Leuk liedje, goed gezongen...

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Leuk liedje, goed gezongen...

Bericht door fred neerhoff »

Volgens mij schrijft Harry Poeze in 2013 voor het laatst in de NRC over Indonesië. Ook al ruim na jouw referentie boek uit 1983. Mijn verwijzing is recenter: uit 2015. Daarin wordt ook al gewezen op de parlementaire vraag naar nieuw onderzoek in zake de Nederlandse (niet verjaarde!) oorlogsmisdaden in Indonesië!
hagenaars

Re: Leuk liedje, goed gezongen...

Bericht door hagenaars »

Ik wil eigenlijk liever discussiëren over de actualiteit, de situatie in Oekraïne. Het leuke liedje, goed gezongen...Nederland zal zeker op den duur een nieuw onderzoek naar de oorlogsmisdaden in Nederlands Indië gelasten. Kijk ook even bij https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... pkCQw3Uihg
hagenaars

Re: Leuk liedje, goed gezongen...

Bericht door hagenaars »

Waterdrinker, die Russen en hun geschiedenis goed kent: In Pauw, de Russen kunnen slecht tegen hun verlies...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Leuk liedje, goed gezongen...

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Met deze kritiek, het gaat nog altijd over de Krim, de genocide en de annexatie tenslotte, ben ik snel klaar. Wij hebben Cees Fasseur, J.A.A. van Doorn & W.J. Hendrix, lees bv.
Het Nederlands/Indonesisch Conflict
Ontsporing van geweld
363 pagina’s
De Bataafsche Leeuw, 2e aangevulde druk, 1983 en Roefje Hueting bv. De veteraan die in januari 1969 onomwonden spreekt over de oorlogsmisdaden is Joop Hueting. Hij vertelt zijn onthutsende verhaal in de actualiteitenrubriek Achter het Nieuws. “Ik heb meegedaan aan oorlogsmisdaden en ik heb ze zien verrichten … dat waren geen incidentele gevallen. Dat was de normale gang van zaken.”
Met deze reactie – die inhoudelijk geheel voorbij gaat aan mijn referentie https://www.groene.nl/artikel/de-excess ... et-opnieuw uit 2015 - geef je het levende bewijs van het gemak waarmee je over de eigen, Nederlandse oorlogsmisdaden heen stapt om vervolgens het huidige Rusland triomfalistisch te laten vernederen. Met een kut-liedje dat op verdachte wijze een songfestival won. Flinke jongen hoor, zeker een Gutmensch?
hagenaars

Re: Leuk liedje, goed gezongen...

Bericht door hagenaars »

Waarom zou ik over onze oorlogsmisdaden heenstappen? Ik wil graag objectief over Poetin en zijn bende blijven discussiëren...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Leuk liedje, goed gezongen...

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Waarom zou ik over onze oorlogsmisdaden heenstappen?
Als je het mij vraagt ontloop je daarmee problemen met je verwrongen zelfbeeld als Gutmensch.
hagenaars

Re: Leuk liedje, goed gezongen...

Bericht door hagenaars »

Eerst maar even "Waar hebben we het over?" Gutmensch ist eine ironisch, sarkastisch, gehässig oder verachtend gemeinte Verunglimpfung von Einzelpersonen oder Gruppen/Milieus („Gutmenschentum“). Diesen wird, aus Sicht der Kritisierenden, ein übertriebener, nach äußerer Anerkennung heischender Wunsch des „gut sein“-Wollens in Verbindung mit einem moralisierenden und missionierenden Verhalten und einer dogmatischen, absoluten, andere Ansichten nicht zulassenden Vorstellung des Guten unterstellt. In der politischen Rhetorik wird Gutmensch als Kampfbegriff verwendet.

Dat zijn de slagwoorden: moraliseren, missioneren, op basis van een dogma. Ontbrekende tolerantie. Dat is duidelijk! Of het klopt? Nou, nee...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Leuk liedje, goed gezongen...

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Niet leuk voor Poetin cs.
Jouw kut-liedje gaat niet over Poetin maar over Stalin.
hagenaars schreef:de Russen kunnen slecht tegen hun verlies
en
hagenaars schreef: vrijdenkers zijn in Rusland onbestaanbaar
In je blinde haat jegens Poetin geef je de indruk alle Russen over één kam te scheren. Ben je echt zo'n Russofoob? Een racist dus?
hagenaars

Re: Leuk liedje, goed gezongen...

Bericht door hagenaars »

Je moet niet van de hak op de tak springen, je weet toch dat ik geen racist ben? Ik heb politiek bezwaar tegen de wijze waarop deze loser zijn mooie grote land bestuurt. Het gaat natuurlijk nu niet meer om Stalin, maar om de wijze waarop de leider met de geschiedenis omgaat. Waterdrinker die dit land jarenlang van binnen uit bestudeert en objectief verslag doet van zijn bevindingen kwam tot dit oordeel: slechte verliezers...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Leuk liedje, goed gezongen...

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:je weet toch dat ik geen racist ben?
Nee, dat weet ik niet. Ik constateer slechts jouw blinde haat tegen Russen.
Plaats reactie