat "homosexualiteit" bestaat, in de zin van 2 lichamen van hetzelfde geslacht. Ik denk echter dat het enkel gaat om fysieke homosexualiteit. Niet mentale homosexualiteit. De angst die bij religie zit ervoor snap ik wel. Want in de strikte zin is homosexualiteit een "foutje" is van de "natuur". Het komt in de "natuur" ook bij andere diersoorten voor.

Ik geloof/denk dat 2 mensen echt van elkaar kunnen houden. En dat is waar het in de "liefde" om gaat, van elkaar houden. Het geslacht is verder niet van belang, zolang de liefde maar echt is, je houdt van een persoon en de natuur zit eenmaal zo in elkaar dat dat meestal is tussen verschillende geslachten. Een man kan intens veel van zijn zoon houden, maar daar absoluut geen sexuele gevoelens bij hebben, in de verste verte niet. Van een een vrouw kan een man ook intens houden, maar er ook sexuele gevoelens bij hebben.

Liefde is denk ik een uitkomst van een "hoger" bewustzijn, sex is een natuurlijke drang. Het zijn 2 dingen die los van elkaar staan, maar in de realiteit in elkaar verwikkeld zijn soms. Ik denk dat 2 mannen of vrouwen(fysiek) echt van elkaar kunnen houden, want 2 personen kunnen intens van elkaar houden. Het sexuele gedeelte is het foutje in de natuur,
want het veroorzaakt geen voortplanting. Ik denk dan ook dat het enkel fysieke homosexualiteit is, en dat het een heterosexuele mentale connectie is. 1 van beide mannen is eigenlijk mentaal meer vrouwelijk dan mannelijk, en bij vrouwen net andersom. Maar wanneer je geloofd in een God, dan zal je nooit toegeven dat God foutjes maakt, vandaar dat homosexualiteit een goede reden is om een godtheorie in twijfel te trekken. Daar heeft religie geen antwoord op, en daarom is het een algemeen zeer groot taboe.

En vandaar de nogal spastische omgang van religie er mee. Dat denk ik.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: De rol van het geloof in de Islam.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Wie hebben er allemaal gefaald? Ik stel het maar ze bot mogelijk. In de eerste plaats de beveiligingsfirma waar de dader voor werkte, je zou dergelijke rondlopende bommen natuurlijk liever niet zien bij een beveiligingsfirma. Maar ook de FBI en de CIA die de man enige malen ondervroegen zouden in combinatie met zijn beroep en zijn privé bewapening toch wel even wat langer achter hun oor hebben moeten krabben.
Zeker in combinatie van de standpunten van de dader...Misschien kunnen moskeeën en de naaste familie nog wat beter opletten? Ik hoop het...
Het probleem hier was (zoals wel vaker) men wilde niet als "islamofoob" overkomen. Want de policor kliek zit overal en is altijd startklaar om over te gaan tot een verbale steniging. Zover is het inmiddels, dat is de uitwerking van politiek correct gehuichel.
hagenaars

Re: De rol van het geloof in de Islam.

Bericht door hagenaars »

Dat bedoel ik natuurlijk niet! Een beveiligingsfirma moet geen extremisten van welke kleur of religie ook in huis halen. Zo'n firma moet in het belang van zijn klanten de medewerkers screenen.
hagenaars

Re: De rol van het geloof in de Islam.

Bericht door hagenaars »

@ tree fhinker: Het is onzinnig in de liefde lichaam en geest te scheiden. God maakt geen foutjes, zoals Einstein ooit snedig opmerkte.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: De rol van het geloof in de Islam.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Dat bedoel ik natuurlijk niet! Een beveiligingsfirma moet geen extremisten van welke kleur of religie ook in huis halen. Zo'n firma moet in het belang van zijn klanten de medewerkers screenen.
Het was de politie die niks met de meldingen durfde te doen. Na melding van collega's van mateen.
Een beveiligingsfirma moet geen extremisten van welke kleur of religie ook in huis halen
Wanneer is iemand extremist?
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: De rol van het geloof in de Islam.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:@ tree fhinker: Het is onzinnig in de liefde lichaam en geest te scheiden. God maakt geen foutjes, zoals Einstein ooit snedig opmerkte.
Ten eerste, ik krijg sterk het vermoeden dat je niet leest, of slecht leest. Dat is wat ik ook aangeef, daarom heeft religie er ook zo'n probleem mee.

Twee, Einstein zei iets anders toch? God gooit niet met dobbelstenen. Betekenend dat God niks aan toeval overlaat. Doel je daar op?
hagenaars

Re: De rol van het geloof in de Islam.

Bericht door hagenaars »

Extremisme is een term die wordt gebruikt om ideeën of acties te beschrijven die volgens de critici ervan extreem zijn. Het woord extremisme wordt vaak gebruikt om een politieke ideologie te benoemen die ver van het politieke centrum of ver buiten het centrum van de maatschappij staat.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: De rol van het geloof in de Islam.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Extremisme is een term die wordt gebruikt om ideeën of acties te beschrijven die volgens de critici ervan extreem zijn.
Ah, dus het betekent eigenlijk praktisch niks, iedereen kan dus valide alles maar extreem noemen? Het is maar net welke "bril" je op hebt?

En weet je wat het grappige is? Je doet alsof het jouw woorden zijn, maar je hebt het gewoon ge-copy/paste van Wikipedia.
Extremisme is een term die wordt gebruikt om ideeën of acties te beschrijven die volgens de critici ervan extreem zijn. Het woord extremisme wordt vaak gebruikt om een politieke ideologie te benoemen die ver van het politieke centrum of ver buiten het centrum van de maatschappij staat. Extremisme wordt wel omschreven als een systematische poging om een bepaalde ideologie tot in de uiterste consequenties, in alle delen van de samenleving door te voeren.[1] In tegenstelling tot activisme, worden er bij extremisme doelen of middelen nagestreefd en ingezet die buiten de wettelijke kaders vallen. Deze worden gekenmerkt door onder andere geweld en zijn vaak on- of zelfs anti-democratisch. Daarmee vormen ze een gevaar voor de democratische rechtsorde.[2]
En waarom valt de Koran volgens jou niet onder die noemer? Is de Koran geen extremistisch boek? En daarmee Islam een extremistische religie? Leg eens uit?
Plaats reactie