Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekraïne

hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

De vraag blijft, disfunctioneren de Westerse media inzake hun berichtgeving Oekraïne?
Wat een opgeklopte onzin nou toch weer! Een paar puntjes, (1) Alles wat je hier schrijft is uit en te na in de Westerse media aan de orde geweest. Deze disfunctioneren dan ook niet, maar verzorgen de berichtgeving inzake Oekraïne op de juiste manier. (2) De Russische media vertonen een heel apart gedrag, zij hebben een standpunt, volstrekt onlogisch, en bouwen dat steeds verder uit. Terwijl toch al heel lang bekend is dat de bediening van een Buk-rakketinstallatie http://en.wikipedia.org/wiki/Buk_missile_system een foutje maakte.
(3) Waarom wachten we niet gewoon op het officiële rapport. Is er angst? (4) Waarom al die onzin, zoals ontwikkelingshulp, mensenrechten etc. erbij gehaald, de Oekraïners lusten de Russen niet, dat is waar het om gaat. Het Kremlin heeft lang genoeg de baas gespeeld. De mensen zijn het imperium zat. (5) christelijke bekeringsdrift, hoe verzin je het ... (6) De Westerse vrijemarktdoctrine is niet moeilijk in te voeren, de mensen vragen er om en dat kan van Poetin niet gezegd worden, hij wordt gehaat, zoals we zien.

Ik zal dit moderne "vrijdenken" nooit begrijpen...
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Over de vraag van Bakker, "de Westerse doctrine dat met het exporteren van democratie en vrije markt er wereldvrede is te bewerkstelligen, voortkomt uit een mentaliteit van christelijke bekeringsdrift?"

Is Poetin, de Poetindoctrine, tegen democratie en vrije markt? Wat is dan zijn alternatief? Nota bene volgens mijn gegevens is Poetin tegen machtsverlies van Rusland aan de grenzen, herstel van het imperium, maar niet tegen democratie en zeker niet tegen vrije markt.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:De Westerse vrijemarktdoctrine is niet moeilijk in te voeren, de mensen vragen er om

Oh ja? Misschien moet je dat toch eens de talloze relazen lezen die Svetlana Alexijevitsj in haar boek "Het Einde van de Rode Mens, Leven op de puinhopen van de Sovjet-Unie"(2014) optekende uit de monden van honderden ontwortelde Russen.
Laatst gewijzigd door fred neerhoff op vr 09 okt 2015, 08:56, 2 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Ja, die opheffing van de Sovjet Unie was voor velen een trauma. Maar de vraag is, was er een alternatief. Nee, dus. Het model was volledig vastgelopen.
Uiteraard ken ik het onderscheid tussen vrijdenken en humanisme. Ik begrijp dat niet iedereen het liberale optreden kon waarderen. Het was een goede bedoeling en werd enthousiast ontvangen.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Ja, die opheffing van de Sovjet Unie was voor velen een trauma. Maar de vraag is, was er een alternatief. Nee, dus. Het model was volledig vastgelopen.
Uiteraard ken ik het onderscheid tussen vrijdenken en humanisme. Ik begrijp dat niet iedereen het liberale optreden kon waarderen. Het was een goede bedoeling en werd enthousiast ontvangen.
De Chinezen hebben een prima alternatief.

De opheffing van de Sovjet Unie en de invoering van Wild West kapitalisme was een grote fout. 150 miljoen Russen privatiseringscertificaten geven. Te gek voor woorden.
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

China is geen Rusland, in China is het roer al veel eerder omgegooid. Rusland, dat is de Sovjet Unie was echt vastgelopen. Die cerifikaten brachtnen toch uiteindelijk wel iets op. Je hebt gelijk er kwamen ook oligarchen.
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Poetin is, zegt men, de rijkste man van het land. Hij zou goed zijn voor 40 miljard dollar. Eerlijk verkregen natuurlijk...

Zijn politiek vehikel Verenigd Rusland (VR) (Russisch: Единая Россия (ЕР), Jedinaja Rossija (JR)) is een politieke partij in de Russische Federatie, die zichzelf vaak positioneert als een centrumpartij. Het is momenteel de grootste partij van het land en steunt president Vladimir Poetin.
De Russen houden wel van een geintje, ze noemen de partij ´partij van oplichters en dieven’...
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door David Bakker »

David Bakker schreef: Voortdurend wordt gesuggereerd, ook nu weer, dat de drie Baltische staten op de verlanglijst van het Kremlin staan. Ik vraag me dit sterk af. Oekraïne is niet te vergelijken met de Baltische staten. Daarvoor moet je de geschiedenis goed kennen. De Russen en de Oekraïners zijn beide Slavische volken en al lang met elkaar verbonden. De oorsprong van Rusland ligt in het Kievse Rijk. Dan hebben we het over 1000 jaar geleden. De Baltische volkeren zijn niet Slavisch en staan dichter bij Europa. Bovendien willen de Russen in de Baltische staten niet bij Rusland horen omdat ze een goed leven hebben. En oorlog is wel het laatste dat ze willen. De levensstandaard van de Russen (en de Oekraïners) in de Oekraïne daarentegen is lager dan de levensstandaard in Rusland. En omdat de Baltische staten tot de Navo behoren acht ik de kans dat Poetin hier actie gaat ondernemen vrij klein.
Bas van der Plas die woont in Estland (Narva bij de Russische grens) bevestigt mijn opvatting: http://www.czarina.nl/petersburg/insudo ... hetze.html

In Narva paradeerde de Navo nog demonstratief onlangs: http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... ed-content
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Ik zou die van der Plas niet een twee drie geloven. Het is misschien beter even te vragen aan de inwoners van de Baltische staten waarom ze de NATO graag ontvangen?
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door David Bakker »

NPO 20.00 journaal 3 maart 2015. Het was weer raak: http://nos.nl/uitzending/3548-uitzending.html

Gisteren werden delen van de MH17 tentoongesteld, zie daarover meer: http://joostniemoller.nl/2015/03/mh17-w ... e-raket-3/

De NPO meldde dat het strafrechtelijk onderzoek stroef verloopt omdat de AIVD niet mee zou werken. Volgens bronnen, aldus de NPO, zou dit te maken hebben met een hoger belang: men wil de relatie met Poetin niet nog meer verslechteren. Dit lijkt me nogal flauwekul. Kan het nog slechter? Nederland heeft volop de EU-sancties tegen Rusland gesteund. Wat de NPO niet meldde is dat het OM een deal heeft met Kiev. Het OM mag resultaten van het onderzoek alleen naar buiten brengen als de partijen die meewerken met het onderzoek, waaronder OM Oekraine, instemt. Kiev heeft dus een vetorecht: zie http://joostniemoller.nl/mh17-de-doofpotdeal/

Verderop in het journaal wordt Boris Nemtsov, n.a.v. diens begrafenis, de belangrijkste tegenstander van Poetin genoemd. Daar valt wel een en ander op af te dingen. Denk bijvoorbeeld aan iemand als: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aleksej_Navalny
Plaats reactie