ISIS verslaan, definitief?

Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: ISIS verslaan, definitief?

Bericht door Tree Fhinker »

fred neerhoff schreef:
Tree Fhinker schreef:Gevangen nemen hoeft wat mij betreft niet. Wat mij betreft gewoon afslachten. Als je je als een beest gedraagt, dan ook als een beest aan je einde komen.
Als een beest hoeft voor mij niet, 1 kogel is afdoende.

De moordenaars van Pim Fortuyn en Theo van Gogh hadden dan ook met gelijke munt terug betaald moeten worden: de doodstraf.
Ik doelde er op dat men zonder proces uitgeroeid wordt. Verder helemaal met je eens
hagenaars

Re: ISIS verslaan, definitief?

Bericht door hagenaars »

Het sterke punt van het Westen is nu juist de orde tegen de chaos. Mij lijkt de wederinvoering van de doodstraf een reactionaire zet. Ik begrijp dat enthousiasme voor onbeschaafd gedrag niet...Voor zover ik weet waren zowel Theo van Gogh als Pim Fortuyn verklaarde tegenstanders van de doodstraf.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: ISIS verslaan, definitief?

Bericht door fred neerhoff »

Volgens mij hadden de moordenaars van Pim Fortuyn en Theo van Gogh het zelf wèl rechtvaardig gevonden als zij direct de kogel hadden gekregen.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: ISIS verslaan, definitief?

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Het sterke punt van het Westen is nu juist de orde tegen de chaos.
Nee, Nederland verschuild zich achter het VS standpunt dat Assad slecht is. Maar Assad is een zeer intelligente man, en hij verre van de "dictator" die Nederland/VS er van maakt. Assad heeft juist voor rust gezorgd. Maar in dat soort gebieden werken de thee drin, fluwelen handschoentjes en knuffelmethoden niet.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: ISIS verslaan, definitief?

Bericht door Tree Fhinker »

fred neerhoff schreef:Volgens mij hadden de moordenaars van Pim Fortuyn en Theo van Gogh het zelf wèl rechtvaardig gevonden als zij direct de kogel hadden gekregen.
van der Graaf en Bouyeri zouden de staat geen cent moeten kosten. Zo goedkoop mogelijk opruimen is het beste daarvoor. Ze vrij laten komen is een zeer gevaarlijk voor de maatschappij. Ze zouden het zo weer doen.
hagenaars

Re: ISIS verslaan, definitief?

Bericht door hagenaars »

We hoeven over de feiten niet te discussiëren. noch de moordenaar van Fortuyn (hij is al weer een tijdje op vrije voeten), maar ook de moordenaar van Theo van Gogh doen geen vlieg kwaad. Gelukkig is dat...

Het opruimen van mensen wordt in dit deel van de wereld zwaar gestraft.
hagenaars

Re: ISIS verslaan, definitief?

Bericht door hagenaars »

Neerhoff schreef: "Volgens mij hadden de moordenaars van Pim Fortuyn en Theo van Gogh het zelf wèl rechtvaardig gevonden als zij direct de kogel hadden gekregen."

Volgens mij hadden de heren recht op een proces, een advocaat etc. etc. Hier in het Westen heeft iedereen recht op een eerlijk proces.
hagenaars

Re: ISIS verslaan, definitief?

Bericht door hagenaars »

Tree Finker, schreef:
Nee, Nederland verschuild zich achter het VS standpunt dat Assad slecht is. Maar Assad is een zeer intelligente man, en hij verre van de "dictator" die Nederland/VS er van maakt. Assad heeft juist voor rust gezorgd. Maar in dat soort gebieden werken de thee drin, fluwelen handschoentjes en knuffelmethoden niet.

Tree Fhinker



Berichten: 16

Geregistreerd: wo 25 mei 2016, 21:11

U hebt gelijk, niet alle methoden die we hier in het Westen stelselmatig invoerden, werken ook in het Midden Oosten. Het zijn wel de beste methoden op dit gebied. Overigens is Assad een spitsboef, hij zal zeker in Den Haag belanden, als hij het er levend vanaf brengt, wat ik van harte hoop. Ik weet niet goed wat ik met u aan moet, denkt u echt dat Assad rust bracht? Leest u af en toe de krant?
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: ISIS verslaan, definitief?

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:
hij zal zeker in Den Haag belanden, als hij het er levend vanaf brengt, wat ik van harte hoop. Ik weet niet goed wat ik met u aan moet, denkt u echt dat Assad rust bracht? Leest u af en toe de krant?
De krant lezen? Lezen wat men zegt dat iemand zegt? Ik kijk liever naar de persoon zelf die het zegt. Media hebben vaak een eigen visie, en deze visie geeft altijd een draai aan de woorden.

https://www.youtube.com/watch?v=m-q9_Dsb2OE

Ik kijk naar de houding, het gezicht, de ogen etc van Assad zelf. Of deze man is de meest briljant acteur die denkbaar is? Of Assad is verre van de persoon die mer er van maakt.

Nee, deze man is niet de tiran die de VS en schoothond Nederland er van maakt.

Assad is een zeer intelligente man, een gevoelsmens, en iemand die echt het beste voor heeft met Syrië.

Nederland demoniseert Assad, om de VS en Saudie Arabie te vriend te houden. Was men maar net zo kritisch over de Saudies.

Assad daar weghalen zal een enorrme ramp worden. Dat land zal nooit meer zo stabiel worden als het was onder Bashar. Met Irak en Libie wisten we het ook beter, nou we zien hoe goed we het wisten. Dat was een enorme vergissing. Een vergissing waar we nu dagelijks mee geconfronteerd worden.

Assad is geen Khadaffi, is geen Saddam. Assad was de allerbeste mogelijkheid om in die regio stabiliteit te geven.

Het westen heeft het daar compleet verziekt. In de strontpot geroerd en de strontpot omgegooid. En probeert nu met strontgooien naar Assad de aandacht van zichzelf af te leiden. Om het ego te redden, om maar niet toe te geven dat men een enorme vergissing heeft gemaakt.

Toen de eerste opstanden begonnen van de "Arabische lente" kreeg ik al het idee dat het was georganiseerd vanuit 1 bron. En dat er een bijbedoeling was. Dat was om het midden oosten onstabiel te maken, en gelijk zag je dat "ISIS" achtige ideologie probeerde daar een slaatje uit te slaan. En met de steun van de VS en Europa hebben ze alle vrijheid daar.
hagenaars

Re: ISIS verslaan, definitief?

Bericht door hagenaars »

Assad is een mens, wellicht persoonlijk een aardig mens. Maar daar gaat het natuurlijk niet om.
We beoordelen hier beleid en dat was en is desastreus, genocidaal en weinig succesvol. Om met het laatste te beginnen, het land ligt door bombardementen op eigen volk (Eigen volk eerst, haha...) volledig in puin. De laatste resten zie je dagelijks gebombardeerd. De natiestaat Syrië bestaat eigenlijk niet meer. Er zijn honderdduizenden slachtoffers en miljoenen vluchtelingen.
Het land kende sinds eeuwen verschillende etniciteiten, Assad probeerde daar net als zijn vader met harde hand eenheid tussen te scheppen. Wat zijn vader nog min of meer lukte, brak in zijn handen stuk.
U weet toch van de genocide met gifgas? Het Westen heeft er voor gezorgd dat het meeste nu is opgeruimd, maar de misdaden van de vader en de zoon blijven staan in het internationaal opschrijfboekje, dat zich te Den Haag bevindt.
Ten slotte, de jonge Assad regeerde met behulp van een fameuze veiligheidsdienst, ik bedoel dat ook voor de opstand tijdens De Arabische Lente, het absoluut niet pluis was in Syrië.
Ter zijde, u kunt niet om de media heen, het is een romantisch idee dat u direct kennis kunt nemen van alle feiten...
Plaats reactie