Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

U slingert dat 'hoger belang' in de strijd, het lijkt mij dan ook redelijk ter zake duidelijkheid te verschaffen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef: Goed, de leiding van Transavia zat met een probleem. Zij hadden jarenlang een zelfverklaarde oorlogsmisdadiger in dienst gehad. Logisch dat een en ander op het departement kwam. De Argentijnen waren graag bereid het 'akkefietje' over te nemen.
De drie collega's van Poch hadden stellig gehoord dat P. een oorlogsmisdaad erkende. (Ik meen de rollen goed uit elkaar te halen, hoor.)
Zie de voorgeschiedenis viewtopic.php?f=6&t=586&start=270#p14773

Haha, je draaft maar door zonder de feiten te kennen. De die NSB'ers zouden wel blij zijn geweest met zo iemand als jij die hen op hun woord geloofde. Helaas voor die persoon (jij in dit geval) hebben de drie NSB'ers al lang zelf toegegeven fout te zitten. Zij voelen zich misbruikt door het OM (lees de oud minister van justitie Hirsch Ballin).
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Nogmaals het begint allemaal met een constatering van drie collega's. Naar aanleiding van mededelingen van Poch. Dat staat toch vast? Waarom misbruikt door het O.M.?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Nogmaals het begint allemaal met een constatering van drie collega's.
Nogmaals: intussen hebben die drie NSB'ers toegegeven dat zij Poch verkeerd begrepen hebben.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Maar dat is toch volkomen irrelevant voor de kwestie, namelijk dat een zelfverklaarde oorlogsmisdadiger jarenlang voor Transavia had gevlogen? Dat de drie getuigen inmiddels anders over de zaak denken, geloof ik graag.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

Twee van de drie NSB’ers ondertekenden de volgende, voor Poch belastende getuigenis verklaring die in handen van de Argentijnse justitie werd gespeeld “I was a witness of the following confession of Captain J.A. Poch. During his duty period as pilot of the Argentine Videla regime he performed on regularly basis flights on which groups of people were thrown out of his airplane above the sea. The goal of this flights was to get rid of the "terrorists" in Argentina”. De andere NSB’er deed uit eigen beweging aangifte bij Justitie (de baas van Transavia weigerde zijn medewerking).

In een later stadium trokken de ondertekenaars hun handen weer van hun verklaring af, en stelden dat zij door het OM om de tuin waren geleid om deze verklaring aan hen te ontlokken.

Belangrijker nog, na hun ondergetekende getuigenis werd het al snel duidelijk dat Poch een sluitend alibi had waarmee zijn onschuld ondubbelzinnig werd bewezen. Gedurende Poch’s achtjarige voorarrest hebben de drie NSB’ers zich stil gehouden, in de hoop dat Poch door Argentinië veroordeeld zou worden (waardoor zij niet door de mand zouden vallen als ondertekenaars van een valse verklaring).

Tenslotte is gebleken dat de drie NSB’ers het niet konden hebben dat Poch als “buitenlander” (Poch is een geboren Argentijn) een hogere functie bij Transavia had dan zij. Dit verklaart hun motief in hun rol als matennaaier (hetgeen ze, niet verwonderlijk, zelf ontkennen).
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Als het juist zou zijn, dan is het nogal wat, een apert valse beschuldiging van oorlogsmisdaden uit kinnesinne. Jij gelooft het, ik niet. (En dat ook nog in gemeenschap, dus met z'n drieën, dat lijkt mij niet erg logisch.)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

Bronnen
1. de door mij eerder genoemde radio uitzendingen van Argos. Daar hoor je jouw mannen zelf spreken.
2. https://www.esquire.com/nl/mantertainme ... rechtzaak/
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Jij gelooft het, ik niet.
Bronnen
1. de door mij eerder genoemde radio uitzendingen van Argos. Daar hoor je jouw mannen zelf spreken.
2. https://www.esquire.com/nl/mantertainme ... rechtzaak/
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Dus jij gelooft dat drie volwassen mannen samenzweren en zonder enige concrete aanleiding een oorlogsmisdadiger van hun collega maken uit kinnesinne?
Plaats reactie