Associatieverdrag met Oekraine

hagenaars

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door hagenaars »

Gramschap is geen argument...(Er zijn twee maal verkiezingen gehouden, die fair zijn verlopen. De macht in Grensland is dus legitiem.)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Je moet me helpen, Frau Merkel als meningsonderdrukker? Waar doel je op?
Frau Merkel staat sinds de EU - Turkije deal onder politiek toezicht van sultan Erdogan. Deze Erdogan is beledigd door de Duitse komiek Jan Böhmermann en wil hem nu strafrechtelijk vervolgen. Frau Merkel willigt die wens in.

De westerse vrijheden worden door de christelijke Frau Merkel verkwanseld aan de islamitische Erdogan.

Eerder had Frau Merkel al schijt aan het Schengen-verdrag en nu zwicht zij ook nog eens voor sultan Erdogan! Het klassieke dhimmie gedrag!
hagenaars

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door hagenaars »

Het is, zoals zo vaak, ingewikkelder. Erdogan moet zich als beledigde partij kunnen verdedigen. Dat kan alleen als volgens de Duitse grondwet het kabinet toestemming geeft. Die toestemming heeft ze nu gegeven. Redelijk lijkt mij...
Met geouwehoer over historische fenomenen, zoals d'himmie heeft de rel niets te maken, noch met het christelijk karakter van de CDU. De Bondskanselier wil de gedateerde wet afschaffen...

Zullen we teruggaan naar het topic? Associatieverdrag met Oekraïne...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door fred neerhoff »

Haha, en je bent natuurlijk helemaal niet politiek correct hè?
hagenaars

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door hagenaars »

Ach, in dit gevalletje niet. (ik weet niet hoe jij reageert op een vernederende, lasterlijke en gemene openbare behandeling, maar ik kan mij wel voorstellen dat de Turkse leider zich teweer stelt. Je hoeft niet alle shit over je kant te laten gaan...)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door fred neerhoff »

Dit ‘gevalletje’ zou wel eens de kop kunnen kosten van Frau Merkel.
hagenaars

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door hagenaars »

Ik denk het niet. Maar zeker weten kun je het niet. (Zie je hoe handig ik mij indek?) Volgens de serieuzere commentatoren heeft ze juist gehandeld.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door David Bakker »

Een bijdrage mijnerzijds: "Hoe associatieverdrag Oekraïense leger in staat stelde oorlogsmisdaden te plegen" http://politiek.tpo.nl/2016/05/02/hoe-h ... te-plegen/
hagenaars

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door hagenaars »

Oorlogsmisdaden zijn altijd fout, onjuist. En worden altijd vervolgd. Als we de daders kunnen pakken, tenminste. Er wordt verschillend gedacht over dit verdrag, dat blijkt...
Het is flauwekul te denken dat de USA condities verbindt aan onze goede relatie. Het is dan ook geen doelstelling de Amerikaanse belangen te dienen. Ook het verkleinen van de Russische invloedssfeer is geen beleid. De Oekraïnse wens zich te verwijderen van de boze buurman is historisch heel verklaarbaar, daarvoor hoef je geen Europese samenzwering samen met de USA te ontwikkelen.

Deze vraag is gemakkelijk te beantwoorden: "Wat zegt dit over de voorstanders van het verdrag die het GeenPeil-referendum van 6 april jongstleden hebben afgedaan als een grap dan wel een uiting van cynisme? Die zijn of volstrekt onnozel of ronduit kwaadaardig."

Noch onnozelheid noch kwaadaardigheid bracht de ja stemmers in beweging. En de wens van onze premier om eerst even met de collega's te overleggen is goed te begrijpen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door fred neerhoff »

Uit pure opportuniteit verdomt Rutte het gewoonweg om de wet uit te voeren in zake het Oekraïne referendum. De uitslag dient namelijk zo spoedig mogelijk gerespecteerd te worden. Van tafel dat zogenaamde handelsverdrag dus, en NIET eerst nog eens onderhandelen over "aanpassingen".
Plaats reactie