Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekraïne

hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Ik maak niemand verdacht. Maar ik ben ook niet onder de indruk van de wijze waarop van der Plas de zaak toelicht. En heb dat ook op verzoek van Bakker concreet aangegeven, je hebt niets aan zijn commentaar, omdat hij geen politieke argumenten zoekt, maar mensen verdacht maakt. De regering is bv. contrarevolutionair. De verdenkingen zijn al evenzeer voorspelbaar, iemand is kapitalist, liberaal of fascistenvriend. En soms alle drie. Dat is niet de wijze waarop een vrijdenker mensen beoordeelt. Het gaat er dus niet om dat hij afwijkend is, maar wel nietszeggend.
Er is altijd een open discussie met mij mogelijk. Geef bv. aan hoe juist jouw man de zaak beschouwt, welke zaken het Westen met opzet weglaat en hij juist naar voren haalt. Dan hebben we een discussie over het onderwerp disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekraïne. Het onderwerp.
Ik weet niet waar ik mij voor moet schamen. Schamen?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door fred neerhoff »

Jij tolereert simpelweg geen afwijkende lezingen.

En dat terwijl de realiteit gebied te erkennen dat er minstens twee diametraal verschillende visies op de Oekraïne kwestie bestaan. Een Westerse, waar de mainstream media bol van staan en een Russische die in diezelfde media simpelweg als niet valide wordt verklaard.

Op een forum als dit zou je verwachten dat er in de eerste plaats naar inzicht gestreefd wordt in de motieven en belangen die ten grondslag liggen aan deze oppositionele visies.

Maar nee Hagenaars, nog vóór je ook maar een begin hebt gemaakt met een eerlijke analyse van met name de Russische positie begin je die al te (ver)oordelen.

Zoals altijd gaat bij jou de moraal boven het verstand. Als een kip zonder kop.
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Alweer een fijn compliment, waarvoor dank.
Het gaat natuurlijk om de motieven en doelen van de Oekraïners zelf en die blijven duidelijk in overgrote meerderheid voorstander van de NATO en de EU. Wat Rusland vindt is van weinig belang. Wat zij kunnen om de zaak op te jutten en zo de boel daar in het oosten in het honderd te laten lopen, zullen zij niet nalaten. Maar de opinie van het Oekraïnse volk blijft (In overgrote meerderderheid) tegen de russen. Zo liggen de kaarten en dat is mijn betoog. Poetin probeert de zaak daar in de war te schoppen en dat kost slachtoffers, veel slachtoffers.
Ik ben als vrijdenker natuurlijk altijd geinteresserd in afwijkende meningen. Waarom niet? Maar je zult mij toch niet verwijten deze waar nodig te bestrijden? Bestaan er twee diametraal tegenover elkaar stande visies? Zeker. Maar zoals ik boven kort weergaf, de Russische aggresie is onjuist*). De Krim is illegaal bezet, er heeft geen objectieve volksraadpleging plaatsgevonden en de afspraken die in Minsk werden gemaakt zijn slecht nageleefd. Dat maakt de positie van Poetin lastig. Nogmaals de Russische positie kan hier natuurlijk onderzocht worden, ga je gang. Maar verwacht van mij geen instemming, want de zelfbeschikking van het Oekraïnse volk staat voor mij centraal, niet wat het Kremlin ervan vindt.

*) Ik kan niet goed begrijpen hoe een vrijdenker het nationalisme, de orthodoxie van de Poetin doctrine wil verdedigen. http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... WU&cad=rja
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 5890,d.ZWU
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door David Bakker »

Lex dit is weer een eenzijdige voorstelling van zaken. Je legt de schuld van de burgeroorlog volledig bij de Russen. We hebben op dit forum voldoende materiaal aangedragen waarom dit beeld niet klopt.
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Is het wel een burgeroorlog? Is het niet vooral een invasie vanuit Rusland? Waarom zou Kiev oorlog gaan voeren met de russisch sprekende eigen bevolking?
De aard van het conflict daar verschillen we over van mening, geloof ik. Moskou wil geen NAVO of EU aan de grens, dat is op zichzelf al wonderlijk, omdat noch de EU en zeker de NAVO niet agresieve doelen hebben. Ik bedoel aan de andere zijde van de grens.
Rusland heeft dat wel, helaas, zoals bv. bleek in Georgië en bij de bezetting van de Krim. Echte ouderwetse landjepik. (Een lange Russische imperiale traditie, zoals we weten.)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Bestaan er twee diametraal tegenover elkaar stande visies? Zeker. Maar zoals ik boven kort weergaf, de Russische aggresie is onjuist
Onjuist vanuit Westers belang. Kennelijk niet vanuit Russisch perspectief. En hoe zou dat toch komen? Misschien omdat de Russen reageren op de mateloze EU/NATO gretigheid jegens Oekraïne?

Of hang jij de racistische theorie aan dat agressie nu eenmaal in het bloed van Russen zit?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door fred neerhoff »

Het is ook allemaal niet zo verrassend: vanuit diametraal tegenover elkaar staande visies en belangen ontspruiten navenant verschillend gekleurde berichtgevingen.

Je kunt je er hoogstens over verbazen hoever de hypocrisie aan beide zijden gaat.
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Laat ik eerst opmerken dat er in het Westers standpunt weinig tot geen schijnheiligheid huist. De Oekraïners hebben zelfbeschikkingsrecht, maken daar gebruik van door voor de EU en de NATO te kiezen. De EU en de NATO zijn geliefd, zij bieden immers vrijheid, een nationaal parlement mag binnen het vrijwillig bondgenootschap dat collectief wordt bestuurd zelf hun toekomst vormgeven. Fair deal...
De beer wil heersen, speelt de baas en heeft de orthodoxie en homohaat als nare bijverschijnselen.

Ach, ach, wat heb ik te doen met die arme moeder. Ik zag haar op de Nederlandse T.V. en bij de BBC. Het is wel begrijpelijk dat de Oekraïne regering de kwalijke berichten, de valse beschuldigingen etc.. wil bestrijden. Maar of daardoor de persvrijheid gevaar loopt, dat zie ik niet. Ook de speech van Porosjenko heb ik op de Westerse pers kunnen zien. Wat bedoel je toch?
Sorry, hoor maar de Westerse media doen hun werk inzake de berichtgeving, zij disfunctioneren niet ...
Plaats reactie