Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekraïne

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door fred neerhoff »

M.i. geeft Joost Niemöller op het punt van de MH-17 vliegramp blijk van politieke realiteitszin. Dit staat los van wat ik verder van hem of zijn standpunten vind.

Mark Rutte over de MH-17 vliegramp: de onderste steen zal bovenkomen. Maar in plaats van die steen werd het ware gezicht van een machsstrijd tussen Rusland en de USA getoond.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door wilfred degens »

@David Bakker
Ik heb hier eerder voorspeld dat de waarheid over wie de schuld draagt van de MH 17 ramp nooit door alle betrokken partijen erkend zal gaan worden. Mensen die de mens niet kent blijven maar koersen op weg naar hun fata morgana's, zonder de realiteit te zien. Verloren energie, kosten, valse hoop wekkend en vertragend werkend van de traumaverwerking van dit drama voor de nabestaanden. Ter discussie zou moeten staan of hier sprake was van schuldig of aan opzet. Ook daar zullen we nooit alom erkend het antwoord te weten komen.
Laatst gewijzigd door wilfred degens op wo 22 jul 2015, 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

@Neerhoff. Ik zie die realiteitszin niet bij jouw held, sensatie en losse flodders, geen bewijs of solide argumenten, regelmatig onzinnige verdachtmakingen. Laten we de rapporten die ons beloofd zijn door de premier maar even afwachten. De beide commissies zullen zich van het politieke vuurtje van Koenders cs. weinig aantrekken. De waarheid komt vanzelf boven. Dit is mijn antwoord aan Degens. Het kan even duren, maar niets blijft op den duur geheim...En er zullen altijd mensen blijven die de waarheid ontkennen. Er schijnen nog altijd mensen te zijn die de evolutie ontkennen. Zij geloven in het woord van de bijbel. Leuk toch?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:@Neerhoff. Ik zie die realiteitszin niet bij jouw held, sensatie en losse flodders, geen bewijs of solide argumenten, regelmatig onzinnige verdachtmakingen. Laten we de rapporten die ons beloofd zijn door de premier maar even afwachten. De beide commissies zullen zich van het politieke vuurtje van Koenders cs. weinig aantrekken. De waarheid komt vanzelf boven. Dit is mijn antwoord aan Degens. Het kan even duren, maar niets blijft op den duur geheim...En er zullen altijd mensen blijven die de waarheid ontkennen. Er schijnen nog altijd mensen te zijn die de evolutie ontkennen. Zij geloven in het woord van de bijbel. Leuk toch?
Het geheim van de wederopstanding van Jezus, en of hij de zoon van God was is toch ook nooit alom erkend als onomstotelijk aangenomen? De schuldvraag over het MH 17 drama zal eveneens op een 'geloven in' antwoord de geschiedenis ingaan.
Onnozel om te veronderstellen dat die onderste 'steen' boven zal komen. Mensenacties zijn namelijk geen weerwoordloze stenen! :o
We zoeken al zolang de mens denken kan naar zoveel antwoorden waar wij geen antwoord op hebben dan hooguit,
hoogst aannemelijk! Daar hebben mensen grote moeite mee om dat te accepteren want ons wetenschappelijk voortschrijdend inzicht is als het symbolische verhaal van de toren van Babel.
Het nog steeds op zoek zijn naar de dader die de trekker had overgehaald zie ik als een extra eerbetoon naar de nabestaanden hun verdriet. Zinvol? Zeker niet!
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door wilfred degens »

..... over het topic: Oorlogsretoriek en alle berichtgeving daaromheen beschouw ik als uiterst subjectieve berichten welken zich niet of nauwelijks kunnen losmaken van de oorspronkelijke bril die de schrijvers en sprekers op hebben.
De westerse media maakt geen uitzondering op die regel.
Wat klip en klaar lijkt voor de een is in de geschiedkundige context geplaatst de grootste onwaarheid die maar denkbaar is voor de ander. Niemand heeft de waarheid in pacht.
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

De zoektocht naar de waarheid van historische gebeurtenissen is noch zinloos, noch oneerbiedig. Het kan komen vast te staan wie bevel gaf tot de daad, de oorlogsmisdaad met de bekende afgrijselijke gevolgen. Ik stel voor ter zake de beloofde rapporten af te wachten.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door wilfred degens »

Mijn beste hagenaars,
De waarheid? Welke bedoelt u?
Was de wereld niet tot de 6de eeuw v/Chr Pythagoras plat als waarheid? Werd tegengesproken door presocratische Pythagoreeërs. Eratosthenes stelde pas in de derde eeuw voor Christus vast dat de aarde rond is.
en
http://www.nrc.nl/fresco/2009/07/07/een ... -waarheid/
en
http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/s ... 07-11-2013
en
https://uvrm.wordpress.com/2013/11/25/w ... sprookjes/

Zo gelooft iedereen in zijn eigen sprookjes. Zelfs bij het tegendeel bewijzend sprookje blijven veel mensen hun sprookje koesteren als hun in hun hart vergroeide dierbare kleinood. Godsdienstfanaten zijn daarvan een duidelijk voorbeeld.
Ik heb moeite met mensen die zo fanatiek met een radicale waarheid schermen of in sommige schuld of opzet gevallen eindeloos naar op zoek blijven. Energie verspilling en inderdaad ( volgens Putin) contraproductief in het MH17 drama. De slotconclusie zal nooit door alle betrokken partijen erkend worden.
Hagenaars, gooi uw oogkleppen uit uw verleden en uw geliefde wetboeken af en ga ooit eens verder met constructief denken over en voor een betere wereld i.p.v. op zoek zijn naar uw eigen waarheid als de enige juiste.
Uw waarheid waarin u zich cultureel het meest thuis voelt?
Laatst gewijzigd door wilfred degens op vr 24 jul 2015, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Please speak for yourself. Want niet iedereen gelooft in sprookjes. De zoektocht naar het juiste antwoord moeten wij toch wel voortzetten. U moet een scherp onderscheid maken tussen de psychologie van de krantenlezer, de man van de straat en de vrijdenker. Deze laatste rust niet voor hij de sprookjes heeft doorgeprikt. Ik herhaal nogmaals, laten wij de rapporten van de Onderzoeksraad en het O.M. maar afwachten. Rustig afwachten.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Please speak for yourself. Want niet iedereen gelooft in sprookjes. De zoektocht naar het juiste antwoord moeten wij toch wel voortzetten. U moet een scherp onderscheid maken tussen de psychologie van de krantenlezer, de man van de straat en de vrijdenker. Deze laatste rust niet voor hij de sprookjes heeft doorgeprikt. Ik herhaal nogmaals, laten wij de rapporten van de Onderzoeksraad en het O.M. maar afwachten. Rustig afwachten.
U gelooft kennelijk in deze casus op een sprookje. Ik juist niet.
Het schijnt niet mogelijk te zijn bij u en mensen zoals u om alle feiten in de totale context te zien. Niet alleen de vraag wie de schuldige is heeft met dit in praktijk bloot te leggen antwoord te maken.
Heeft u wel eens een huidige magician bezig gezien? Met zoveel kijkers die echt niet meespelen zonder dat daar ooit een omstander dat bekend gemaakt heeft.
http://www.uitzendinggemist.net/program ... sible.html
Zelfs tv programmamakers met hun camera's er bovenop geloven hun eigen ogen en waarneming niet meer.
Waarheen nu met zulke getuigenverklaringen naar wat de mensen stellig allemaal hebben zien gebeuren?
En toch moet het ergens nep zijn, maar bewijs dat maar eens.Neem ens de moeite om te kijken naar wat die Dynamo laat zien aan zoveel mensen op zoveel toevallige plaatsen in de wereld? Kijk en besef dat wat we zien niet altijd zomaar klopt.
En u maar wachten en vrijdenkend onderzoeken met de onderzoeksraad om nooit meer met het onomstotelijke bewijs te komen. Ik wacht daar niet op! Voor mij is de zaak gesloten en heeft het leven in deze tijd mij weer een vreselijke ervaring laten overkomen. Het besef je te verbazen over wat mensen elkaar onbewijsbaar kunnen aandoen is ignorantie.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Laten we de rapporten die ons beloofd zijn door de premier maar even afwachten.
Het is evident dat de politieke belangen van Amerika en Rusland in Oekraïne enorm zijn. Beide grootmachten zijn uitgesloten in het onderzoek naar de MH-17 vliegramp boven Oekraïens territorium.

Nederland en Kiev spelen een voortrekkersrol in dat onderzoek. Duidelijk is ook dat Amerika op zowel Nederland als Kiev grote invloed heeft. Rusland moet het doen met de separatisten die net als Rusland zelf zijn buitengesloten van het onderzoek naar de crash.

Waar de Onderzoeksraad voor Veiligheid mee zal komen is inmiddels in grote lijnen wel duidelijk: het was een BUK raket van Russische makelij, afgeschoten door Oekraïense separatisten .

Harde bewijzen van opzet en schuld (Rutte’s onderste steen, “de waarheid”) zijn er niet en zijn ook niet te verwachten.

Maar overduidelijk is wèl dat Amerika (=Kiev = Nederland = Onderzoeksraad) er alles aan zal doen om Poetin (= separisten) te framen als slechterik die de trekker heeft overgehaald. Ofschoon Poetin veel minder (indirecte) invloed op het onderzoek kan uitoefenen dan Amerika, zal Rusland hetzelfde trachten te doen, maar dan met Kiev als boosdoener.

Daarom ben ik benieuwd waar de beide grootmachten mee zullen komen als de Onderzoeksraad het onderzoek eenmaal heeft afgerond (Amerika en Rusland zeggen beiden te beschikken over cruciale radar-gegevens).

Pas dàn zal blijken waar de huidige propagandaoorlog tussen Amerika en Rusland op uit zal draaien.
Plaats reactie