We worden flink bedrogen...

Plaats reactie
hagenaars

We worden flink bedrogen...

Bericht door hagenaars »

Het is geen klein bedrag, nee, we worden flink bedrogen...Kijk maar: De verliezen op de Betuwelijn zijn veel hoger dan de overheid ons heeft voorgespiegeld. Dat blijkt uit een rapport van de Algemene Rekenkamer, dat in handen is van RTL Nieuws.
De spoorwegverbinding van Rotterdam naar Duitsland kostte 4,5 miljard euro. 160 treinen per dag zouden erop rijden. Maar dat aantal wordt bij lange na niet gehaald. Per etmaal rijden er maar 100 treinen over het spoor. En dus leidt de Betuweroute al jaren fors verlies. De Betuwelijn heeft de Nederlandse staat in totaal al 322 miljoen euro aan belastinggeld gekost. Dat bedrag komt dus bovenop de aanlegkosten.
shured
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 23 mei 2016, 22:42

Re: We worden flink bedrogen...

Bericht door shured »

En waarin zijn "we" dan bedrogen? Al hoewel ik van mening ben dat het hele lijntje nooit aangelegd had moeten worden, ben ik het niet met je eens dat we bedrogen zijn. Logisch gezien is het een fantastisch iets en ook wel levensvatbaar. Maar er is geen rekening gehouden met de grote politieke spelletjes tussen Antwerpen, Rotterdam en het Ruhrgebied. De Betuwelijn is volgens mij gebruikt als chip gebruikt in de onderhandelingen over het onder water zetten van de Hedwigepolder. We zijn dus niet bedrogen met de Betuwelijn, maar wel (weer) door de regering met hun megalomane machtsspelletjes.
hagenaars

Re: We worden flink bedrogen...

Bericht door hagenaars »

U haalt twee zaken door elkaar. De prognoses van de Betuwe lijn waren onjuist, zijn onjuist. Dat poldertje is geruild voor verloren gegane natuurgebied. Kijk maar: In een verdrag tussen Nederland en België over het Vlaamse Sigmaplan[2] werd vastgelegd dat de polder weer bij het Verdronken Land van Saeftinghe aangesloten zou worden (door het doorsteken van de dijken) bij wijze van natuurcompensatie (meer ruimte voor de Westerschelde). Vanwege dezelfde reden zou in België ook het aangrenzende deel van de Prosperpolder opnieuw worden aangesloten bij het Verdronken Land van Saeftinghe.
Plaats reactie