Ik steun van harte President Obama.

Plaats reactie
hagenaars

Ik steun van harte President Obama.

Bericht door hagenaars »

Wat is oorlog? Laat ik het zo stellen: Isis verslaan is gemakkelijk zat. Gaat het lang duren en is er "inzet van grondtroepen nodig?" Uiteraard, want zonder grondtroepen, dat zijn soldaten, win je nooit. Denk aan de luchtaanval op Dresden, Tokio en Hiroshima en Nagasaki. En uiteindelijk de grondtroepen op de stranden van Normandië en de Russische grondtroepen naar Manchurije. Manchurije is een gebied in China, dat in de jaren dertig van de twintigste eeuw tot het einde van de Tweede Wereldoorlog in 1945 door Japan werd bezet.
Lex, oud infanterie.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Ik steun van harte President Obama.

Bericht door David Bakker »

Ben je het nieuwe schoothondje van Obama? Je verhaart toch niet? http://www.sevendays.nl/artikel/179489#.VCziRNgcSUk
nederlander1965
Berichten: 63
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 10:09

Re: Ik steun van harte President Obama.

Bericht door nederlander1965 »

Obama vertegenwoordigt de laat-maar-waaien politiek die in links-liberale kringen erg populair is. Het heeft Europa veel schade berokkend en ook de USA is er niet echt beter van geworden. Bovendien is Obama erg gevoelig voor de belangen van de islam, hetgeen zonder meer uiterst schadelijk genoemd mag worden.
De vraag is of de wereld terecht zo blij was toen Obama aan het roer kwam.
hagenaars

Re: Ik steun van harte President Obama.

Bericht door hagenaars »

Het is een beetje voorbarig Obama af te schrijven. Het is ook niet juist, lijkt mij. De Amerikaanse economie loopt als een trein en ondanks forse tegenwind in de Senaat en Huis van Afgevaardigden heeft hij veel tot stand gebracht, zo zijn twee geldverslindende oorlogen door hem netjes afgewikkeld. Dat weet niet iedereen zich te heinneren en heeft hij eindelijk een min of meer functionerend gezondheidszorgsysteem, toegankelijk voor iedereen, op poten gezet.
Nee, die man zal de geschiedenis ingaan als een doener met succes, althans dat denk ik...
Hij heet inderdaad Barack Hussein Obama (Honolulu , 4 augustus 1961), maar je kunt niet zeggen dat hij de Islam steunt. Vraag het IS.

ik heb het even opgezocht: Obama's vader, Barack Obama sr., was een Luo uit Kenia. Zijn moeder, Ann Dunham, was een Amerikaanse uit Kansas. Zijn ouders scheidden in 1964 toen Obama twee jaar oud was. Zijn vader keerde terug naar Kenia. Obama heeft hem daarna nog maar één keer gezien. Na de scheiding hertrouwde zijn moeder met Lolo Soetoro, een Indonesische student die in Hawaï studeerde. In 1967 verhuisde het gezin naar Jakarta. Tijdens deze periode volgde Barry Soetoro, zoals hij toen genoemd werd, gedurende twee jaar onderwijs aan een katholieke basisschool die door de Nederlandse kapucijn Bart Janssen is gesticht. Hij was er ingeschreven als moslim. Daarna vervolgde hij zijn lagere school aan de State Elementary School Menteng 01, die Janssen omschrijft als een "elitaire moslimschool".[2] Vier jaar later, Obama was toen tien, keerde hij terug naar Honolulu en ging wonen bij de ouders van zijn moeder. Hier bezocht hij de middelbare school tot 1979. Toen Obama 21 jaar was, kwam zijn vader om bij een auto-ongeluk in Kenia. Zijn moeder keerde ook nog even terug naar Hawaï, maar ging uiteindelijk weer naar Indonesië. Zij overleed in 1995 aan kanker, een paar maanden na het verschijnen van Obama's boek Dreams from My Father.
Plaats reactie