De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

hagenaars

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door hagenaars »

Een ander onderwerp, het strafrechtelijk onderzoek naar de daders van de ramp. Het gaat voorspoedig, zegt de Hoofdofficier.

DEN HAAG (ANP) - Het Openbaar Ministerie heeft ,,meer, maar dan ook veel meer'' bewijs en informatie over de ramp met vlucht MH17 verzameld dan tot nu toe naar buiten is gekomen. Zo zijn telefoongesprekken afgeluisterd en hebben getuigen uit het rampgebied beelden gestuurd en verklaringen afgelegd.

Dat schrijft hoofdofficier van justitie Fred Westerbeke in een brief aan de nabestaanden. Westerbeke schrijft dat er onderzoek wordt gedaan naar ,,het mogelijk gebruikte wapensysteem BUK''. Zo'n onderzoek moet niet alleen duidelijk maken dat die raket is gebruikt om het vliegtuig neer te halen, maar moet daarnaast vaststellen ,,dat er geen sprake kan zijn geweest van andere wapensystemen''. Hij benadrukt dat justitie ,,geen genoegen kan nemen met wat waarschijnlijk is of waar veel bewijsmateriaal naartoe wijst. Harde bewijzen moeten ook elk redelijk alternatief, elke mogelijkheid dat het anders is gegaan, kunnen uitsluiten.''
Laatst gewijzigd door hagenaars op zo 21 dec 2014, 06:04, 1 keer totaal gewijzigd.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door David Bakker »

Gisteren hoorde ik het al op de staatsradio in de auto. RTL nieuws zou nieuw bewijsmateriaal hebben in de vorm van foto's. Daarna zag ik op het NPO journaal een vaag interview met een onbekend persoon en een onbekende interviewer. Verder geen toelichting. Inmiddels weet ik dat het weer Kievse propaganda kletskoek is: http://joostniemoller.nl/2014/12/rtl-ni ... euws-mh17/
hagenaars

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door hagenaars »

De burger wordt goed voorgelicht, immers deze man heeft drie foto´s en die hebben wel nieuwswaarde. Nieuws, meer niet. De link met de regering in Kiev zie ik niet. Die Niemöller ziet spoken.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:De burger wordt goed voorgelicht, immers deze man heeft drie foto´s en die hebben wel nieuwswaarde. Nieuws, meer niet. De link met de regering in Kiev zie ik niet. Die Niemöller ziet spoken.
Wat is dan de nieuwswaarde?
hagenaars

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door hagenaars »

RTL Nieuws heeft deze foto´s en een gesproken commentaar van een getuige, de nieuwswaarde daarvan lijkt mij duidelijk. Vervolgens kan een ander stellen dat de foto´s en het commentaar flauwekul zijn, zo gaat het wel vaker bij nieuws. Er komt zoals we weten nog een rapport en een strafrechtelijk onderzoek, laten we dat afwachten.
hagenaars

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door hagenaars »

Je, een stevig potje kankeren op de NAVO en ´de Amerikanen`, dat gaat er bij Joop gemakkelijk in. Heeft van Wolferen gelijk met zijn fundamentele kritiek op ´de journalisten`... Dat is de vraag, lijkt mij.
Ik schreef het hier eerder, de NAVO is een open (en defensief *)) bondgenootschap, Bush senior kon die belofte eigenlijk niet doen...

*) Rusland heeft niets van de NAVO te vrezen. Rusland en de NAVO werkten op allerlei gebied zeer goed samen, jarenlang tot voorjaar 2014. Poetin is een loser. Een prutser.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door fred neerhoff »

Zou jij als gezagsgetrouwe burger ook wel eens antwoord willen? Zie http://www.dagelijksestandaard.nl/2015/ ... -296391709

"Vrijwel voltallige oppositie eist nu: beerput MH17 moet helemaal open

De oppositie in de Tweede Kamer wordt steeds kritischer over de houding van het kabinet in het MH17-dossier. Na CDA en D66 eist ook de PVV nu in felle bewoordingen dat er zo snel mogelijk ‘totale openheid’ wordt gegeven over wat Nederland wel en niet wist in de dagen voor de ramp. […]
CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt wil dat het volledige verslag van de bijeenkomst in Kiev, waar het AD vandaag over schreef, uiterlijk vrijdag om 12 uur openbaar wordt gemaakt. ,,Het kabinet heeft dat nu al meerdere keren geweigerd, maar er is geen enkele goede reden voor”, zegt Omtzigt.
Volgens Sjoerd Sjoerdsma (D66) lijkt het er steeds meer op dat Nederland kort voor de ramp belangrijke informatie verkeerd heeft ingeschat.
"
hagenaars

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door hagenaars »

De premier heeft vandaag adequaat geantwoord. Het verslag is zowel bij de kamer als bij de http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 9003,d.d24

Dat lijkt mij wel voldoende.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: De burger wordt onjuist of onvolledig geïnformeerd

Bericht door fred neerhoff »

Amen.
Plaats reactie