De juiste weg. Oekraïne

hagenaars

Re: De juiste weg. Oekraïne

Bericht door hagenaars »

Corruptie is een tussenmenselijk fenomeen, je kunt het bestrijden, of geloof je daar niet in? Binnen een jaar of vijf is alle corruptie verdwenen, als de gekozen parlementariërs dat willen. Daar zijn echt geen eeuwen voor nodig. Er zijn voldoende voorbeelden voorhanden van landen die de zwarte economie met succes bestreden hebben. Wat je met de verwijzing naar Hongarije voor ogen hebt, vat ik niet, wil je dat verduidelijken? Ik streef geen modelstaat na hoor, een eenvoudige transparante en zakelijke samenleving is mij al voldoende en die vervelende Poetin moet natuurlijk zijn malle geloofspunten, alle Russisch sprekenden onder een bestuurlijk dak, bv.,maar snel inslikken. Moge hij bovendien snel verdwijnen...
Ik vind de E.U. net als de overgrote meerderheid van de Europeanen en verreweg de meeste Oekrainers daarbij ingesloten, een prima oplossing voor de problemen van dit continent. Weet je soms wat anders, dan hoor ik dat graag.Een open markt, de marktmeester in Brussel, eenvoudig zat.
De Nato is een ledenorganisatie, de leden verbinden zich elkaar te helpen zo er een indringer komt. Poetin was geassocieerd partner, dat heeft hij verknoeid, het blijft een sukkel. http://www.nato.int/docu/review/2011/NA ... /index.htm
hagenaars

Re: De juiste weg. Oekraïne

Bericht door hagenaars »

Poetin zegt: Het Westen is hypocriet, schijnheilig. Ja, hij kan zo veel zeggen, maar is het ook waar? Hij annexeerde De Krim, was dat nodig? Welnee, hij had de onderhandelingen met Oekraïne toch kunnen openen met die doelstelling? Hij had dan een referendum onder strikte voorwaarden kunnen eisen ( eventueel in Den Haag.) Maar nee, hij moest zonodig oorlog maken.
Nu dan de blaren, in zijn jaarlijkse toespraak. De roebel wordt veel minder waard, logisch want de handel is onzeker en loopt erg terug. Nee hoor, het komt van de `speculanten`, het Kremlin heeft ze door en zal tegen ze optreden...Russen die geld naar het buitenland hebben gebracht en het niet repatrieren, krijgen straf, een loze maatregel? Wel nee, het zal de roebel nog verder doen dalen. De markt is immers onverbiddelijk. De dalende olieprijs helpt natuurlijk niet, Rusland is daarvan grotendeels afhankelijk. De diktator somt een reeks maatregelen op in zijn jaarlijkse toespraak, die alle nogal pijn doen. De inflatie schiet omhoog, de Russen gaan honger lijden. Bouwprojekten kunnen niet meer betaald, de werkloosheid zal fors toenemen. De autarkische politiek zal het land verder in de moeilijkheden brengen. De Beer wankelt...Geen vrolijk gezicht, gevaarlijk ook.
Plaats reactie