MH17

hagenaars

Re: MH17

Bericht door hagenaars »

Allicht, ik wilde alleen de lezers van deze site attenderen op dit interview, nu hij hier regelmatig is aangehaald...
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: MH17

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:Hierboven doelde ik natuurlijk op Niemöller's "MH17 de doofpotdeal" (2014) en niet op zijn boek over de Centrumpartij.
Ik heb het idee dat dit boek in de mainstreammedia, in tegenstelling tot zijn boek over Janmaat, niet serieus is besproken.
hagenaars

Re: MH17

Bericht door hagenaars »

Ik heb het niet gelezen...Maar de stellingen in het boek ken ik natuurlijk wel, zij zijn zo onwaarschijnlijk dat niemand dacht, kom laat ik dat nou eens serieus bespreken. Joost Niemöller heeft zich vakkundig in de doofpot gestopt.
Een kwibus. https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... tmvTwK75rg
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: MH17

Bericht door fred neerhoff »

Samen met een nietszeggende journalist van de Volkskrant was er vorige week woensdag een medewerker van Bellingcat te gast in het TV programma De wereld draait door http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/353786 .

Werkelijk stuitend hoe de Bellingcat medewerker zonder ook maar 1 kritische vraag zijn verhaal kon doen. Een betere demonstratie van de vooringenomenheid jegens Rusland van Bellingcat (en de Volkskrant, inclusief de VARA!) is nauwelijks denkbaar!
hagenaars

Re: MH17

Bericht door hagenaars »

Hartelijk dank voor dit filmpje, ik neem waar dat de Volkskrantmedewerker wel degelijks een en ander stelt, zijn kennis en die van de onderzoekers stevig relativeert en in de juiste -beperkte- context plaatst. Maar ook de onderzoeker zelf maakt op mij geen ongenuanceerde indruk. Matthijs van Nieuwkerk is gastheer, hij maakt een licht programma, dus geen wetenschappelijk idem. Ik kijk nooit, maar als ik zoiets nu zie, dan denk ik: goed gedaan...Nota bene, we zijn het dus niet eens, geeft niet, ik kan daar goed mee leven.
(je zou behalve schelden op De Wereld draait door, ook eens kunnen proberen een en ander te weerleggen, is dat wellicht een idee? )
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: MH17

Bericht door David Bakker »

JIT/OM schrijft brief aan nabestaanden. Bellingcat wordt niet meer serieus genomen: http://off-guardian.org/2016/02/28/bell ... t-factory/
hagenaars

Re: MH17

Bericht door hagenaars »

Ik neem deze Bryan Hemming niet serieus, jij wel?

Kijk maar:
by Bryan Hemming In another principled stand against information it doesn’t like very much the Guardian has made it quite clear that anyone linking to the renegade Off-Guardian site will be banned from commenting. Serve them right, too! According to Britain’s most inventive news outlet, OffG — an alternative ‘blog’ site set up by a bunch of disgruntled, good-for-nothing, rebel-rousers with nothing better to do— has the temerity to publish “statements of fact regarding our [The Guardian’s] journalists’ credibility”. Many will see the ban as a yet another priceless example of the superior newspaper’s brave struggle against an increasingly non-compliant readership. Some people don’t like hearing the truth even when it pokes them in the eye. They know very well who they are. Bearing such admirable pluck in mind we can fully expect to see the ban extended to include another media outlet that has seen fit to show similar disrespect towards one of the UK’s most imaginative news organs, following the unearthing of a brazen assault on the credibility of one of its most …

February 17, 2016 — Comments 6
Guardian Watch / latest
hagenaars

Re: MH17

Bericht door hagenaars »

Nieuws!

Premier Rutte is tijdens het debat over de aanslag op vlucht MH17 uit zijn slof geschoten om beschuldigingen uit de Tweede Kamer dat er sprake zou zijn van een doofpot. Vooral de suggestie van Kamerleden Bontes (VNL) en Omtzigt (CDA) dat er andere belangen zouden spelen om niet door te pakken in de verhouding met de Russen, zette kwaad bloed bij de premier.



“Alsof wij om de handelsbelangen met Rusland en onze gezellige verhouding met de Oekraïners zaken gaan zitten toedekken. Ik heb genoeg van die onzin.” Rutte weigerde vervolgens een vraag van Bontes te beantwoorden over bijeenkomst in Kiev, een paar dagen voor de aanslag. Daarin werd Nederland op de hoogte gesteld van de aanwezigheid van zware luchtdoelraketten in handen van de pro-Russische rebellen.


Rutte: "Alsof wij om de handelsbelangen met Rusland en de gezellige verhoudingen de Oekraïners hier zaken gaan zitten toedekken." #MH17
— Niels Rigter (@Nielsrigter) March 1, 2016


Van Omtzigt en Bontes was andermaal kritiek gekomen op de weigering van het kabinet om Oekraïne en Rusland in het openbaar te vragen om de ruwe radargegevens van het gebied waar MH17 vloog. Volgens Rutte had het kabinet met een al te precies verzoek aan andere landen zijn afzijdigheid verloren in het onderzoek naar de toedracht. Het kabinet wist pas dat Oekraïne en Rusland geen ruwe radargegevens hadden geleverd toen de onafhankelijk opererende Onderzoeksraad voor de Veiligheid (OVV) met haar eindrapport kwam.

Tegelijkertijd wijst Rutte naar eigen zeggen de Russische president Poetin wel degelijk geregeld op diens verplichting om aan het onderzoek mee te werken. Hij trekt daarbij de vergelijking met de ramp met de Russische kernonderzeeër Koersk. “Jij weet als geen ander wat het voor je land betekent als er landgenoten op die manier omkomen”, vertelde Rutte over zijn onderhoud met Poetin.

Rutte kon niet zeggen wanneer ons Openbaar Ministerie samen met die van Australië, Maleisië, België en Oekraïne tot vervolging overgaat. “Ons geduld, en vooral dat van de nabestaanden, wordt op de proef gesteld.”




Naar MSN-startpagina

Naar MSN Nieuws
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: MH17

Bericht door David Bakker »

Wat moet ik met dit gezwets van chef doofpot Rutte?

Lees beter dit: http://aviationwatch.nl/wp-content/uplo ... arned-.pdf
hagenaars

Re: MH17

Bericht door hagenaars »

Je vergist je, trouwens wie stelt bewijst. Dat betekent dat je jouw geloof zult moeten bewijzen. Onze premier is integer, waarheidlievend en vooral betrouwbaar.

Dit is een vrijdenkerssite, daar telt alleen de vastgestelde waarheid. Niets dan de waarheid...Alle geloof is bijgeloof, Norbert Elias https://nl.wikipedia.org/wiki/Norbert_Elias
Plaats reactie