De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

hagenaars

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door hagenaars »

Als u op dit forum wilt schrijven en u in de onderwerpen wilt blijven verdiepen dan moet u een dingetje even afleren, want gescheld helpt niet. We praten hier met elkaar op basis van wederzijds respect. Dat is een. Dus ik ben geen schaap, noch een Absolute stereotype, u hoeft dat begrip ook niet met een hoofdletter te schrijven, tenzij u daar iets bijzonders mee voor zou hebben. Dat is twee. Geeft u nu eens exact aan wat er niet deugt aan de westerse media? Welke media hebt u precies op het oog? Dat is drie.
Nogmaals, als er iets is dat u onjuist vindt dan kunt u dat gewoon even opschrijven, hebt u gelijk dan zal ik weer iets opgestoken hebben...Vrijdenken, echt moeilijk is het niet.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door fred neerhoff »

Lees de samenvatting van de Russische lezing over de crash van MH17 op 17 juni 2014 boven Donesk (http://joostniemoller.nl/2014/09/rappor ... mh17-neer/)

Let op de volgende alinea van de samenvatting:

Een objectief onderzoek naar de crash van MH17 is nodig, stellen de Russische ingenieurs tenslotte. Zo’n onderzoek is niet gewaarborgd met de huidige  Onderzoeksraad voor veiligheid, die een deal afsloot met Oekraïne. In deze deal, werd, aldus de Oekraïense procureur generaal, vastgelegd dat de uitkomsten van het onderzoek alleen naar buiten kunnen komen als alle partijen daarmee instemmen. Waarmee zo’n uitkomst dus verhinderd kan worden wanneer dit nadelig zou uitpakken voor Oekraïne.
hagenaars

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door hagenaars »

In Brabant zeggen we dan "En gij geleufd dat?" Denk je nu werkelijk dat als Nederlandse onderzoekers geholpen door een keur van internationale idem in deze situatie iets objectiefs zouden vinden, dat nadelig voor Oekraïne zou zijn en door Kiev tegengehouden zou worden, dat objectief feit niet op een of andere manier naar buiten zouden brengen en deze feiten in het strafprocesonderzoek geen rol zouden gaan spelen?
Nee, het Nederlandse volk, de internationale pers etc. etc. wordt echt ten volle bediend...Reken maar.
http://www.onderzoeksraad.nl/

Ik heb die verschillende respondenten bij jouw bericht van Joost Niemöller gelezen, er stijgt een geur van complotdenken uit op.
Dit bv.:
De Nederlandse media, hebben geen enkele aandacht besteed aan een enkele dagen terug verschenen, zeer spectaculair en overtuigend rapport van een groep Russische ingenieurs. Het is voor de eerste keer dat er een zeer gedetailleerd onderbouwde analyse wordt gemaakt over de oorzaak achter de crash van MH17. U wordt dus geacht dit niet te weten.

De Nieuwe Realist, wat u zegt, ja... :)
Laatst gewijzigd door hagenaars op di 23 sep 2014, 06:15, 2 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door hagenaars »

De analyses hollen mijlenver uit voor de feiten. Dat is niet dienstig voor de waarheidsvinding. Het lijkt mij wel goed materiaal voor dit team, die net hun spannende productie klaar hebben. Ik bedoel Theodor Holman en Gijs van de Westelaken over de moord op Theo van Gogh.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:De analyses hollen mijlenver uit voor de feiten. Dat is niet dienstig voor de waarheidsvinding. Het lijkt mij wel goed materiaal voor dit team, die net hun spannende productie klaar hebben. Ik bedoel Theodor Holman en Gijs van de Westelaken over de moord op Theo van Gogh.
Haal je nu niet alles door elkaar? Maar goed, het scenario van Thomas Ross over de moord op Theo van Gogh (zijn moordenaar Mohammed Bouyeri zou geworven zijn door de AIVD) lijkt mij inderdaad hoogst onwaarschijnlijk. Net zo onwaarschijnlijk als de officiële lezing van de moord.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:In Brabant zeggen we dan "En gij geleufd dat?"
Tot op heden weet ik niet wat ik kan geloven. Wel weet ik dat de Russische versie elementen bevat die in de Nederlandse media in het geheel niet belicht zijn. Elementen ook die niet zonder een tegenwerping kunnen blijven.

De belangen van de bovenliggende partij - te weten de VS en de EU - om Rusland te schaden zijn zeer groot. Voor mij een reden om uiterst sceptisch te staan tegenover het waarheidsgehalte van hun onderzoekingen. Vooral nu gebleken is dat Kiev een veto over die onderzoekingen kan uitspreken.
hagenaars

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door hagenaars »

Dat veto stelt geen moer voor. Ik weet dat het altijd bij dit soort onderzoek aan de orde is. Het spreekt vanzelf dat scepsis steeds op zijn plaats is.(Ik denk dat de Russische Federatie zichzelf schaadt.)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik weet dat het altijd bij dit soort onderzoek aan de orde is.
Kun je dat documenteren?
hagenaars

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door hagenaars »

Ik denk het wel.
Ik hoorde Benno Baksteen het uitleggen.

Bron ANP "Het onderzoek naar een vliegtuigongeluk verloopt volgens een protocol van de Internationale Organisatie voor de Civiele Luchtvaart (ICAO), dat voorschrijft dat het land waar een vliegtuig is neergestort de leiding krijgt van het onderzoek, in dit geval dus Oekraïne. Dit land stuurt een zogeheten notificatie aan alle betrokken landen. Dit zijn landen met een groot aantal slachtoffers, het land van de luchtvaartmaatschappij, waar het toestel is gebouwd is of waar andere belangrijke onderdelen zoals de motor vandaan komen. In deze kennisgeving staan de basisgegevens van de crash. Onderzoekers van de luchtvaartinstanties van de betrokken landen worden uitgenodigd om aan het onderzoek deel te nemen. Zij reizen dan af naar de plek des onheils.

Deskundigen uit Nederland hebben de leiding van het onderzoek. Gezien het grote aantal Nederlandse slachtoffers, maar het blijft een gecoördineerde activiteit.



Kijk misschien ook even bij Postma. Ander onderwerp, maar zij geeft wellicht meer inzicht. "Opvang, behandeling en vervoer van de gewonden van de Turkish Airlines crash had beter gekund. Dat concludeert arts-onderzoeker Ingri Postma in haar proefschrift. Postma stelt dat de bestaande protocollen niet optimaal waren. Hierdoor zijn mogelijk verwondingen niet tijdig opgemerkt. Zo hadden bijvoorbeeld van alle gewonden scans, echo's en foto's gemaakt moeten worden. Nu is dat bij 70% gebeurd. Ook had iedereen een dag na de ramp nog een keer helemaal onderzocht moeten worden, dat is nu in tweederde van de gevallen gebeurd. Postma heeft een nieuw protocol ontworpen."
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik weet dat het altijd bij dit soort onderzoek aan de orde is.
Je weet wat? Niets dus!...... Waarom dan toch zo'n grote mond? Omdat je lak hebt aan de waarheid ten gunste van je eigen gelijk? Zelfs als dat gelijk tegen alle regels van de logica in gaat? Tunnelvisie's, het is net zoals met het geloof!
Plaats reactie