MH17

hagenaars

Re: MH17

Bericht door hagenaars »

Het is heel wat anders om een naam, rang en serienummer in de krant te vermelden, dan in een strafproces. In het laatste geval moet namelijk alle twijfel worden uitgesloten. We wachten dus vol spanning op de processtukken.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: MH17

Bericht door fred neerhoff »

assimoy schreef:De hele affaire kan allang geen geheim meer zijn voor ingewijden.
Tuurlijk joh, en zeker voor jou niet!
hagenaars

Re: MH17

Bericht door hagenaars »

We naderen een eindstation:
Een delegatie van het Nederlandse Openbaar Ministerie en de Nederlandse politie brengt dinsdag en woensdag een werkbezoek aan Rusland voor het strafrechtelijk onderzoek naar het neerstorten van vlucht MH17.
Een woordvoerder van het OM zegt dit na een bericht hierover van de website over luchtvaartnieuws Up in the Sky.
De delegatie gaat met de autoriteiten in Moskou overleggen over de verdere uitvoering van het rechtshulpverzoek dat aan de Russen is gedaan voor het onderzoek naar de verantwoordelijken en daders. Onderzoeksleider, hoofdofficier van justitie Fred Westerbeke, maakt deel uit van de delegatie.
Na de zomer worden de eerste resultaten gepresenteerd van het strafrechtelijk onderzoek. Volgens het Openbaar Ministerie gaat het dan om het wapen waarmee het passagiersvliegtuig in Oekraïne is neergeschoten en de exacte locatie vanwaar het wapen is afgevuurd. (ANP)

Opm. arcering door mij, L.H.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: MH17

Bericht door David Bakker »

hagenaars

Re: MH17

Bericht door hagenaars »

Niemöller bakt de oude koek maar weer eens op. Ik ken zijn standpunten inmiddels wel. Ik hou het er op dat na de zomer de eerste resultaten van het strafrechtelijk onderzoek naar buiten gebracht zullen worden. Dit zegt het O.M. en waarom zou die, Bakker, niet de waarheid zeggen?
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: MH17

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Niemöller bakt de oude koek maar weer eens op. Ik ken zijn standpunten inmiddels wel. Ik hou het er op dat na de zomer de eerste resultaten van het strafrechtelijk onderzoek naar buiten gebracht zullen worden. Dit zegt het O.M. en waarom zou die, Bakker, niet de waarheid zeggen?
Je naïviteit is vertederend. Niemoller niet ok? Probeer dan Parry nog een keer: https://consortiumnews.com/2016/07/17/m ... ropaganda/
hagenaars

Re: MH17

Bericht door hagenaars »

Wij leven gelukkig niet in Turkije, maar in Nederland. Dat betekent dat het woord van een officier van justitie klopt, en daar is niets naïefs aan. Dat geldt zeker niet voor de woorden van mijnheer Niemöller. Noch voor die mijnheer Parry, die een aanhanger van president Poetin schijnt te zijn. Aan zijn vrienden kan men mensen herkennen...Je weet toch genoeg van Poetin hoop ik? Je kunt overal lezen dat hij een van de rijkste mensen op deze aardkloot zou zijn. Dat vermogen heeft hij vast niet door zuinig te zijn verworven, denk je niet?
( Poetin heeft, sinds hij onbetwist de macht over Rusland heeft, zichzelf stevig verrijkt. Door lucratieve banen en contracten aan zijn medestanders te geven die hem vervolgens ook de bal toespelen is Poetin een van de rijkste Russen aller tijden geworden met een geschat vermogen van 70 miljard dollar (2013)[4]. Door Poetins zelfverrijking, het tot zwijgen brengen van tegenstanders die zijn machtspositie betwisten of in gevaar zouden kunnen brengen, de onderdrukking van pers en media en het beïnvloeden van de rechtspraak zodat rechters de 'juiste uitspraken' doen, en recentelijk zelfs de opkomst van persoonsverheerlijking, voldoet Poetin steeds meer aan het beeld van een frauduleus democratisch gekozen dictator.)
hagenaars

Re: MH17

Bericht door hagenaars »

Ik ben iets te snel geweest in mijn oordeel over Parry, want In October 2015 Parry was award the I.F. Stone Medal for Journalistic Independence by Harvard's Nieman Foundation, "for his career distinguished by meticulously researched investigations, intrepid questioning, and reporting that has challenged mainstream media.".[12]

Mijn excuus!
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: MH17

Bericht door David Bakker »

Stelling: De grootste 'fout' die Pieter Omtzigt heeft gemaakt is dat hij belangen van de nabestaanden (het achter de waarheid komen) te zwaar heeft laat wegen ten koste van Amerika's geopolitieke belangen, belangen die hier te lande door Rutte cs. worden behartigd.
hagenaars

Re: MH17

Bericht door hagenaars »

Hij had toch gelogen over die getuige? Een ernstige fout, het gaat immers meestal om waarheidsvinding . En niet om politieke omstandigheden. Welke concrete Amerikaanse belangen bedoel je?
Plaats reactie