MH17

hagenaars

Re: MH17

Bericht door hagenaars »

Aardig stukje van deze piloot, maar wat voegt het toe? Het gaat nu om de daders en hun motief...
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: MH17

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Onze premier is integer, waarheidlievend en vooral betrouwbaar.
Zijn optreden in het MH17 debat was een zwaktebod. Boos worden i.p.v. een inhoudelijke reactie geven op gerechtvaardigde vragen. Stukje van Pieter Omtzigt hierover: http://politiek.tpo.nl/column/het-mh17- ... heid-door/
hagenaars

Re: MH17

Bericht door hagenaars »

Ik dacht dat Rutte het vervelend vond gewantrouwd te worden. Hij nam het de twee Kamerleden kwalijk dat ze suggereerden dat de premier dingen verborgen hield.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: MH17

Bericht door fred neerhoff »

In het NRC van 16 en 17 april 2016 maakt Karel Knip (wetenschapsjournalist par excellence) een doorwrochte analyse van de MH17-rampvlucht van 17 juni 2014. http://www.nrc.nl/nieuws/2016/04/16/boe ... 17-1609314

In tegenstelling tot het eindrapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid, concludeert hij dat de plaats vanwaar de Boekraket is afgeschoten vrij precies bekend is.

Verder merkt hij op dat de afwezigheid van radarbeelden de mogelijkheid open laat van een geheel ander ramp scenario dan de Onderzoeksraad veronderstelt.

Technisch is het namelijk zeer wel mogelijk dat de, ik citeer “ de Boekraket aanvankelijk een heel andere koers, wie weet: een ander doel, volgde voor hij op de Boeing afging”. Verder: “Er zijn zeer sterke geruchten dat er op het moment van de aanslag andere vliegtuigen in de lucht waren”.
hagenaars

Re: MH17

Bericht door hagenaars »

Aan de deskundigheid van Karel Knip hoeft niet getwijfeld te worden. Ik ben benieuwd welke reacties er komen. Intrigerend.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: MH17

Bericht door fred neerhoff »

Doodse stilte vanaf officiële zijde, vrees ik.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: MH17

Bericht door David Bakker »

Ik heb ergens - kan het niet meer vinden - de theorie gelezen dat een Oekraïense straaljager zich verschool achter de MH17.

Kritiek op NRC-verhaal: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... oeste.html
hagenaars

Re: MH17

Bericht door hagenaars »

Het blijft intrigerend. Valt aan te nemen dat de Onderzoeksraad voor de Veiligheid vol met deskundigen deze eenvoudige mogelijkheden niet ontdekt heeft? Er zullen wel Kamervragen komen.
hagenaars

Re: MH17

Bericht door hagenaars »

Ik heb het gevoel dat de ontknoping nadert...Het 'nieuwe' filmpje van een BUK-raketinstallatie in het oosten van Oekraine, wordt gebruikt in het onderzoek naar de daders van de ramp. De video dook gisteren op en zou zijn opgenomen op 17 juli 2014, de dag dat het MH17-toestel van Malaysia Airlines uit de lucht werd geschoten.
Het internationale rechercheteam dat onderzoek doet naar de daders achter de MH17-ramp, heeft 'met interesse kennis genomen' van het filmpje dat gisteren opdook van een BUK-raketinstallatie in het oosten van Oekraïne.
Dat schrijft het onderzoeksteam, het Joint Investigation Team (JIT), in een brief aan de nabestaanden van de slachtoffers van de ramp met de MH17.
Op de video die is gemaakt vanuit een rijdende auto, is de BUK-raketinstallatie te zien. De video is nog niet eerder in de openbaarheid gekomen.
De onderzoekers onderstrepen in de brief het belang van 'dergelijk materiaal voor het onderzoek'. Daarnaast roepen ze 'iedereen die beschikt over mogelijk interessante beelden op zich te melden bij het JIT of het materiaal, desgewenst anoniem, te uploaden bij de uploadserver van het JIT'. (RTL nieuws.)
assimoy
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 09:26

Re: MH17

Bericht door assimoy »

De hele affaire kan allang geen geheim meer zijn voor ingewijden. Enkele weken na de ramp wisten sommige persorganen al te vertellen wat de naam was van de chauffeur van de Buktruck, de naam van de kommandant van de Bukeenheid, welke eenheid het precies geweest is , nummer van de raket etc.etc.

Het is de Russen natuurlijk ook volledig bekend dat de Westerse inlichtingediensten van de hoed tot de rand weten en wie ze voor het gerechtshof in Den Haag moeten beschermen. Dat doen ze zeer efficient, alle Russische deelnemers zijn uit de roulatie gehaald. Wij zullen nooit meer wat van die mensen vernemen. Zo werkt dat daar, niet alleen onder Poetin maar in de Tsarentijd was dat al zo.
Plaats reactie