Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door wilfred degens »

De verdachtmakingen op basis van vermoedens kunnen alleen door de harde waarheid stoppen. Daar zou toch niemand iets in zo'n ongelukkige situatie bezwaar tegen kunnen hebben wanneer het blazoen vlekkeloos in deze casus is?
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Maar die vermoedens moeten toch ergens op gestoeld zijn, anders is het "kwaadspreken" zonder reden.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door wilfred degens »

Als nog steeds voorstander van een koninkrijk hoop ik niet dat Poch werd opgeofferd aan een goed verborgen "hoger doel".
Daarom kijk ik uit naar een onderzoek. Niets mis mee.
Laatst gewijzigd door wilfred degens op zo 08 mar 2020, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

U vergist zich deerlijk want een "onderzoek" zonder duidelijke reden of aanleiding is smaad of laster. Het moet ten alle tijde voorkomen worden. Het is zelfs strafbaar.
Kijk maar: " Op het beledigen van deze groep staat een iets zwaardere straf van vier maanden cel, dan voor het beledigen van 'normale' burgers, waar een celstraf van drie maanden voor geldt. Op majesteitsschennis staat momenteel nog een straf van maximaal vijf jaar. "
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

fred neerhoff schreef:Afgelopen zaterdag 24 november 2018 bracht het radio programma Argos (VPRO) een update van de zaak Poch.
https://www.vpro.nl/argos/media/aflever ... -Poch.html

Daarin wordt heel duidelijk dat de minister van Justitie Hirsch Ballin indertijd actief heeft geprobeerd de zaak Poch los te koppelen van Zorreguieta (vader van Maxima, echtgenote van King Willem-Alexander). Ten koste van alles moest de naam van Zorreguieta buiten beeld blijven om elke vorm van reuring rondom het Koningshuis de kop in te drukken. Dit, als gevolg van de kwaadaardige roddels van 3 NSB collega's van Poch. Zie ook viewtopic.php?f=6&t=565&p=11448&hilit=H ... lin#p11448

Te beluisteren is ook de intimidatie door de Nederlandse politie van een collega van Poch die een voor hem ontlastende getuigenis had afgelegd. Tevens de getuigenis van de directeur van Transavia die de zaak Poch direct koppelt aan de belangen van het Koningshuis. En ook Theo van Boven doet wat dit betreft alsnog een duit in het zakje. (Opvallend in de reportage is dat het D'66 Kamerlid Sjoerd Sjoersma zijn best doet om de belangen van het Koningshuis niet te noemen.)
Je moet wel volstrekt los gezongen zijn van de realiteit om niet te vermoeden dat de minister van Justitie Hirsch Ballin er indertijd alles aan heeft willen doen om het koningshuis uit de wind te houden (de hele kwestie heeft niks van doen met de minister van buitenlandse zaken). Want in wiens belang zou anders de achterbakse opzet om Poch aan Argentinië uit te leveren zijn verzonnen?

Net zo onrealistisch is het om te verwachten dat deze vuile kwestie ooit naar buiten zal komen, laat staan bewezen en berecht. De koning en/of Hirsch Ballin hadden immers maar met hun hoofd hoeven te knikken om het uitleveringsplan in werking te stellen.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door wilfred degens »

[/quote]Je moet wel volstrekt los gezongen zijn van de realiteit om niet te vermoeden dat de minister van Justitie Hirsch Ballin er indertijd alles aan heeft willen doen om het koningshuis uit de wind te houden (de hele kwestie heeft niks van doen met de minister van buitenlandse zaken). Want in wiens belang zou anders de achterbakse opzet om Poch aan Argentinië uit te leveren zijn verzonnen?

Net zo onrealistisch is het om te verwachten dat deze vuile kwestie ooit naar buiten zal komen, laat staan bewezen en berecht. De koning en/of Hirsch Ballin hadden immers maar met hun hoofd hoeven te knikken om het uitleveringsplan in werking te stellen.[quote]

Dus, wij domme, bitterballen en stroopwafels vretende schapen, moeten lijdzaam toezien, hoe deze uiterst verdachte affaire, zonder degelijk openbaar onderzoek, onder het koninklijk tapijt geschoven wordt? Tot na 80 jaar dat Bidjar tapijt versleten is en dit drama geruisloos in onze geschiedenisboeken wordt bijgeschreven? Ik zou mij zelfs in mijn graf doodschamen ook een Nederlander te zijn, daarom stel ik deze onderhavige zaak ter discussie.
Geen beschuldigingen, zolang daar geen onomstotelijke feiten tegenover anders beweren.!
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

@ Fred Neerhoff. Ik heb hier eerder gesteld en wil dat graag herhalen. Als de genoemde minister van justitie de bedoeling zou hebben gehad het Koninklijk Huis uit de wind te houden dan had hij die Poch toch rustig van zijn welverdiend pensioen laten genieten?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

Nee, van dat 'rustig genieten' kon geen sprake zijn. Daar hadden zijn drie NSB-collega's nu juist voor gezorgd.

Door Poch achter diens rug om aan te geven, was het balletje immers aan het rollen gebracht. Met als gevolg dat de politieke rol van de vader van Maximma in de media opnieuw breed uitgemeten kon worden.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Hij was inderdaad aangegeven door verontruste collega's. Maar nogmaals, als de minister het Koninklijk Huis uit de wind wilde halen dan was niets doen toch de eenvoudigste optie. Ik ga er overigens van uit dat de minister werkelijk dacht met een oorlogsmisdadiger van doen te hebben.
De schoonvader van onze koning was in de Nederlandse pers voldoende onder vuur genomen. Die ene piloot kon daar weinig toe of af doen. Ik geloof niet dat de 'link' naar het Koninklijk Huis er veel toe doet, eigenlijk niets...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik ga er overigens van uit dat de minister werkelijk dacht met een oorlogsmisdadiger van doen te hebben.
Een oorlogsmisdadiger? Hirsch Ballin, de oud-minister van justitie zou een volstrekt onbewezen beschuldiging, zonder enig onderzoek (zie mijn vorige posts) blind voor waarheid hebben aangenomen? Laat me niet lachen! In welke wereld leef je?
Plaats reactie