Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekraïne

hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

U kent de geschiedenis slecht en dat vertroebelt uw oordeel. Dacht u dat de relatie met de toenmalige dictator in Libië beter was dan die nu met Poetin? (Ter voorkoming van misverstand, n.m.m. een nationalist en een zwak bestuurder, maar geen dictator.) Ik weet zeker dat de beide onderzoeken veel aandacht zullen trekken. De veiligheid in de lucht is de meeste mensen veel waard. Bovendien wil iedereen weten wie dat passagiersvliegtuig uit de lucht haalde. Of er een tribunaal komt, valt nu echt nog niet te zeggen. Er zijn onafhankelijke landen genoeg, hoor.Ik ben het niet met u eens, we komen zeker achter de waarheid rond de ramp. Geen volledige waarheid wellicht, maar toch genoeg om een dader aan te wijzen.De omstandigheden te verhelderen. U bent te somber over de opsporingsmogelijkheden. Er worden dagelijks kleine en grote boeven gepakt toch. Het met geld naar je hand zetten van een sportcompetitie is toch niet zo makkelijk gebleken, zoals de heer Blatter u wel kan duidelijk maken. Er is welgeteld een vliegtuig van de radar verdwenen en nog niet terug gevonden, er wordt nog gezocht. Nee, heer Degens, neem een paracetamol en slaap lekker uit.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:U kent de geschiedenis slecht en dat vertroebelt uw oordeel. Dacht u dat de relatie met de toenmalige dictator in Libië beter was dan die nu met Poetin? (Ter voorkoming van misverstand, n.m.m. een nationalist en een zwak bestuurder, maar geen dictator.) Ik weet zeker dat de beide onderzoeken veel aandacht zullen trekken. De veiligheid in de lucht is de meeste mensen veel waard. Bovendien wil iedereen weten wie dat passagiersvliegtuig uit de lucht haalde. Of er een tribunaal komt, valt nu echt nog niet te zeggen. Er zijn onafhankelijke landen genoeg, hoor.Ik ben het niet met u eens, we komen zeker achter de waarheid rond de ramp. Geen volledige waarheid wellicht, maar toch genoeg om een dader aan te wijzen.De omstandigheden te verhelderen. U bent te somber over de opsporingsmogelijkheden. Er worden dagelijks kleine en grote boeven gepakt toch. Het met geld naar je hand zetten van een sportcompetitie is toch niet zo makkelijk gebleken, zoals de heer Blatter u wel kan duidelijk maken. Er is welgeteld een vliegtuig van de radar verdwenen en nog niet terug gevonden, er wordt nog gezocht. Nee, heer Degens, neem een paracetamol en slaap lekker uit.
U moet nog steeds denken dat de wereldbevolking en haar gemiddelde mentaliteit vergelijkbaar is met uw verkennertjes toen u nog hopman was of zoiets.
Wat er boven water komt aan omkoopschandalen is voor u al het bewijs dat daar weinig van gebeurt. Voor mijn kennis van de wereld en de mensheid is dit slechts het topje van de ijsberg wat u gerust stelt en mij naar de paracetamol verwijst en laat uitslapen. Beste man, gaat u nu maar eens voor jaren de hele wereld rond in uw eentje en probeer dat maar eens zonder kleerscheuren te overleven. Tussen de mensen in alle landen, ook die landen waar je in ons land geen vakantiereizen naar kunt boeken. Leer de mens achter de mens die hij/zij ons graag laat zien kennen. Daarna praten we waarschijnlijk meer op dezelfde golflengte. De wereld is geen wereld-jamboree. U bent een dagdromer met een sterke mening vanuit uw droomwereld. De werkelijkheid van hoe de mens achter de mens is wilt u niet weten omdat u daarvoor al bij uzelf hard bent weggelopen op dit forum in mijn topic. Weet u nog? :oops: ‘There are three people in yourself: who people think you are, who you think you are, and who you really are’. William Shakespeare-
In een opzicht kom ik u tegemoet, het is op deze aardkloot beter toeven zónder de mens achter de mens in uzelf en de ander ontdekt te hebben. :!:
Laatst gewijzigd door wilfred degens op zo 28 jun 2015, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:Weer een interessant bericht van de onafhankelijke journalist Joost Niemöller http://joostniemoller.nl/2015/06/absurd ... zijn-mh17/
Deze burgerjournalist is ook interessant om te volgen: http://7mei.nl/mh17-buk-rookpluimfoto-zijn-bedrog/
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door wilfred degens »

Oeverloos mieren en maaien met woorden en linkjes is oh zo Hollands poldermodel eindeloos discussiëren over slecht 1 vraag die al oneindig vaak door de debaters beantwoord is. Namelijk: "Disfunctioneren westerse media inzake berichtgeving Oekraïne?"
Antwoord: Ja! Dan nog enkele invalshoeken van het hoe en waarom en klaar voor het volgende onderwerp.
Lees vanaf begin alle reacties en toets je indruk aan wat ik hier beweer. Maakt het er allemaal niet boeiender op.
Wie zijn hier nog de die hards? De 3 oprichters van dit "onder ons" forum. :!: En vérdwaalde ik.
Jammer voor al die mensen die vanaf het begin hier ook enthousiast begonnen te reageren.
Hoe eng, elitair paradoxaal klein burgerlijk, autistisch en zelfvoldaan kunnen ook de zich vrijdenkende mensen zijn? Dat kunt u hier allemaal lezen.
Laus stultitiae, lectori salutem!
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

@ Degens. 1.Er is geen sprake van disfunctioneren van Westerse media, want hoe komt u anders aan uw kennis en inzichten? 2. U blijft welkom, hoor en u krijgt ook een reactie als u een zinnige opmerking plaatst. U bent namelijk wel een tikkeltje te bozig naar mijn smaak. En nodig is die boosheid niet... 3.Op dit forum is elitair geen scheldwoord, 4.Ik ben kort bij de padvinders, als welp, geweest, best leuk. 5. Weet u wel waar ik allemaal verbleef? Ik ga weinig met vakantie, wij maken reizen. 6.De mens achter de mens, kunt u dat uitleggen?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Er is geen sprake van disfunctioneren van Westerse media


Dit is een apert onjuiste vaststelling. Want het Westen = Amerika, met de EU daar achteraan lopend.

De Westerse berichtgeving = de Amerikaanse berichtgeving. D.w.z. nauwelijks of geen aandacht voor de Russische belangen. En àls de westerse berichtgeving die belangen sporadisch aan stipt, dan is dat altijd in vijandige bewoordingen.
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Je leest wellicht te veel politiek? In de diplomatieke tijdschriften bv. wordt natuurlijk wel over de specifieke Russische belangen geschreven. Trouwens mijn Groene houdt mij goed op de hoogte. In de Amerikaanse tijdschriften zoals New York review of Books en bij de BBC is voldoende aandacht voor de Russsche belangen vind ik...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door fred neerhoff »

Het blijft opmerkelijk, dat eeuwige wegdraaien. Eerder wilde je niet eens weten van gerechtvaardigde Russische belangen, zie http://www.vrijdenkersforum.nl/forum/vi ... ting#p5361
hagenaars

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door hagenaars »

Ho, ho, ho,
Ik blijf grote bezwaren houden tegen Poetin*), maar ik weet natuurlijk dat Rusland na het debacle van de Sovjet Unie ook nationaal grote belangen**) heeft in die regio. Maar, bij de meeste volkeren hebben zij het grondig verpest. Jammer is dat...(Er valt natuurlijk veel meer over te vertellen, ik houd het kort.)

*) Het gaat mij natuurlijk niet om de man, maar om zijn beleid, zijn standpunten, zijn reactionaire visie.

**) Naties moeten zich wel aan de spelregels houden, natuurlijk. Zeker als ze die zelf mede vorm gaven. Ik denk dan aan bv. De Raad van Europa.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Disfunctioneren Westerse media inzake berichtgeving Oekr

Bericht door fred neerhoff »

Je blijft maar steken in dezelfde groef hè? "Vrijdenken" hoe bedoellu ?
Plaats reactie