Rot op naar je eigen land!!

hagenaars

Re: Rot op naar je eigen land!!

Bericht door hagenaars »

Heren,
Ik kan het niet meer volgen, ik zal er nogmaals diep over nadenken. Churchill nam cognac, ook lekker. Vanaf 8 mei 1946, precies een jaar nadat Britse en Canadese soldaten West-Nederland bevrijd hadden, bracht Churchill een bezoek van een week aan Nederland. Langs de route stonden bij zijn aankomst honderdduizenden belangstellenden. Tijdens zijn verblijf in Amsterdam werd hij op de Dam toegejuicht door circa 30.000 personen. In Den Haag hield hij in de Staten-Generaal een pleidooi voor een verenigd Europa. Hij ontving daarbij het Grootkruis in de Orde van de Nederlandse Leeuw. Hij bezocht ook Rotterdam en Leiden, waar hem in de Pieterskerk het eredoctoraat van de Rijksuniversiteit Leiden werd uitgereikt op voordracht van professor R.P. Cleveringa. In het Rotterdamse stadhuis het borstbeeld van Willem Verbon. http://www.vanderkrogt.net/standbeelden ... ord=ZH58ct
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Rot op naar je eigen land!!

Bericht door fred neerhoff »

Deze lege reactie verbaast mij niets. Je zei al eerder de draad volkomen kwijt geraakt te zijn. Een echte wegkijker.
hagenaars

Re: Rot op naar je eigen land!!

Bericht door hagenaars »

De reactie is wel degelijk rijk gevuld, dat kan helaas niet van jullie gekibbel worden gezegd, heren.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Rot op naar je eigen land!!

Bericht door fred neerhoff »

Bizar!
hagenaars

Re: Rot op naar je eigen land!!

Bericht door hagenaars »

Ik heb alles nog eens goed nagelezen, mijn conclusie is "Rot op naar je eigen land" is een slagzin zonder inhoud en slechts bedoelt om zekere groepen uit te sluiten. En dat zal niet helpen.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Rot op naar je eigen land!!

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Ik heb alles nog eens goed nagelezen, mijn conclusie is "Rot op naar je eigen land" is een slagzin zonder inhoud en slechts bedoelt om zekere groepen uit te sluiten. En dat zal niet helpen.
Waarom leest u dat de auteur van die oneliner daar groepen mee bedoelde anders dan wat Ahmed Aboutaleb bedoelde? Hij zei toch duidelijk wie de waarden en normen van de Nederlandse cultuur niet pruimt, zelf van oorsprong afkomstig uit een andere cultuur, " anders rot je maar op" Hoezo zou dat dan nog ergens voor moeten helpen, dan heel eenvoudig, als ordebewakers van onze leefbaarheid in onze samenleving, zo'n cultuurbarbaar zijn paspoort af nemen en een PNG achter zijn identiteit te plaatsen?

Verbazingwekkend hoe zo'n volstrekt logisch onderwerp nog steeds kan doorsudderen in de poldermentaliteit van sommige Nederlanders. Ik heb vele vergaderingen voorgezeten waarbij ik wel zorgde dat we daar niet in verzeild raakten. Voor mijn tijd duurde de vergaderingen 3 tot 4 uur. Ik werkte harmonisch iedere agenda in 2 uur af. En dat meestal naar ieders tevredenheid.
Discussiëren om maar te discussiëren wordt toch oeverloos luisteren naar herhalingen en daardoor slaapverwekkend gezwam om maar hun verbale luchtje weer even te hebben achtergelaten? Leuk weer uitgebreid in de notulen. :o
Poldermodel Nederlanders zijn dol op vergaderen en beslissingen uitstellen omdat er wel weer iets gevonden is waar extra over gedacht moet worden.
hagenaars

Re: Rot op naar je eigen land!!

Bericht door hagenaars »

Zo kwamen we aan dit item, geplaatst door een zekere clown:
"Rot op naar je eigen land!
Lang, lang, lang geleden maakte Nederland zijn grootste fout. Het inhuren van gastarbeiders. Natuurlijk kan iedereen een fout maken, maar dankzij het inhuren van deze gastarbeiders, is ons kikkerlandje volledig naar de kloten. Ze zijn hier naartoe gekomen om te werken, maar iedereen weet dat die buitenlanders zo lui zijn als de pest. Volledig nutteloos. Het begon met de turken. Ze leven in Europa, maar gedragen zich als die idioten in het Midden-Oosten. Vijf keer per dag richten ze zich tot Mekka en maken rare apengeluiden. Toch hebben we onze trots opzij proberen te zetten en wat plaats te maken voor dit volk. Achteraf hadden we ze lekker daar moeten laten. Na de turken kwamen de Joegoslaven en de Polen. We dachten dat die Turken erg waren, maar dit waren echt de randdebielen. Voor een paar honderd euro, vermoorden ze iedereen en ze durven alleen maar alleenstaanden en oudjes te overvallen. Laf rotvolk is het. We hebben ons laten misleidden, omdat ze blank zijn. Niet alleen de huidskleur zegt dus iets over hoe kut iemand kan zijn."

De auteur wil een eind maken aan een wantoestand, de aanwezigheid in ons land van vreemdelingen.
Mijn stelling is dat deze slagzin niet helpt, het maakt geen onderscheid en sluit alle vreemdelingen uit. Een slagzin zonder nuttige functie was mijn conclusie.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Rot op naar je eigen land!!

Bericht door wilfred degens »

Nee, dat klopt, het helpt niet en het is ook m.n. voor U een nutteloze "slagzin".
Maar het is wel even een oprisping op dit forum hoe over de eindeloze immigratie naar ons land door het grootste deel van onze bevolking gedacht wordt. U zou zo onze regering in kunnen stappen met die eigenschap u niets aan te trekken van wat er onder het volk leeft.
Echter over DE oplossing voor dit probleem hoor ik u en onze regering niet!
Wachten tot onze bevolking zelf massa hysterisch overgaat tot het stoppen van deze sociale krankzinnigheid? Zonder remmen met een noodvaart storten we de afgrond in wanneer op zeer korte termijn geen adequate maatregelen genomen worden. Met u "help help!" roepend achter het stuurloze stuur met uw grondwet in een hand? :o :shock: :!:
hagenaars

Re: Rot op naar je eigen land!!

Bericht door hagenaars »

Er is geen oplossing voor de migratie naar Europa. Tenzij we net als Rommel indertijd 140.000 soldaten willen rekruteren.
Abendlandes
Berichten: 2
Lid geworden op: di 14 jul 2015, 15:14

Re: Rot op naar je eigen land!!

Bericht door Abendlandes »

Ik laat het neerbuigende verhaal van TS maar buiten beschouwing, het is te onjuist en stigmatiserend.
Dat gezegd hebbende is het wel ontegenzeggelijk waar dat er veel problemen met immigranten zijn. De gedachte achter immigratie was (en zelfs is) dat we hier één grote gelukkige multiculti samenleving gingen worden, dat is natuurlijk jammerlijk mislukt, iedereen met een beetje verstand van cultuurverschillen had dat kunnen vertelen. Als je personen met sterke overtuigingen in een maatschappij plaatst die nagenoeg normloos is, kan je problemen verwachten, de eerste generatie valt meestal wel mee (die weten wat het is om in een door de overheid gereguleerde waarden-maatschappij te leven) maar de tweede generatie, die hier een klassieke opvoeding krijgt (meestal nog conservatiever dan in het thuisland, want daar evolueren de opvattingen nog wel, terwijl die van de immigrant stil zijn gaan staan bij zijn/haar vertrek. Bijvoorbeeld vinden veel Marokannen vinden hun gemigreerde landgenoten ouderwets) maar wel opgroeien in een land, die zichzelf al het leed van de wereld op de schouders heeft genomen, met een overlegcultuur. Als je iemand, die een opvoeding heeft gekregen die past bij een land waar je als je een grote mond hebt je van iedere willekeurige voorganger een stoot op het betreffende lichaamsdeel krijgt, moet je niet veel zelfreflectie te verwachten als je hen bij iedere misstap je de boze blanke man (de oorsprong van alle ellende in de wereld) als eigenlijke dader/veroorzaker aanwijst. Nederland (wat geen immigratieland land is) heeft zich zeer naïef opgesteld tegenover immigranten, niemand heeft geen seconde nagedacht over de tweede generatie en dat breek zich nu op.
Vervolgens verdiepen we nu de ellende door nu mensen (uit de Hoorn van Afrika) binnen te laten, die nu alleen niets met deze samenleving hebben ook nog eens een waardeloos arbeidsethos hebben.
Je kan geen verzorgingsstaat hebben en tegelijk een immigratieland zijn.
Plaats reactie