Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door wilfred degens »

Dit dramatische onderwerp Julio Poch doet mij zo intens schamen ook een Nederlander te zijn. Hoe vergaat u, als andere geregistreerde leden van dit forum, dit drama voor de familie Poch? Zelfs de beschuldigende/ cockpit collega heeft zijn belastende verklaring over hoe hij een opmerking slechts opvatte teruggetrokken.
Ons ministerie van buitenlandse zaken o.l.v. de diverse ministers aan het hoofd sinds Poch zijn arrestatie zonder vonnis zou ik in gezelschap geen blik waardig vinden Ik zou hun hand resoluut weigeren. Voel ik mij als een ordinaire wereld zwerver, echter mét principes, te rechtvaardig voor. Walgelijk!
Zou het werkelijk zo zijn dat we Julio Poch zijn leven verder moeten opofferen omdat we een, van Argentijnse afkomst, aangetrouwde koningin hebben met een omstreden vader, wiens fysieke en verantwoordelijke deelname aan die junta ook al nooit bewezen kon worden, nog in vrijheid hier kunnen ontvangen? Zou die politiek rond de voor mijn gevoel zonder harde bewijzen tegen Julio Poch als een weerzinwekkend voorbeeld van vuile achterbakse hypocriete Nederlandse politiek onze geschiedenisboeken ingaan? Hoe meer ik aan deze wantoestand denk, waarin onze ministers zich publiekelijk niet uitspreken en tot diplomatieke actie durven over te gaan, hoe razender ik word. Wat hun diplomatieke beweegredenen werkelijk zijn om zich hier niet in te mengen daar zou ons hele volk waarschijnlijk eveneens van gruwelen. Ik begrijp heel goed dat de nabestaanden van de vermoorde mensen tijdens Jorge Videla's militaire junta wraak willen op de moordenaars van hun dierbaren. Maar wat hier na zoveel jaren zonder publiekelijk openlijk protest van ons ministerie van buitenlandse zaken gebeurt is van zo'n schandalig niveau dat ik ziek word van schaamte en mijn trieste machteloosheid voor die arme man, nu al zoveel jaar nog steeds onschuldig gescheiden van zijn familie in Nederland. De klok tikt geruisloos voor hem voort en hij wordt ouder en ouder zonder gerechtigheid in zijn verwoeste leven en voor zijn familie. Ik hoor graag uw mening.
hagenaars

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

De man is in staat van beschuldiging gesteld. Ik kan niet beoordelen of hij schuldig is of niet. De vader van onze koningin is niet in staat van beschuldiging gesteld, maar is hier persona non grata. Maar hij is wel een vrij man.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:De man is in staat van beschuldiging gesteld. Ik kan niet beoordelen of hij schuldig is of niet. De vader van onze koningin is niet in staat van beschuldiging gesteld, maar is hier persona non grata. Maar hij is wel een vrij man.
Ook dat is weer het toppunt van diplomatiek gesjacher van het laagste niveau. Een man die niet eens in staat van beschuldiging gesteld kon worden toch voor de bühne van de hysterie hem p.n.g. in ons land verklaren.
Hoe kan Poch in staat van beschuldiging gesteld worden zonder verdedigbare aanklacht? Want dat ze die niet hebben wordt bewezen door hoe lang zij deze zaak laten slepen zonder vonnis. Er zijn geen bewijzen dus is de man onschuldig. Natuurlijk niet bij uw natte vinger oordeel.
hagenaars

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

U snapt het niet, maar ik heb geen oordeel, juist niet. Er is een uitleveringsverzoek gedaan en gehonoreerd. Dat zal wel niet zonder reden zijn geweest, anders moet u een petitie naar de Kamer sturen of een bevriend kamerlid vragen aan onze minister vragen te stellen. Klagen alleen helpt niet. De man iss echt in staat van beschuldiging gesteld, hoor.
De Argenteinen denken dat hij schuldig is.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:U snapt het niet, maar ik heb geen oordeel, juist niet. Er is een uitleveringsverzoek gedaan en gehonoreerd. Dat zal wel niet zonder reden zijn geweest, anders moet u een petitie naar de Kamer sturen of een bevriend kamerlid vragen aan onze minister vragen te stellen. Klagen alleen helpt niet. De man iss echt in staat van beschuldiging gesteld, hoor.
De Argenteinen denken dat hij schuldig is.
Alleen maar na 10 jaar onderzoek 'denken' lijkt mij zelfs voor u niet rechtvaardiging toereikend Julio Poch 10 jaar van zijn leven te nemen.
Geef nu eens een reactie op mijn topic vraag i.p.v. er weer hagenaars omheen te zwammen.
Ik vroeg u niet wat ik zou moeten doen!
Onderwerp niet interessant genoeg voor hagenaars? Helemaal in lijn weer met de leiband van onze regering(en)!
Bravo Fikkie!
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

Indertijd (2010) zag ik het TV-programma Pauw & Witteman waarin de piloten Edwin Reijnoudt Brouwer en Tim Weert de publiciteit zochten om hun eerdere beschuldigingen jegens hun collega piloot Julian Poch nog eens dunnetjes op de televisie over te doen. Zie https://www.youtube.com/watch?v=rR6KAHln-RA

Op basis van uitlatingen en gedragingen van Julian Poch bij een etentje onder collega's waren deze twee collega's tot het idee gekomen dat Poch zich indertijd als vlieger mogelijk schuldig had gemaakt aan het in zee droppen van politieke tegenstanders van het Argentijnse Videla-regime.

In plaats van Julian Poch (waarvan ze zelf zeiden altijd een uitstekende relatie mee te hebben gehad) achteraf om een toelichting te vragen op zijn gedane uitlatingen onder genoemd etentje, hadden zij direct een belastende verklaring afgelegd bij hun werkgever, waarna het balletje verder is gaan rollen en Poch na arrestatie uiteindelijk in een Argentijnse gevangenis is beland.

Tenenkrommend vond ik het om te zien hoe deze twee achterbakse publiciteitszoekers enerzijds zeiden zich op humane gronden verantwoordelijk te voelen voor wat zij van Poch begrepen hadden, terwijl zij anderzijds toegaven niet zelf Poch even gevraagd te hebben wat hij nu precies bedoeld had.

In vervolg op dit drama, las ik laatst dat de advocaat van Julian Poch, te weten Geert Jan Knoops, ijzersterke argumenten in handen zei te hebben om er absoluut zeker van te zijn dat Julian Poch volledig onschuldig is aan wat zijn twee collega's meenden begrepen te hebben.

Ook zei Knoops dat hij in zijn gehele carrière nog nooit een zaak als deze te hebben gehad die hem persoonlijk zo aangreep. Volgens Knoops komt het de Argentijnse autoriteiten goed uit om Julian Poch zo lang mogelijk gevangen te houden.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door wilfred degens »

@neerhoff
Volkomen met u eens en dank voor uw reactie op dit onderhavige Nederlandse politiek schandaal welk in het gunstigste geval zich waarschijnlijk diplomatiek achter de ambassade schermen afspeelt, alsof de Nederlandse burgers dit onrecht niets aangaat. Ik moet dit onderwerp van mij afzetten, want ik maak mij vanwege mijn machteloosheid in deze alleen maar razender. Ik walg voortdurend van de Nederlandse politiek die zo glad en instabiel is als een aal in een emmer snot.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door wilfred degens »

Ik vraag mij ook af hoe onze geboren Argentijnse Koningin getrouwd met onze afstammeling van Willem van Oranje (?) met dit uiterst trieste gegeven omgaat wanneer zij ongetwijfeld ook met Julio Poch zijn drama geconfronteerd worden. Ik zou als een vlieg op hun muur willen zitten om te horen hoe zij daarover met hun kinderen spreken. Hoe zij deze wan-situatie passief volgen zou ik politiek begrijpen, maar hoe denken zij hier werkelijk over? Wat speelt daar werkelijk achter de schermen i.z. dit thema?
In hun familiekring, met de rechtvaardige mr. Pieter van Vollenhoven, zal dit onderwerp toch niet vermeden kunnen worden? :!: :!: Tenzij er werkelijk een stille diplomatieke deal gemaakt is, waarin het ene onbewezen beschuldigde slachtoffer voor de publieke Argentijnse bühne van de Dwaze Moeders voor het andere onschuldig bewezen slachtoffer dan maar wordt opgeofferd voor de dwaze moeders? Hun beider onschuld is toch ook via het internationale volken recht, zolang het bewijs niet is geleverd?
Het bestaat toch eenvoudig niet dat de waarheidsgetrouwe afgebrokkelde verklaring van een mogelijk ook ter plaatse aangeschoten collega een rechtvaardige reden zou zijn om Julio Poch verder zijn leven te ontnemen voor de lugubere show? Zonder dat de zich vanuit een beschaafde wereld noemende Nederlandse en Argentijnse advocatuur zich hiertegen verzet?
Omdat dit onderwerp met onze koningin van Argentijnse bloede en haar, tot nog toe en daardoor voor altijd, onschuldige vader zo politiek gevoelig ligt, is dan ons Nederlandse rechtvaardigheidsgevoel daaraan passief ondergeschikt? Ik zou Pieter van Vollenhoven hier heel graag eens open en eerlijk over willen horen spreken.
Ik wed dat juist hij dit onrecht naar de familie Poch en ons rechtsgevoel zou kunnen oplossen in Argentinië. Meest geschikte representant van ons land in deze onaanvaardbare juridische dwaling volgens mij binnen het internationale volkenrecht. Of gaat het jus gentium in deze kwestie niet op? Hoe bestaat het in deze tijd nog dat met alle ontlastende bewijzen zijn NL topadvocaat Geert-Jan Knoops deze juridische strijd in Argentinië niet kan beslechten? Geen bewijs betekent onschuld, totdat te tegendeel bewezen is. En daar wachten we al 10 jaar op en zit die arme verraden en verguisde man gescheiden van zijn familie in Argentijnse bewaring. Hoe voeden zulke verantwoordelijke mensen i.z. Julio Poch hun kinderen op wanneer zij dit heel gewoon vinden? Is hun rechtssysteem na de junta dus kennelijk ongewijzigd? :?: :!:
En zie hier hoeveel lezers van dit onderwerp het niet belangrijk genoeg vinden om het te toetsen aan hun gevoel voor gerechtigheid.
hagenaars

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

@ Degens: bent u er zeker van dat P. onschuldig is? @Neerhoff: Een advocaat wordt er voor betaald medelijden met en vertrouwen in zijn cliënt te wekken. In dit geval natuurlijk ook politieke verontwaardiging. Dit betekent overigens niet dat P. schuldig zou zijn, hartelijk dank voor de You tube film van Pauw en Witteman. De beide heren maakten op mij geen slechte indruk, zoals bij jou. Moeilijke zaak.
Laatst gewijzigd door hagenaars op di 25 aug 2015, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:@ Degens: bent u er zeker van dat P. onschuldig is? @Neerhoff: Een advocaat wordt er voor betaald medelijden met en vertrouwen in zijn cliënt te wekken. In dit geval natuurlijk ook politieke verontwaardiging. Dit betekent overigens niet dat P. schuldig zou zijn, hartelijk dank voor de You tube film van Pauw en Witteman. De beide heren maakte op mij geen slechte indruk, zoals bij jou. Moeilijke zaak.
Ach jah, hagenaars vindt.................. :!: :lol:
Plaats reactie