Erdogan doet zijn best uit Europa te blijven.

Plaats reactie
hagenaars

Erdogan doet zijn best uit Europa te blijven.

Bericht door hagenaars »

Het kost hem niet veel moeite, hij is een dictator, een lastpost. Maar wel een lastpost die onze buur is...

BERLIJN (ANP/DPA) - Turkije heeft een Griekse persfotograaf van de Duitse krant Bild de toegang tot het land ontzegd. De 38-jarige Giorgos Moutafis kreeg zaterdag op het vliegveld van Istanbul te verstaan dat hij rechtsomkeert moest maken naar Athene, meldt zijn werkgever.
Moutafis staat volgens de Turkse autoriteiten op een zwarte lijst. Waaraan hij dat verdiend heeft zouden zij in het midden hebben gelaten. Een halfjaar geleden kon de fotograaf, die de oorlog in Syrië en de vluchtelingencrisis versloeg, nog vrij naar en door Turkije reizen.
hagenaars

Re: Erdogan doet zijn best uit Europa te blijven.

Bericht door hagenaars »

En dan is er nog de zaak van deze journaliste: Het huis van columniste Ebru Umar in Amsterdam is opengebroken, meldt dagblad Metro. Haar oude laptop zou zijn gestolen.

"Mijn buurman belde me dat hij slecht nieuws voor me had", zegt Umar tegen de krant. "Mijn huis is opengebroken. De voordeur is geforceerd en alles is overhoop gehaald. Mijn oude laptop is gestolen. Gelukkig heb ik mijn nieuwe meegenomen naar Turkije."

Umar vast in Turkije

Umar werd zaterdagavond opgepakt door de politie. Gisteren kwam ze vrij, maar ze moet in het land blijven. Ze bevindt zich een in draaikolk zegt ze tegen Metro, waarvoor ze columns schrijft: "Er gebeurt zoveel, maar ik zit hier vast. Mag niet naar Nederland. Veel dingen gaan langs me heen."

Meer op rtlnieuws.nl:
Overzicht: kritiek op Turkije? Dat mag niet meer
Umar moet in Turkije blijven: Ik ben een soort Syriër geworden
Woede om oppakken Ebru Umar in Turkije: 'Onacceptabel' "
"
assimoy
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 09:26

Re: Erdogan doet zijn best uit Europa te blijven.

Bericht door assimoy »

Wat één man kan vernielen, één Hitler, Stalin, Mussolini, Pol Pot, Fidel Castro, Saddam Hoessein, Chadaffi etc etc etc is onvoorstelbaar. Erdogan is de klassieke richting als dictator ngeslagen. Zorgen voor populariteit in eigen land, vervolgens een eigen geheim programma uitvoeren. In het begin van zijn bewind waren zijn tegenstanders te vinden onder generaals. Dus die zitten in de gevangenis. Vervolgens binnenlandse kritiek monddood maken. Inmiddels wetten uitvaardigen ter bescherming van de Islam, zijn echte drijfveer geen seculier Turkije, oppositie van de straat wegspuiten. De Syrische vluchtelingenstroom naar Europa past fantastisch in zijn straatje dus uitbuiten die toestand via chantage ............ Dit Turkije mag niet in de EU !
Iedere medaille heeft twee kanten, Koerden en de opvang van vluchtelingen uit Syrie zijn echte problemen voor Turkije.
hagenaars

Re: Erdogan doet zijn best uit Europa te blijven.

Bericht door hagenaars »

U geeft duidelijk aan waar de schoen wringt. De man is vooral bezig zijn macht uit te breiden. Hij heeft ook een paar onaangename trekjes, een er van heeft Joost Lagendijk een aantal jaren terug aan de kaak gesteld. Kijk maar: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... eW5J4d3WMg
hagenaars

Re: Erdogan doet zijn best uit Europa te blijven.

Bericht door hagenaars »

Het dossier wordt dikker en dikker: Een douw van 9000 euro. Dündar had in columns geschreven over een corruptieschandaal uit 2013. Verscheidene ministers van de islamitisch-conservatieve AKP-regering, hun zonen en de zoon van Erdogan werden er toen van verdacht betrokken te zijn bij corruptie.
Advocaat Bülent Utku kondigde aan in beroep te gaan. ,,Mijn cliënt heeft alleen maar zijn plicht als journalist gedaan. Hij heeft geen beledigend woord gebruikt.'' Waar het vonnis precies op is gebaseerd, is nog niet bekend.
Dündar is hoofdredacteur van de krant Cumhuriyet. Met Erdem Gül, de correspondent van de krant in de hoofdstad Ankara, staat hij nog in een ander proces terecht. Ze worden onder meer beschuldigd van spionage, poging tot omverwerping van de regering en ondersteuning van een terroristische organisatie vanwege onthullingen over Turkse wapenleveranties aan rebellen in Syrië. In die zaak hangt hun levenslange gevangenisstraf boven het hoofd. Bericht van het ANP.
Plaats reactie