Poetin, man van de week

wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poetin, man van de week

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Ik ben geen moderator. U moet niet zo verschrikkelijk ouwenelen. Kan dat? Schrijf gerust iets over Poetin, man van de week.

Bv. over Derk Sauer, in Moskou persona non grata. Bron: NRC Handelsblad van j.l. zaterdag.
Helaas weet u mij door uw voortdurend op de persoon gerichte speldenprikken mijn verbale vechtlust maximaal te stimuleren. Ik geef toe, dat is daarin een zwakte van mij om mij door anderen te laten beïnvloeden. Anderzijds, doen we dat niet allemaal wanneer iemand je voortdurend ongestraft mag irriteren?
Bij een strontvlieg geef je die met je vliegenmepper een doodsklap. :o Vrijdenkers logica :!:
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Verder nog iets?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef: ik denk dat P(oetin). dit meent, hij heeft lak aan goede zeden en fatsoen. Het is en blijft een schoft.
Jouw niet aflatende gescheld op de persoon Poetin en je meerdere malen uitgesproken "medelijden" met het Russische volk is een miskenning van de Russische geschiedenis en cultuur.

Volgens de bekende Briitse historicus Walter Laqueur zal in Rusland elke andere regeringsleider net zo handelen als Vladimir Poetin. Zie: Walter Laqueur, "Putinism. Russia and its future wiith the West."(2015).
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poetin, man van de week

Bericht door wilfred degens »

fred neerhoff schreef:
Volgens de bekende Briitse historicus Walter Laqueur zal in Rusland elke andere regeringsleider net zo handelen als Vladimir Poetin. Zie: Walter Laqueur, "Putinism. Russia and its future wiith the West."(2015).
Putin past precies op de behoefte die het Russische volk heeft aan enige stabiliteit en eerherstel in de al eeuwen durende politieke storm rond Rusland. Het westen blijft hem als de grote zondebok zien van alles wat het westen i.r.t. Rusland veroorzaakt. Het Westen heeft totaal geen eerlijke zelfkritiek. Die willen ze ook niet want dat zou hun expansieve belangen in de weg staan. De fout van de politieke amateurwaarnemers meten voor de bühne iedere leider met hun eigen culturele maatstaven. Dat heeft al tot heel veel bloedvergieten en catastrofale drama's in het mondiale politieke spectrum geleid. 't Westen moet de rest van de wereld buiten hun alliantie met rust laten en het hun eigen geschiedenis maken gewoon gunnen.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

De man is een aartsconservatief die de oppositie in zijn land onderdrukt. Dat zijn feiten. Geen gescheld. Ik zal het boek van Walter Laqueur lezen. Dank voor de tip.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:Putin past precies op de behoefte die het Russische volk heeft aan enige stabiliteit en eerherstel in de al eeuwen durende politieke storm rond Rusland. Het westen blijft hem als de grote zondebok zien van alles wat het westen i.r.t. Rusland veroorzaakt. Het Westen heeft totaal geen eerlijke zelfkritiek. Die willen ze ook niet want dat zou hun expansieve belangen in de weg staan. De fout van de politieke amateurwaarnemers meten voor de bühne iedere leider met hun eigen culturele maatstaven. Dat heeft al tot heel veel bloedvergieten en catastrofale drama's in het mondiale politieke spectrum geleid. 't Westen moet de rest van de wereld buiten hun alliantie met rust laten en het hun eigen geschiedenis maken gewoon gunnen.
Mee eens.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Het Russische volk heeft geen behoefte aan democratie, oppositie, kritische journalisten..Wat zij willen is een leider.
Mijn vriend dr.Jan van Lil zei er dan altijd achter, dat je het in het Duits moet vertalen, dan is het direct duidelijk wat je bedoelt...
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poetin, man van de week

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Het Russische volk heeft geen behoefte aan democratie, oppositie, kritische journalisten..Wat zij willen is een leider.
Mijn vriend dr.Jan van Lil zei er dan altijd achter, dat je het in het Duits moet vertalen, dan is het direct duidelijk wat je bedoelt...
Ordinair stigmatiserend denken van Jan v. Lil! Het hoeft niet meteen te zijn of te worden zoals van Lil zijn lezers wil doen geloven onder een sterke gekozen leider. Duitsland toen was geen Rusland nu. U bent te veel onder de invloed van de Westerse arrogante blik op de wereld zonder ook eens na te denken over zelfstandig durven denken en je niet laten meesleuren in die mainstream opinie. Meet nu eens met de maatstaf van het Russische volk en hun leider. Zeker zijn we nooit over de ware bedoelingen van de schaker Putin, behalve dat hij wil winnen. Winnen op het Russische schaakbord en niet op het Westerse -bord vol domme zetten.
Reculer pour mieux sauter!
Laat van Lil maar eens zijn geweldige onderzoek doen en daarover zijn publicatie uitbrengen over de chaotische nadelen anno 2015 van de democratie van de EU. Daar moet dringend drastisch aan verbouwd en vereenvoudigd worden om de slagvaardigheid adequater te maken. Ik vrees echter dat dit een utopie is en blijft met zoveel landen. Net als de NL slagvaardigheid in ons teveel partijen stelsel.
Het probleem blijft altijd dat een grote leider door Europa niet meer universeel geaccepteerd zal worden op basis van de heersende 2de wereldoorlog associaties en traumatische herinneringen bij dat beeld.
Laat Putin zijn eigen volk leiden en laten wij ons, nu nog slechts irreëel nostalgische idee loslaten dat het Westen de superieure leermeester der ethiek van de hele wereld is en moet blijven. We hebben al lang niet meer die ouderwets superieure status in de rest van de wereld. We worden lachwekkend bevonden i.p.v. het superieure gezag!
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Joh, je zou toch nooit in Rusland willen wonen? Een achterlijk, armoedig en uitzichtloos land, gemiddelde leeftijden liggen beduidend lager dan in het Westen, door drankmisbruik, slechte gezondheidszorg en armoede. Een paar citaten: Bron Wikipedia.

*Andere trends zijn een verhoging van de leeftijd waarop vrouwen kinderen krijgen (met name in de steden) en de doorbraak van de seksuele revolutie in de jaren 90. Door de verslechterde omstandigheden zijn echter ook het nationalisme en racisme toegenomen. Mensen van Joodse afkomst en Kaukasische oorsprong worden vooral in grotere Europese steden als Moskou en Sint-Petersburg gediscrimineerd en de rassenhaat is toegenomen, onder invloed van radicale groepen als de RNE, Pamjat en de DPNI.

*Sinds het uiteenvallen van de Sovjet-Unie daalt de bevolking door emigratie en verslechterde levensomstandigheden. De vruchtbaarheid is gedaald, terwijl de sterfte vooral onder mannen enorm is gestegen als gevolg van verslechterde werkomstandigheden en alcoholisme. Hierdoor is de levensverwachting van mannen en vrouwen sterk verschillend. De bevolkingsdaling werd enerzijds getemperd door immigratie van etnische Russen uit de andere voormalige Sovjetrepublieken, maar anderzijds versterkt door emigratie naar met name Europa en de Verenigde Staten.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poetin, man van de week

Bericht door wilfred degens »

Joh, je zou toch nooit in Rusland willen wonen? Een achterlijk, armoedig en uitzichtloos land, gemiddelde leeftijden liggen beduidend lager dan in het Westen, door drankmisbruik, slechte gezondheidszorg en armoede.
Ik vermoed dat u het nog steeds niet begrijpt dat u door gaat met het meten met onze westerse maatstaf.
Een aap uit het oerwoud wordt ook niet graag in een geparfumeerde Europese huiskamerkooi geplaatst inclusief dagelijks zijn gemanipuleerd en gedoceerd voedsel.
Dichter bij huis, ik zou ook niet bij en met mijn buren willen leven. U wel? Culturen en subculturen verschillen en weerstanden zijn ook alleen gebaseerd op het niet kunnen nalaten te meten met je eigen maatstaven op goed en slecht.
Kortom, u oordeelt voortdurend naar hoe u in Rusland of elders in de wereld wel en absoluut niet zou willen wonen en leven. Dat mag best, alleen mag dat geen sanctieconsequenties hebben voor iedere plaats in de wereld waar u perse niet zou willen wonen. En juist dát is waar de rest van de wereld buiten het Westen zo spuug zat van is en in opstand tegen komt. Het Westen is de arrogante indoctrinatie veroorzaker van heel veel brandhaarden in de wereld. Wie blind de Westerse propaganda gelooft en navolgt heeft niet geleerd 'driedimensionaal' zelfstandig te denken en relativerend de wereld waar te nemen.
Plaats reactie