Associatieverdrag met Oekraine

hagenaars

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door hagenaars »

Kippendrift, dat is het ...Rutte kiest de juiste weg, eerst bondgenootschappelijk overleg. Verstandig.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door fred neerhoff »

Erg dom inderdaad, want wel eens gedacht wat de consequenties kunnen zijn bij onvoldoende draagvlak?
hagenaars

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door hagenaars »

Jazeker, je moet altijd kijken naar het draagvlak, of iets haalbaar is. Het blijkt haalbaar. Het volk mort niet...(als je feitelijk naar de cijfers kijkt en niet politiek of langs de lijnen van de regeltjes, dan is dat heel begrijpelijk. Het referendum was een kinderachtig speeltje van de Europasceptici.)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Het volk mort niet...(als je feitelijk naar de cijfers kijkt en niet politiek of langs de lijnen van de regeltjes, dan is dat heel begrijpelijk. Het referendum was een kinderachtig speeltje van de Europasceptici.)
Als vanouds bagatelliseer je de opkomst van anti-EU bewegingen binnen de EU.

Dom, achterbaks, laf en onverantwoordelijk vind ik het dedain wat je daarmee tentoonspreidt jegens de mensen waar de EU het uiteindelijk toch van moet hebben.
hagenaars

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door hagenaars »

Je hebt gelijk en daarom maak ik het klein, want dat is het. 32 procent van het electoraat. En dan van dat kleine beetje ruim 60 procent, dat levert absoluut geen meerderheid op...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door fred neerhoff »

Wegens het steevast negeren van een gearticuleerde minderheid verdienen jullie blinde eurofielen het om eens flink op je lazer te krijgen. Ik zal er niet om treuren.
hagenaars

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door hagenaars »

Waarom zo persoonlijk? Het is toch een politieke kwestie, waarover van verschillende kanten tegenaan gekeken kan worden? Zonder Europese eenheid is het continent overgeleverd aan kleine kibbelarijtjes *) en daarmee machteloos. Het maakt in Azië echt geen indruk meer, daar komen de Hollanders...We moeten behouden wat waardevol is nationaal; en de rest aan Brussel overlaten.
Daarbij spelen een beperkt aantal ingrijpende bestuurlijk kwesties.

*)Soms wel riskant, overigens...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door fred neerhoff »

Vooral niet zo persoonlijk opvatten hoor haha...
hagenaars

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door hagenaars »

Zal ik niet doen. Er moeten duidelijke maar beperkte nationale bevoegdheden blijven, herkenbaar en de rest gaat naar Brussel, waar een of twee direct gekozen types de boel op het continent aansturen.

En vooral geen referenda meer...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door fred neerhoff »

Je onderschrijft dus mijn stelling dat de huidige EU-structuur zichzelf naar de kloten helpt?

En het is nog maar de vraag of diegenen die steeds elke kritiek op de huidige gang van zaken genegeerd en gebagatelliseerd hebben nog wel voldoende vertrouwen kunnen genereren opdat de zaak alsnog in goede banen geleid kan worden. Ik denk het niet. Zij hebben met vuur gespeeld. Hoogmoed...
Plaats reactie