Poetin, man van de week

David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Poetin, man van de week

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef: „Rusland zit niet te wachten op een wapenwedloop”, zegt Dmitri Trenin, directeur van denktank Carnegie Centre in Moskou. „De bijeenkomst van beide partijen is een belangrijk moment. Ik hoop dat de NAVO-Rusland Raad vanaf nu op reguliere basis bijeen zal komen om de dialoog op gang te houden.”
Ik merk dat je nog steeds niet naar Cohen hebt geluisterd.

Ik had op Twitter een discussie over Trenin met Wierd Duk die hem als volgt omschrijft: "Weinig origineel denker en erg gevestigde orde. Beetje Clingendael kwaliteit." https://twitter.com/wierdduk/status/753559882054402048
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Clingendael kwaliteit, dat is een 8 of 9 op een schaal van 10. Een compliment. Ik heb Cohen wel gelezen, hij is een alarmist.
Hij houdt geen rekening met de vredeswil van partijen.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Poetin, man van de week

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Clingendael kwaliteit, dat is een 8 of 9 op een schaal van 10. Een compliment. Ik heb Cohen wel gelezen, hij is een alarmist.
Hij houdt geen rekening met de vredeswil van partijen.
Vredeswil? Vrijwel de gehele gevestigde oorlogszuchtige orde in de VS wil een confrontatie met Rusland. Wie de recente geschiedenis bestudeert weet dat de VS ook niet vies is van oorlog en bommen gooien:

In 1999 bombarderen de VS (met Navo) Servie zonder VN-mandaat.
In 2003 vielen de VS Irak binnen en verwoestten het land met honderdduizenden doden als gevolg
In 2014 bepaalden de VS dat Jatsenjoek de premier van Oekraine moest worden. Jatsenjoek wilde een militaire operatie beginnen tegen de "seperatisten".
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Poetin, man van de week

Bericht door David Bakker »

De gehackte mails van generaal Breedlove. Ook van belang: https://theintercept.com/2016/07/01/nat ... al-emails/
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Je hebt toch wel het nieuws over Servië gevolgd? Met dat bloeddorstige land was geen land te bezeilen. Nu blijkt dat ondanks de wetteloosheid van de Russische Federatie dat Europa en de USA, de NATO de voorkeur heeft voor diplomatiek overleg, zoals vorige week bleek. Cohen alarmeert...De Oekraïnse militaire ingreep in het oosten van dat land was legitiem, zoals je ongetwijfeld weet...De vredeswil van de USA is evident, er is geen sprake van acute oorlogsdreiging, terwijl toch de Krim voldoende aanleiding zou kunnen zijn.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Zoals je kunt zien is Gen. Breedlove met pensioen. Gepensioneerden voeren geen oorlog, zij wieden hun tuin en gaan dan barbecueënen...
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Poetin, man van de week

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Zoals je kunt zien is Gen. Breedlove met pensioen. Gepensioneerden voeren geen oorlog, zij wieden hun tuin en gaan dan barbecueënen...
Heel scherp. Het betreft hier echter mails uit 2014 toen hij nog in actieve dienst was.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Hij kreeg zijn zin ook toen niet...(Het is generaals vergunt een beetje uit de pas te lopen. Zeker als de vlak voor hun pensioen zitten. ) Herinner je je Couzy? Henri Andre (Hans) Couzy ('s-Gravenhage, 23 september 1940) was een Nederlandse generaal van de Landmacht. Hij leidde de grootste reorganisatie van de Koninklijke Landmacht uit de geschiedenis van de Nederlands krijgsmacht, namelijk de overgang naar een kleiner beroepsleger. Hij werd ook bekend door zijn betrokkenheid bij de Val van Srebrenica in 1995.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Onze mislukte held, Vladimir Vladimirovitsj Poetin heeft nu alweer een akkefietje aan de hand. Een dopingschandaal treft zijn regering frontaal en zal waarschijnlijk de Russische sporters op een enkeling na, uitsluiten voor de Olympische spelen. De verdachte ontkent, logisch ...

President Vladimir Poetin van Rusland heeft min of meer de vloer aangeveegd met het rapport van het mondiale antidopingbureau WADA dat maandag werd gepubliceerd. Rusland werd daarin beschuldigd van een door de staat geregisseerd dopingsysteem. Honderden positieve dopingtesten zouden daarbij zijn weggemoffeld.
"Het rapport is gebaseerd op de getuigenis van één man met een bedenkelijke reputatie", liet Poetin weten via een verklaring van het Kremlin.Die ene getuige is Grigory Rodchenkov, voormalig hoofd van het dopinglaboratorium in Moskou, die verklaarde dat bij de Winterspelen van Sochi in 2014 een wisseltruc plaatsvond.

Maar is hij ook onschuldig? Kan hij zijn onschuld aantonen en bewijzen? Ik ben benieuwd...De eer van de sportman Poetin en zijn nationaal belang staan beiden op de tocht. Hoe redt hij zich hieruit?
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Het antwoord op de boven gestelde vraag is duidelijk, door het IOC onder druk te zetten en het IOC zwicht. Mijn avondkrant *) kopt met "IOC verliest autoriteit." Ik vind het niet goochem van het IOC, te veel smerige politiek...te weinig eergevoel...

*) Het Parool Nieuws pagina 3 Maandag 25 juli.
Plaats reactie