De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Het gaat om het Russische imperium zoals door Poetin voorgestaan, eerlijk gezegd een hersenspinsel. Zoals ik het eerder noemde.
Volgens mij leef jij in een parallel universum of zoiets. Rusland is sinds de 9e eeuw verbonden met de Oekraïne. Denk aan het Kievse Rijk (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kievse_Rijk). Oekraïne maakte eeuwenlang deel uit van het Russische Rijk en vervolgens de Sovjet-Unie en is pas begin jaren negentig zelfstandig geworden. Bij het uiteenvallen van de Sovjet-Unie zijn er beloften gedaan dat de Navo niet naar het Oosten zou uitbreiden. Het tegendeel is gebeurd en bovendien zijn de VS (en de EU) voortdurend aan het stoken in Oost-Europa. Het is niet meer dan zelfsprekend dat de Russen dit allemaal met lede ogen aanzien. En ze hebben nu eindelijk een leider, na de lapzwans Gorbatsjov (held van het Westen, voor de Russen een loser) en de dronkenlap Jeltsin, die dit niet allemaal over zijn kant laat gaan.
hagenaars

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door hagenaars »

Het Russische rijk is een hersenspinsel. De Oekaïne is eeuwenlang gedomineerd door de buurman. Oekraïne (letterlijk grensland) is aan het begin van de twintigste eeuw korte tijd zelfstandig geweest. Het nationale besef in Oekraîne is sterk aanwezig. Misschien minder in het Oosten. Dat zou dan moeten blijken. De annexatie van de Krim is onzorgvuldig geschied en heeft verschillende inwoners danig in de problemen gebracht. Ik wees eerder op de beweging in Schotland, zo hoort het te gaan en niet zoals Poetin het wil...Ik vind hem geen sterke leider, hij overheerst, is grillig en onberekenbaar. Heeft hij in Rusland welvaart en vooruitgang gebracht? Ik heb mijn twijfel. Hij is bovendien een orthodoxe, anti moderne kwezel. Zijn voorgangers waren ook niet veel soeps, daar heb je gelijk in. Maar Gorbatjov bracht wel het achterhaalde Sovjetsysteem ten val, een zegen. De nationaliteitenkwestie houdt de Russen al meer dan honderd jaar in de greep. Stalin schreef er al over en moordde er ongestraft op los. Zie Montefiore http://nl.wikipedia.org/wiki/Simon_Sebag_Montefiore

Je bent wel hoffelijk,zeg, met die parallelle geschiedenis. Ja, ik heb soms een eigen mening, moet je ook doen,....

Ik kom nog wel eens terug op de NATO, een ledenorganisatie, leden kunnen zich aanmelden, de organisatie is zeer succesvol gebleken en staat open voor nieuwe leden. Rusland heeft geen bevoegdheid landen te verbieden een lidmaatschap aan te vragen.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door David Bakker »

De EU en de VS willen blijkbaar graag oorlog door twee broedervolken tegen elkaar op te stoken. Hoe zou de VS reageren als Rusland een staatsgreep in Mexico zou steunen. Lees onze Bas van der Plas hierover: http://www.czarina.nl/petersburg/insudo ... exico.html :

"Door de westerse media wordt ons nu ingepompt dat Rusland begon met het aansteken van het Oekraïense vuur. En we moeten geloven dat eenieder die zich tegen de stappen van EU en VS keert slachtoffer is van de Russische propaganda. Maar Rusland heeft geen vijf miljard dollar besteed om het regime in Kiev te veranderen in een regime dat zij wenst. Moskou heeft ook niet haar diplomaten en parlementariërs naar het Maidanplein in Kiev gestuurd om een opstand aan te moedigen. Rusland heeft ook niet de afgelopen 20 jaar besteed aan het toevoegen van Amerika's buren tot zijn militaire bondgenootschap en een alliantie opgezet die gestaag oprukt richting de grenzen van de VS.

Nee, het zijn de VS en het westers kapitaal die een breuk in de geopolitieke verhoudingen veroorzaakten door een natie los te weken. Rusland reageert nu op gebeurtenissen in een naburige staat, een deel van haar historisch grondgebied dat cruciaal is voor haar defensie- en energie-industrie, de thuisbasis van miljoenen van haar burgers. Elk land - en zeker de Verenigde Staten - zou heftig reageren op een dergelijke omwenteling. Er is geen twijfel dat als de rollen van de Verenigde Staten en Rusland waren omgedraaid, Washington zou dreigen op te treden tegen een pro-Russisch regime in haar omgeving."
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door David Bakker »

"Oekraïense strijdkrachten hebben een aantal Russische gepantserde voertuigen op Oekraïens grondgebied beschoten en een deel ervan vernietigd." (http://www.nu.nl/buitenland/3853350/oek ... uigen.html). Dit is een fabeltje wat door de regering van pathologische leugenaars in Kiev is verspreid afgelopen vrijdag. De mainstreammedia namen dit bericht uiteraard over. Wat kan je anders verwachten van onze 'kritische' journalisten. Ook de NAVO heeft waargenomen dat Russische militaire voertuigen de grens met Oekraïne zijn overgestoken:

"Afgelopen avond hebben we een Russische inval in Oekraïne gezien", aldus NAVO-chef Anders Fogh Rasmussen vrijdag. Hij noemde het een duidelijk bewijs van de Russische betrokkenheid bij de destabilisatie van Oost-Oekraïne.

Maar gisteravond hoorde ik niks meer hierover in het NOS-journaal. Gek he?
hagenaars

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door hagenaars »

Een paar puntjes: 1. Oekraïne kwam in opstand en verjoeg hun corrupte president. Koos een nieuwe en besloot bij het Westen, dus niet Rusland, aan te sluiten. Zelfbeschikking. 2. Als Russische tanks de grens zijn overgegaan dan is dat een voldoende reden voor Oekraïne deze onklaar te maken. Ik heb in alle Westerse media hierover een compleet beeld gekregen. Er wordt ons niets onthouden...3.De NAVO secretaris heeft zijn zorgen, de zorgen van de lidstaten uitgesproken, hij is een politieke fubctionaris. Het is zijn goed recht. 4. Twijfel je aan de objectiviteit van de NOS?
5.Het is niet nodig de regering in KIev op te stoken, zoals jij dat noemt. Zij zijn de Russische beer meer dan zat. Logisch lijkt mij. 6. Rusland kan een staatsgreep in Mexico niet steunen, er is daar namelijk niet zoiets. Ook in Oekraïne is overigens geen staatsgreep gepleegd. Het volk kwam in opstand tegen hun corrupte leider, die een politieke fout maakte. Hij koos namelijk voor de Beer en tegen het volk, de volkswil.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Een paar puntjes: 1. Oekraïne kwam in opstand en verjoeg hun corrupte president. Koos een nieuwe en besloot bij het Westen, dus niet Rusland, aan te sluiten. Zelfbeschikking. 2. Als Russische tanks de grens zijn overgegaan dan is dat een voldoende reden voor Oekraïne deze onklaar te maken. Ik heb in alle Westerse media hierover een compleet beeld gekregen. Er wordt ons niets onthouden...3.De NAVO secretaris heeft zijn zorgen, de zorgen van de lidstaten uitgesproken, hij is een politieke fubctionaris. Het is zijn goed recht. 4. Twijfel je aan de objectiviteit van de NOS?
5.Het is niet nodig de regering in KIev op te stoken, zoals jij dat noemt. Zij zijn de Russische beer meer dan zat. Logisch lijkt mij. 6. Rusland kan een staatsgreep in Mexico niet steunen, er is daar namelijk niet zoiets. Ook in Oekraïne is overigens geen staatsgreep gepleegd. Het volk kwam in opstand tegen hun corrupte leider, die een politieke fout maakte. Hij koos namelijk voor de Beer en tegen het volk, de volkswil.
Ad 1
In het begin was er wellicht sprake van spontane protesten tegen de corrupte zittende macht. Op een gegeven moment gingen rechts-extreme krachten zich ermee bemoeien en die begonnen te schieten. Janoekovitsj wilde geen geweld tegen de eigen bevolking gebruiken. Er was feitelijke sprake van een geweldadige staatsgreep. Alle machtshebbers sinds de zelfstandigheid van de Oekraïne zijn corrupt of ze nu pro Russisch of pro Westers zijn.

Ad 2
Waar zijn die tanks nu dan volgens jouw geliefde Westerse media? Want ik hoor er niks meer van.

Ad 3
Hij lulde uit zijn nek.

Ad 4
Uiteraard twijfel ik daaraan. Als nieuwsbron heb je helemaal niets aan de NOS. Ze verzwijgen ongeveer driekwart van de waarheid. Ik heb het idee dat het kabinet dagelijks bepaalt wat er op het journaal komt. Zou niet gek zijn want ze worden van belastinggeld betaald. Wiens brood men eet wiens woord men spreekt.

Ad 5
Ik denk dat het volk vooral corrupte politici zat is.

Ad 6
Waarom mogen de VS overal in de wereld onrust stoken en mag Rusland geen vinger aan de pols houden in zijn achtertuin?
hagenaars

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door hagenaars »

Hartelijk dank voor de reactie, mijn opmerkingen hieronder.1Je bent te somber over de Oekraïnse politiek. Ik zie daar verschillende mensen met een goede gezindheid. Er is daar een politiek proces gaande dat uiteraard vogels van verschillende pluimage aantrekt. Ook hele foute.
2. Ik voel geen liefde voor media en ik weet niet waar die tanks gebleven zijn. 3. De secretaris generaal van de NAVO spreekt niet zomaar, hij spreekt namens de lidstaten. Je zult iets specifiker moeten zijn over jouw bezwaar tegen zijn tekst.4. Dit is je reinste fantasie, natuurlijk maakt de NOS een keuze, maar hun objectiviteit staat buiten kijf. De regering heeft geen enkele invloed op hun programma. Hoe kom je toch aan die onjuistheden? 5.Nee, het Oekraïnse volk is in meerderheid de buurman zat, hij heeft het er ook naar gemaakt. Uiteraard wil men in Oekraïne een fatsoenlijke overheid, het zal nog wel even duren voor het zover is, de startpositie is niet al te best. 6.Rusland mag uiteraard de vinger aan de pols houden, maar het sturen van bewapende "opstandelingen" gaat echt te ver. Ik weet niet waar je op doelt met jouw opmerkingen over de V.S. Iets specifieker graag...
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door David Bakker »

Ad 1
Volgens mij ben je niet op goed op de hoogte. Blijf vooral Bas van der Plas goed lezen. Bas schrijft trouwens ook boeken over Rusland. Lijkt me interessant: http://www.czarina.nl/petersburg/insudo ... KATIES.htm

Ad 2
Staat dat niet in jouw krant?

Ad 3
Hij zei dat Rusland de Oekraine is binnengevallen.

Ad 4
De NOS onpartijdig? Daar geloof ik helemaal niks van. Overigens grappig dat Heikelien Verrijn Stuart met de oorlogsmisdadiger Joris Voorhoeve in een commissie zit: http://www.aiv-advice.nl/. Heikelien was verslaggever voor de NOS ten tijde van Sebrenica.

Hebben we wel onafhankelijke media? Als je bedenkt dat hoofdredacteur van de Volkskrant namens de PvdA burgemeester is geworden van Hilversum. En in die hoedanigheid ook nog een ontzettende foute opmerking over de dochter van Poeting maakt: http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... l_uit.html

Ad 5
Reeds besproken.

Ad 6
Zie bijv. Irak en Afghanistan
hagenaars

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door hagenaars »

1.Als ik niet goed op de hoogte zou zijn dan verneem ik graag de ommissies of vergissingen. Oekraïne is een land als vele anderen. 2.Nee. 3. Ik zag een Moskouwse filosoof, hij deelde daar de lakens uit tot hij verdween met de staart tussen de benen. Ik heb talloze Russische militairen, huurlingen gezien, jij niet? 4. Mijn God is dat alles? Waarom mogen die mensen niet van functie veranderen? Ik ben wel een keer of tien een ander klusje gaan doen, is niets bijzonders. Heb je een samenzweringsfobie? 5 en 6.Je bent erg negatief over Oekraïne, ten onrechte. In Irak was van alles mis, nu nog trouwens. Sadam is niet geheel ten onrechte opgehangen, genocide was zijn handelsmerk. Volgens mij was de inval in Afghanistan terecht, Amerike werd immers aangevallen vanuit dat land.
Dennis84
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 05 sep 2014, 23:00

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door Dennis84 »

hagenaars schreef:1.Als ik niet goed op de hoogte zou zijn dan verneem ik graag de ommissies of vergissingen. Oekraïne is een land als vele anderen. 2.Nee. 3. Ik zag een Moskouwse filosoof, hij deelde daar de lakens uit tot hij verdween met de staart tussen de benen. Ik heb talloze Russische militairen, huurlingen gezien, jij niet? 4. Mijn God is dat alles? Waarom mogen die mensen niet van functie veranderen? Ik ben wel een keer of tien een ander klusje gaan doen, is niets bijzonders. Heb je een samenzweringsfobie? 5 en 6.Je bent erg negatief over Oekraïne, ten onrechte. In Irak was van alles mis, nu nog trouwens. Sadam is niet geheel ten onrechte opgehangen, genocide was zijn handelsmerk. Volgens mij was de inval in Afghanistan terecht, Amerike werd immers aangevallen vanuit dat land.
Ik heb alles gelezen wat u heeft geschreven in dit topic, ik ben echt verbaasd, wat doet u op dit forum?
U bent het Absolute stereotype van een zogenaamd schaap die compleet is geïndoctrineerd door de westerse media en alles aanneemt voor waardheid van wat er in de media gezegd wordt.

En wat is een samenzweringsfobie?
''samenzweringen'' komen al op grote schaal voor in het bedrijfsleven, want denkt u hoe het gaat in nog grotere kringen?
Samenzweren is simpelweg een manier om via meestal niet al te nette wegen meer macht te vergaren.. De mens is hebzuchtig van nature en hoe hoger in de piramide hoe hebzuchtiger en gewetenlozer mensen zijn, anders zou je nooit in die positie terecht kunnen komen.

Dat u niet op de hoogte bent van de waarheid is een groot understatement..
Plaats reactie