ISIS verslaan, definitief?

hagenaars

ISIS verslaan, definitief?

Bericht door hagenaars »

Dat kan, maar dan heb je minstens vijftig duizend goed bewapende soldaten nodig. Je omsingelt hun hoofdstad Raqqa en neemt alle verdachte troepen van de tegenstander gevangen, De lol is er dan snel af, vermoed ik...In Frankrijk zijn er honderden verdachte personen met staatsgevaarlijke plannen of ideeën. Zet ze vast...De lol is er ook daar dan snel af...

Wel netjes behandelen volgens de verdragen van Geneve.
hagenaars

Re: ISIS verslaan, definitief?

Bericht door hagenaars »

Als het waar is dat er slechts 30.000 Isis strijders zijn, dan moet het toch mogelijk zijn deze te verslaan? Willen we dit wel, hebben we er te weinig voor over? Babbelen, samen de Marseillaise zingen meer niet...Terwijl het definitief en grondig verslaan een enorme impact op de Europese aanhang zal hebben.
hagenaars

Re: ISIS verslaan, definitief?

Bericht door hagenaars »

Het is verstandig de illegale status van ISIS te benadrukken. De Veiligheidsraad heeft zojuist een unanieme motie aangenomen die ISIS onwettig verklaart. Dit is de vijand: Islamitische Staat (in Irak en de Levant)



Ga naar: navigatie, zoeken


Islamitische Staat in Irak en Syrië
الدولة الإسلامية في العراق والشام
ad-Dawlah al-Islāmiyah fī 'l-ʿIrāq wa-sh-Shām
variant van de IS-vlag met het sjahada
variant van de IS-vlag met het sjahada
Oprichting 1999[1]
Hoofdkantoor Raqqa, Syrië
Mosoel, Irak
Actief in gebieden Irak, Syrië, Libanon, Egypte, Libië, Nigeria, Jemen, Afghanistan
tevens wervingsoperaties elders
Leider Abu Bakr al-Baghdadi:
Kalief sinds 29 juni 2014 bekend als Kalief Ibrahim
Tarkhan Batirashvili:
Leider van strijders uit de Kaukasus
Abu Mohammad al-Adnani: Woordvoerder
Ideologie salafisme, wahabisme, islamisme, takfir
Doelstelling stichting van wereldwijd salafistisch kalifaat
Status wordt gezien als een terroristische organisatie door de VN, Syrië, Libanon, Irak, Israël, Egypte, Australië, India, Rusland, Kirgizië, Saoedi-Arabië, VAE, Turkije, EU en de VS

Islamitische Staat in Irak en de Levant ISIL, in het westen Islamitische Staat in Irak en Syrië ISIS of kortweg Islamitische Staat IS genoemd, uitspraak: ie es, Arabisch: الدولة الاسلامية في العراق والشام ad-Dawla al-Islāmiyya fi al-'Irāq wa-sh-Shām, afkorting داعش Da'isj, is een militie van jihadi en salafisten en naar eigen zeggen een kalifaat en islamitische staat die geleid wordt door soennitische Arabieren uit Irak en Syrië.[2] IS heeft de controle over grondgebied waar meer dan tien miljoen mensen leven,[3] in Irak, Syrië, Libië en Nigeria. De groepering is echter ook actief in andere delen van de wereld, waaronder Zuidoost-Azië.[4][5]

Op 29 juni 2014 claimde IS een wereldwijd kalifaat te hebben opgericht met Abu Bakr al-Baghdadi als de kalief, dat wil zeggen een staat die door een zelfverklaarde opvolger van de islamitische profeet Mohammed wordt geregeerd. Als kalifaat claimt het religieus, politiek en militair gezag over alle moslims over de hele wereld en dat de wettigheid van alle emiraten, groepen, staten en organisaties, moet geacht worden ongeldig zijn door de uitbreiding van het gezag van het kalifaat en de komst van zijn troepen in hun gebieden.[
"
Naskatew
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 10:16

Re: ISIS verslaan, definitief?

Bericht door Naskatew »

dat wil zeggen een staat die door een zelfverklaarde opvolger van de islamitische profeet Mohammed wordt geregeerd.
ผลบอลมีเสียงเตือน
hagenaars

Re: ISIS verslaan, definitief?

Bericht door hagenaars »

In de Angelsaksische pers spreekt men consequent over "so called Islamic state ", dat lijkt mij een goed gebruik.
Stevan
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 06 mei 2016, 18:30

Re: ISIS verslaan, definitief?

Bericht door Stevan »

We kunnen de IS strijders doden en dat moeten we ook zo snel mogelijk doen. Hun families deporteren voorzover het IS strijders uit de EU zijn moeten we ook doen. Maar de werkelijke vijand is de islam en die moet je met argumenten bestrijden of gewoonweg verbieden. Laat duidelijk merken dat de islam nergens welkom is en wellicht gaan ze dan eens nadenken over hun religie/ideologie. Als je bekijkt dat het merendeel van de IS strijders uit inteeltvolk bestaat zul je die nooit kunnen bereiken met argumenten en die moeten dus gedood worden.
Stevan
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 06 mei 2016, 18:30

Re: ISIS verslaan, definitief?

Bericht door Stevan »

hagenaars schreef:In de Angelsaksische pers spreekt men consequent over "so called Islamic state ", dat lijkt mij een goed gebruik.
Het is onterecht want het is gewoon het caliphaat. Precies zoals de koran voorschrijft.
hagenaars

Re: ISIS verslaan, definitief?

Bericht door hagenaars »

We zijn heel anders over openbaar bestuur gaan denken dan ten tijde van de profeet. Dus zogenaamde vind ik juist uitgedrukt. Het kalifaat wordt nergens als staat erkend. ( Een kalifaat is een staat die geregeerd wordt door een kalief, dat wil zeggen een opvolger van de islamitische profeet Mohammed. Met de benaming kalifaat eist een staat zodoende rechtstreeks de politieke erfenis van Mohammed op, en staat daarmee in rang boven een sultanaat en een emiraat.)

Ik ben er voor dat deze beweging wordt verslagen, zo spoedig mogelijk. Maar dat is niet eenvoudig.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: ISIS verslaan, definitief?

Bericht door Tree Fhinker »

Ik vindt het belachelijk dat men nog steeds geen massale troepenmacht die richting heet opgestuurd om dat walgelijke clubje zieke idioten voor een en altijd naar hun maker te helpen. Dat de lol er wel afgaat zoals je stelde waag ik te betwijfelen.

Er is een geheel andere ratio bij overtuigd gelovigen. Er zijn volgens mij 2 types IS vechters. De echt overtuigden van de religie, en de avonturiers. De avonturiers kun je ontmoedigen, de overtuigden niet.

Gevangen nemen hoeft wat mij betreft niet. Wat mij betreft gewoon afslachten. Als je je als een beest gedraagt, dan ook als een beest aan je einde komen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: ISIS verslaan, definitief?

Bericht door fred neerhoff »

Tree Fhinker schreef:Gevangen nemen hoeft wat mij betreft niet. Wat mij betreft gewoon afslachten. Als je je als een beest gedraagt, dan ook als een beest aan je einde komen.
Als een beest hoeft voor mij niet, 1 kogel is afdoende.

De moordenaars van Pim Fortuyn en Theo van Gogh hadden dan ook met gelijke munt terug betaald moeten worden: de doodstraf.
Plaats reactie