Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekraïne

David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door David Bakker »

Hij gaat in het interview wel makkelijk voorbij aan de etnische samenstelling van de bevolking. Hij verwijst naar een volkstelling in 2001 waarbij 17% zei Rus te zijn en 80% Oekraïner. Lijkt me geen wetenschappelijke benadering. Er zijn relatief misschien maar weinig inwoners die twee echte - in etnische zin - Oekraïense ouders hebben.
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

De beste manier om dit soort kwesties te beslechten is die door een democratisch en fair gekozen parlement. Afstamming speelt dan geen enkele (Of een zeer kleine) rol. De feiten zijn zoals ze zijn, namelijk 80 procent kiest voor het Westen en ongeveer 20 procent voor de andere buurman.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:De beste manier om dit soort kwesties te beslechten is die door een democratisch en fair gekozen parlement. Afstamming speelt dan geen enkele (Of een zeer kleine) rol. De feiten zijn zoals ze zijn, namelijk 80 procent kiest voor het Westen en ongeveer 20 procent voor de andere buurman.
Het is de vraag of de Rada fair is gekozen. De helft van de 450 leden wordt gekozen via districten. Het bedrijfsleven c.q. de oligarchen schijnen bij de districtsverkiezingen/de keuze voor de afgevaardigden een flinke vinger in de pap te hebben.
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Ja, je hebt gelijk, maar ik heb echt niet indruk dat er bij de verkiezingen is gesjoemeld. Althans niet op zodanige wijze dat er twijfel hoeft te zijn over de ingezette koers. Heb jij die twijfel wel? (Naar mijn mening is de politieke lijn glashelder.) Heb je gezien hoe Prof. Kramer, S.P. wethouder in Hilversum in Buitenhof werd afgemaakt door Ir. Dijselbloem ? Vermakelijk.
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Nog even dit: Wikipedia "De Verchovna Rada bestaat uit één kamer. De 450 afgevaardigden werden tot en met de verkiezingen in 2002 gekozen op basis van een gemengd systeem: de ene helft (225 leden) werd gekozen in kiesdistricten (één zetel per district) waar zij een relatieve meerderheid van de stemmen moesten krijgen, de andere 225 leden werden gekozen volgens een systeem van evenredige vertegenwoordiging door middel van aan politieke partijen verbonden nationale kieslijsten. De verkiezingen in 2006 verliepen volledig volgens een systeem van evenredige vertegenwoordiging."
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:ik beschouw zowel Laura Starink als Marc Carel Jansen als integere en objectieve beschrijvers... Zij weten hun distantie en betrokkenheid goed te doseren.
Wellicht komt dat omdat ze met elkaar zijn getrouwd.
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Misschien luisteren ze ook graag samen naar de corrupte Bach? BWV 97 en 132 In allen meinen Taten en Bereitet die Wege, bereitet die Bahn.
Els
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:35

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door Els »

He... wat jammer dat ik dit nou net pas na het referendum zie, want ik was ook bezig met de valse berichtgeving in de media, zowel westers als Oekraiens. De Russische laat ik maar even buiten beschouwing, dat geloof ik zo wel.
Vooral de berichtgeving over de zogenaamde plunderende rebellen bij de crash van de MH17 vond ik heel erg. De Oekraiense overheid verspreidde deze hetze om zelf in een goed EU-blaadje te blijven staan en de pro-Russen in een slecht daglicht te stellen op basis van een selectief fragment uit een filmpje, dat in het totaal iets heel anders liet zien. De westerse media namen dit zo over. Ik vind dit zo beneden alle peil, en ook zorgelijk dat dit ongestraft kan, dat ik alleen al daarom tegen het verdrag heb gestemd. Het blijkt bovendien zo te zijn dat Oekraine al eens eerder een vliegtuig uit de lucht heeft geschoten en dit in alle toonaarden bleef ontkennen, tot ze er op een gegeven moment niet meer onderuit konden en schadevergoeding moesten betalen. Dit zegt natuurlijk iets belangrijks over de mentaliteit van de overheid daar.

Ik vind het wel leuk om hier toch even op door te gaan, ook vanwege mijn belangstelling voor manipulatie via de media nu we geen religie meer hebben, ik kom er in het weekend nog op terug.
Plaats reactie