Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

hagenaars

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Laten we maar even afwachten hoe mr. Knoops en zijn echtgenote het fixen...(Ben ik koningsgezind?)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

Wat een fake! Eerst een week lang zeiken over je eigen verdraaiingen van mijn woorden, en dan nu deze dooddoener! Gaat 'tie lekker?
hagenaars

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Zeker! (Je hebt jammer genoeg absoluut niet kunnen aantonen wat je beweert. maar het leek mij beter dat nu even te laten rusten.)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

Haha, nu is het weer "aantonen" in plaats van "bewijzen".

Dit woordenspelletje laat eens te meer zien dat het je niet gaat om duidelijkheid, maar om het laatste woord. Een beetje zielig is dat.
hagenaars

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Sorry, analyse, aantonen en bewijs zijn drie zusjes, ze wonen samen met Diderot, je kent hem wel.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

Vermoeiend.
hagenaars

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Nou nee, dat vind ik niet, er is een hoop meer over te zeggen, maar dat doe ik nu niet. Later als mr. Knoops (Knoops' advocaten) met zijn procedure en de bewijzen komt, dan is er veel meer over te zeggen.
Voorlopig is het een beetje "herrie aan de achterdeur".
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

Afgelopen zaterdag 24 november 2018 bracht het radio programma Argos (VPRO) een update van de zaak Poch.
https://www.vpro.nl/argos/media/aflever ... -Poch.html


Daarin wordt heel duidelijk dat de minister van Justitie Hirsch Ballin indertijd actief heeft geprobeerd de zaak Poch los te koppelen van Zorreguieta (vader van Maxima, echtgenote van King Willem-Alexander). Ten koste van alles moest de naam van Zorreguieta buiten beeld blijven om elke vorm van reuring rondom het Koningshuis de kop in te drukken. Dit, als gevolg van de kwaadaardige roddels van 3 NSB collega's van Poch. Zie ook viewtopic.php?f=6&t=565&p=11448&hilit=H ... lin#p11448

Te beluisteren is ook de intimidatie door de Nederlandse politie van een collega van Poch die een voor hem ontlastende getuigenis had afgelegd. Tevens de getuigenis van de directeur van Transavia die de zaak Poch direct koppelt aan de belangen van het Koningshuis. En ook Theo van Boven doet wat dit betreft alsnog een duit in het zakje. (Opvallend in de reportage is dat het D'66 Kamerlid Sjoerd Sjoersma zijn best doet om de belangen van het Koningshuis niet te noemen.)

Volgens Poch's advocaat Knoops, is de reportage nog eens extra munitie voor zijn aanklacht tegen de Staat der Nederlanden.
hagenaars

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Dan wacht ik rustig op de dagvaarding. Vooralsnog is de Staat der Nederlanden tot niets verplicht. (Ook niet politiek, naar mijn mening, maar zoals we weten in de politiek is alles mogelijk. Voorlopig is de minister van Justitie niet meer aan zet.) Ik heb de uitzending, waarvoor dank nauwkeurig beluisterd en alle verwijzingen naar het Koninklijk Huis zijn vaag, suggestief en uit de tweede hand.)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

Ruim twee weken geleden, op zaterdag 11 mei 2019, werd er weer een radio-uitzending van Argos (VPRO) gewijd aan de ontwikkelingen rondom de onschuldig veroordeelde ex-vlieger Julio Poch. https://www.vpro.nl/argos/media/aflever ... -Poch.html

In deze uitzending werden de drie aangevers (Edwin Brouwer, Tim Weert en Jeroen Wiedenhoff) van Poch op hun eigen verzoek geïnterviewd.

Zij voelden zich misbruikt door het Openbaar Ministerie... En terecht natuurlijk, want deze verraders zijn naar alle waarschijnlijkheid heel bewust door het OM ingezet als getuigen tegen Poch met als doel het koninklijk Huis - en met name de Argentijnse vader van de huidige koningin Maxima - uit de wind te houden.

Maar de echte rat is natuurlijk de katholiek Hirsch Ballin, indertijd Minister van Justitie die naar alle waarschijnlijkheid het OM instructie gaf om Poch in Spanje te laten arresteren om hem zo naar Argentinië uit te kunnen leveren (een politieke doodzonde: schending van de scheiding der machten!)

In de drie jaar die lagen tussen de aangifte van de drie klagers en het vermaledijde etentje op Balie hadden zij nog nooit aan Poch zèlf gevraagd wat hij precies bedoelde met zijn beweerde uitspraak "We throw them (politieke gevangenen door het regiem van Pinochet) in sea".

Ook kwam duidelijk naar voren dat zij het "we" in genoemde bewering als bewijs hadden opgevat dat Poch persoonlijk betrokken was geweest bij de politieke moorden. Nooit hadden zij bedacht dat Poch met "we" ook Argentijnen in het algemeen bedoeld zou kunnen hebben (Poch is een Argentijnse Nederlander)!

Voor Poch betekende deze 'slordigheid' van de drie klagende verraders acht jaar onschuldige gevangenisstraf.

Hoe zou het OM oud-minister Hirsch Ballin juridisch moeten aanpakken, als het OM zelf in opdracht van hem heeft gehandeld? Ziehier het rookgordijn waar het advocaten echtpaar Knoops mee te maken heeft om Hirsch Ballin op zijn nummer te zetten, en volledig eerherstel van Poch juridisch af te dwingen!
Plaats reactie