Meestemmen met de USA...

Plaats reactie
hagenaars

Meestemmen met de USA...

Bericht door hagenaars »

...Helaas, het is ons Nederlanders niet gegeven...Maar nu ik ze alle vier gisteren en vannacht in de debatten nog eens voorbij zag gaan, gaat mijn sterke voorkeur uit naar mw. Clinton. Ze is geestig, goed gebekt, aardig en pienter. Ze blijkt haar dossiers goed te kennen. De Democraten mogen met een gerust hart, voor haar kiezen. Bernie Sanders is een aardige man, vol goeie ideeën, maar een president, dat zie ik in deze man uit Vermont, leuke staat, we kwamen er vaak, eigenlijk niet.
Als Vrijdenker gaat mijn voorkeur natuurlijk uit naar Donald Trump bij de GOP, maar hij lijkt mij geen president, meer een acteur, a performer. Over de bigotte Ted Cruz, wat een slijmbal met z'n Heidi Nelson, hoeven we het verder niet te hebben, erger, zwarter, is er niet.
hagenaars

Re: Meestemmen met de USA...

Bericht door hagenaars »

Nu komt de moeilijkste fase voor de G.O.P. Zij moeten door de pomp want het volk heeft gekozen en het wil dat Donald Trump het gaat opnemen tegen Mw. Clinton. Geen van de favorieten van de Republikeinse partij is door de voorselectie gekomen.
hagenaars

Re: Meestemmen met de USA...

Bericht door hagenaars »

En ja hoor, daar kwam het hoge woord er uit: Voorzitter van de Republikeinse partij, Reince Priebus, liet op Twitter weten dat Trump vermoedelijk de partij zal vertegenwoordigen bij de presidentsverkiezingen. "We moeten ons verenigen en ons richten op het verslaan van Hillary Clinton."
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Meestemmen met de USA...

Bericht door David Bakker »

Het zou voor de wereldvrede beter zijn als Trump gaat winnen. Hillary is een havik.

De Amerikanen willen echt oorlog met Rusland: http://ronpaulinstitute.org/archives/fe ... iaor-else/
hagenaars

Re: Meestemmen met de USA...

Bericht door hagenaars »

Het is moeilijk voorspellen, maar ik hoop dat niet Donald Trump maar zijn concurrente gaat winnen. Is zij een havik? En beter nog: hoe ontstaat wereldvrede? Ik denk dat de voormalig secretary of state betere papieren heeft dan de zakenman. (Terzijde, het RON Paul Instituut is republikeins,)
shured
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 23 mei 2016, 22:42

Re: Meestemmen met de USA...

Bericht door shured »

Clinton heeft veel meer internationale ervaring en veel beter in de politieke machtsspelletjes die op dat soort hoge niveaus gespeeld wordt. Trump is net een rijk verwend kind dat gaat schelden en slaan als ie zijn zin niet krijgt.

Maar daar ligt ook de zwakheid van Clinton. Men is in Amerika, net als in Nederland, die kronkelende gladjakkers zat. En je kan van Trump veel negatiefs zeggen, maar een gladjakker is het niet.
hagenaars

Re: Meestemmen met de USA...

Bericht door hagenaars »

Ik heb het even opgezocht : " Spreekwoorden: (1914) Een gladakker (of gladdekker)
d.w.z. een gemeen, liederlijk persoon; ook een slimmerd, iemand die sluw is. Het is het Maleische gladak (beter galadag, gladag) met een Nederlandschen uitgang en eigenlijk verkort uit djaran gladag, postpaard, lastpaard, bediendenpaard, en vandaar slecht paard, knol, en..." Geen gekke omschrijving van de opportunist, die Trump vooral is.
Plaats reactie