De lijsttrekker van de PvdA.

Plaats reactie
hagenaars

De lijsttrekker van de PvdA.

Bericht door hagenaars »

Nederland heeft een oppositieleider nodig, en dat wordt zo voorspel ik de lijsttrekker van de PvdA, Rutte zal denk ik wel weer de kar trekken bij de grootste partij, al maanden staat zijn partij aan kop in de peilingen...
Wie kan het beste een rechtse, conservatieve regering (CDA, D66 en de VVD) aanvoeren? Juist ja, u snapt het: de conservatieve Mark Rutte.
Dat zou betekenen dat Diederik Samson de gedroomde oppositieleider is...
Nu moeten we nog even naar de eventuele andere kandidaten bij de grootste oppositiepartij kijken en deze behandelen. In het Rotterdamse stadhuis hangen portretten van drie of vier afgebrande, in Den Haag afgebrande oud burgemeesters. Zo wordt Ahmed Aboutaleb elke dag herinnerd aan wat hij niet moet doen. Hij lijkt mij trouwens ook absoluut niet geschikt als oppositieleider. Die valt dus af. Over de Amsterdamse kanjer Lodewijk Asscher hoeven we het niet te hebben. Te bestuurlijk, te geleerd, mij lijkt een hoogleraarschap aan de UvA of zelfs een hogere academische functie bv. het voorzitterschap van het college van bestuur van de UvA meer geëigend.

Lees verder: Het Parool Felix Rottenberg, de enige geduchte opponent van Rutte. Zaterdag 28 mei pagina 49.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: De lijsttrekker van de PvdA.

Bericht door Tree Fhinker »

iK ZOU GEEN LEIDER VAN NEDERLAND KUNNEN AANWIJZEN OP DIT MOMENT.

Europa moet stoppen de baas te zijn, pappen en nat houden wat betreft asielbeleid en Islam in Nederland is geen optie wat ij betreft. Tijd om eens eerst de grote problemen in Nederland aan te pakken eer we weer "moeder Theresa" gaan spelen.

Wilders? Ik weet het niet, Fortuyn had ik absoluut ja op gezegd. Wilders is moeilijk. Simpelweg omdat hij niet het intellect en inzicht heeft dat Fortuyn had. Maar een ander weet ik ook niet. En om bovenstaande te kunnen verwezenlijken is Rutte absoluut gen optie. Rutte is een volksverlakker. Toegegeven hij lacht er elke keer lief bij, maar het is een leugenaar. Samson? Nee, absoluut niet niet. Die man is fake. Die doet zich groter voor dan hij. En dat zien heel veel mensen, vandaar de enorme leegloop.

Aboutaleb lijkt me geen onredelijke man, hij zit enkel bij een erg naieve partij. Aboutaleb moet weg daar en naar een andere partij. VVD? Dan VVD met Aboutaleb en Wilders PVV aan het stuur, want toch is Wilders deels hard nodig.
hagenaars

Re: De lijsttrekker van de PvdA.

Bericht door hagenaars »

U overdrijft een beetje, elke tijd kent altijd voldoende leiders, neem nu bv. Mark Rutte of een van de andere leden van zijn kabinet, zij hebben de hun opgelegde taak in de afgelopen vier jaar netjes volbracht x). Het zijn geen krachtpatsers, geen blaaskaken of anderszins opvallende types...Maar ze haalden toch ruim voldoende.
Het is algemeen erkend, en al vaak in onderzoek aangetoond, met Brussel gaat het moeizaam, maar zonder Brussel gaat het zeker niet meer. Een lastig dilemma voor ons allemaal. Over genoemden heb ik voldoende geschreven elders op deze site. Ik vind Samson geschikt als oppositieleider. Hij kent zijn dossiers, is politiek behendig en ook al ligt hij nu onder vuur (De PvdA heeft een paar slechte gewoontes, een daarvan is de kop afhakken van de leiding, wat mij betreft een autoriteitsprobleem bij de achterban, of wat daar nog van over is...) er is geen in het oog springende opvolger.

x) Drie uitzonderingen daargelaten.
Gueux
Berichten: 19
Lid geworden op: za 04 jun 2016, 08:50

Re: De lijsttrekker van de PvdA.

Bericht door Gueux »

Ik vind het niet zo overdreven. Rutte is zeker geen goede leider en Samson zeker niet, ik denk dat zijn achterban dat toch goed doorziet. We leven in een periode zonder bekwame leiders, zoals het Nederlands elftal zonder echte sterren voetbalt.

Het lijkt goed te gaan in Nederland, maar dat hangt aan een zijden draadje. Als je daar ook nog eens de terreurdreiging bij bedenkt, dan kan het morgen geheel anders zijn. We leven alsof er weinig aan de hand is, behalve de mensen waar wel wat aan de hand is. Maar dat zijn er klaarblijkelijk nog niet genoeg en dus vinden we het best. Kijk naar landen als België en Frankrijk, daar zijn niet voor niks stakingen. Er is wel degelijk wat aan de hand en er is behoefte aan visie en leiderschap, net zoveel als dat we graag op het EK hadden gestaan.

Als je moet kiezen tussen onbekwaam en slecht, dan is kiezen een kwelling.
hagenaars

Re: De lijsttrekker van de PvdA.

Bericht door hagenaars »

We zijn een van de welvarendste, veilige en vrije landen. Maar we leven in een pessimistische tijd, dus klagen de mensen graag. Geeft niet, het doet geen kwaad...Rutte heeft voldoende leidinggevende kwaliteiten om zijn opdrachten te vervullen en daarbij ook nog de verkiezingen te winnen. Ik vind zoals ik boven stelde Samson een geschikte oppositieleider. Over Frankrijk en België zeg ik hier niets, het is off topic.

Mijn antwoord zal wellicht niet helemaal bevredigen, ik zie wel ...
Gueux
Berichten: 19
Lid geworden op: za 04 jun 2016, 08:50

Re: De lijsttrekker van de PvdA.

Bericht door Gueux »

Een luchtbel, vandaag Istanboel en morgen...

Welvarend zijn we zeker, daar kan ik Rutte voor bedanken...want de welvaart is begonnen toen Rutte aan de macht kwam en dan mag z'n makker het weer afbreken zeker.

Nou dan gaat mijn stem toch naar iemand anders.

En wat betreft de terreurdreiging, laten we toch maar alert blijven in plaats van te denken dat we zo veilig zijn.
hagenaars

Re: De lijsttrekker van de PvdA.

Bericht door hagenaars »

Clinton de Eerste zei het eens zo: It's the economy, stupid. Het is de economie, die Rutte en Asscher en Dijsselbloem de wind in de rug gaf, wij hebben met elkaar door onzichtbare hand geleid meer gekocht, meer verkocht en graag meer risico genomen...
Over veiligheid gaat Den Haag maar zeer ten dele. Mondiaal leven we in onzekere tijden.
Gueux
Berichten: 19
Lid geworden op: za 04 jun 2016, 08:50

Re: De lijsttrekker van de PvdA.

Bericht door Gueux »

Die welvaart die er voor zorgt dat we langer moeten doorwerken, die welvaart die kort op de pensioenen, de welvaart die de aantrekkingskracht heeft immigranten te laten binnenstromen, de welvaart die geen recessie kent en niet naar de voedselbank hoeft. Er is is een tekort aan woningen, te kort aan bouwvakkers, tekort aan leraren...dus nationaal hoeven we ons geen zorgen te maken.

Het water staat meer mensen tot aan de lippen als dat u wellicht denkt.
hagenaars

Re: De lijsttrekker van de PvdA.

Bericht door hagenaars »

U stelt de zaken veel slechter voor dan ze zijn, m.a.w. u overdrijft. Waarom?
We leven veel langer en dus zou het pensioenbedrag (A.O.W.) veel en veel te hoog worden. Het geld, ik bedoel het inkomen van de staat wordt opgebracht door ons allemaal. Willen wij, rijk en arm meer belasting betalen? Nee, dat willen wij niet. Maar de staat kan ook niet blijven lenen. Dus hebben wij een geleidelijk ingevoerde hogere pensioenleeftijd.
Er komen steeds meer pensioengerechtigden en de rente blijft uitzonderlijk laag, dus moeten de pensioenfondsen korten. Hogere premie en of lagere uitkering, logisch toch?
Er stromen geen immigranten binnen. Er komen een beperkt aantal vluchtelingen naar ons land, straatarme mensen zonder toekomst in hun oorlogsgebied. Wilt u ze terugsturen?
Als je schulden maakt, ja dan moet je naar de voedselbank...Gaat u de schuld van een ander betalen? Nee, toch? Er is geen tekort aan woningen, hier en daar staan er voldoende woningen leeg. De z.g. krimpgebieden. Het probleem is dat we allemaal in Amsterdam of Den Haag, Utrecht of Rotterdam etc. willen wonen, op een kluitje. Er is een grote discrepantie in de arbeidsmarkt, van sommigen hebben we te veel, anderen te weinig...
We zijn een steenrijk, goedgeregeld en veilig land, maar we houden van klagen, dat is in de mode.
hagenaars

Re: De lijsttrekker van de PvdA.

Bericht door hagenaars »

Er blijven er nu nog twee over, Diederik Samson, naar mijn inzicht de beste voor de functie en Lodewijk Asscher, niet geschikt want overeducated...

Bron: DEN HAAG (ANP) - De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb doet niet mee aan de verkiezing van de PvdA om tot een lijsttrekker te komen. Dat zei hij woensdag op RTL Nieuws. ,,Ik doe niet mee aan lijsttrekkersverkiezingen en de PvdA organiseert verkiezingen om tot een lijsttrekker te komen'', aldus Aboutaleb. ,,Volgens mij is daar veel mee gezegd, toch?''
Plaats reactie