Poetin, man van de week

wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poetin, man van de week

Bericht door wilfred degens »

wilfred degens schreef:
wilfred degens schreef:
hagenaars schreef:Wij werden niet boos, Het waren toch uw woorden? ""Toen was de maat vol en werden we boos. Logisch, toch... """" staten worden niet boos. Er zijn regels tussen staten en die heeft de leider geschonden. Hij blijft aan de gang. Hij heeft het Russische volk louter ellende gebracht. Klopt niet! Losse hagenaars flodder in de modder! De leider duldt geen tegenspraak, hij is geen vrijdenker. Maar een leider. Die de russen specifiek hard nodig hadden! Zijn spel is toch nog niet uitgespeeld?
Kortweg gezegd, een schoft die onschuldige (?) mensen in het gevang zet, op straat in elkaar laat slaan en de gebraden haan uithangt. Het zou voor het Russische volk, herstel de Russische volken, een zegen zijn als hij opdonderede. Hoe simpel en kortzichtig u kan denken, bewijst u hier wel weer mee!
Nogmaals wij zijn niet boos, maar ontzet en verontrust.Is Putin ook wanneer hij in de Hollandse/Haagse/ Brusselse keuken kijkt met zijn maatstaf voor zijn volk! Moeilijk he hagenaars om eens echt vrij te denken, los van uw geprogrammeerde westerse media napraten zonder harde bewijzen via een rechter. De uitspraak van een rechter vindt u toch ook altijd zo belangrijk in ons land? :roll:
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik heb een eenvoudige maatstaf, is het optreden objectief, democratisch en eerlijk, regeren de feiten of de ideologie.

Het is overduidelijk dat bij jou de ideologie regeert. M.i. begin je met je stuitend selectieve gedram zelfs een beetje door te slaan Hagenaars.
hagenaars schreef:Dat soort dingetjes die onder vrijdenkers heel gewoon zijn.

Maar het verkrijgen van inzicht heeft voorrang op het morele oordeel.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Laten we dan eerst even afspreken wat een ideologie is: Onder ideologie verstaan we het geheel van ideeën over de mens, menselijke relaties en de inrichting van de samenleving. Het begrip werd gelanceerd door de Franse verlichtingsfilosoof Antoine Destutt de Tracy, die er de wetenschap der ideeën mee bedoelde.
Het kan ook nog geleerder: Ideology, in the Althusserian sense, is "the imaginary relation to the real conditions of existence." It can be described as a set of conscious and unconscious ideas which make up one's goals, expectations, and motivations. An ideology is a comprehensive normative vision, meaning that it is a set of standards that are followed by people, government, and/or other groups that is considered the "norm".[1][further explanation needed], a way of looking at things, as argued in several philosophical tendencies (see political ideologies). It can also be a set of ideas proposed by the dominant class of society to all members of society (a "received consciousness" or product of socialization[further explanation needed], as suggested in some Marxist and Critical theory accounts. While the concept of "ideology" describes a set of ideas broad in its normative reach, an ideology is less encompassing than as expressed in concepts such as worldview, imaginary and ontology.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Ja, inderdaad, eerst komt het inzicht en dan het morele oordeel. Is dit nieuw? Welnee, je ziet (Op vakantie in Griekenland.) mensen uit zee komen, met de natte kleren aan. Wat doe je? Je denkt, dit zijn geen toeristen na een avondje stappen. (het inzicht) en dan ga je helpen, want vakantie houden kan altijd nog, toch?
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Poetin, man van de week

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Ja, inderdaad, eerst komt het inzicht en dan het morele oordeel. Is dit nieuw? Welnee, je ziet (Op vakantie in Griekenland.) mensen uit zee komen, met de natte kleren aan. Wat doe je? Je denkt, dit zijn geen toeristen na een avondje stappen. (het inzicht) en dan ga je helpen, want vakantie houden kan altijd nog, toch?
Soms lijken het toch wel toeristen:

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... -1750636W/

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... len_a.html
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Je hebt gelijk, maar schijn bedriegt, het blijven vluchtelingen, want niemand gaat voor zijn lol huis en haard verlaten...Er is natuurlijk wel verschil, Napoleon nam een koets, zijn manschappen stierven de moord. https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_aan_de_Berezina
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poetin, man van de week

Bericht door wilfred degens »

Evolutionair bezien is Putin n.m.m. dé man voor het Russische volk anno 2015.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Wat bedoelt u met evolutionair? Hij is een politicus die zijn tegenstanders monddood maakte. Een conservatief, eigenlijk een reactionair, hij jaagt een verwerpelijk droombeeld na, Rusland wint op alle fronten. Een agressor die zijn land en de vele volkeren geen decentralisatie gunt. Niets is erger als een centralist in zo´n groot land. Vooruitgang zit in decentrale oplossingen. Heimwee naar vroeger, de afschuwelijke Sovjet tijd is echt een ramp. De problemen*) van vandaag gaan ongestoord door het Kremlin, alsmaar door...

*) Lage levensstandaard, alcohol, geen verzorging van arme mensen etc. etc. Te veel om op te noemen. Vriendjespolitiek en corruptie zijn endemisch.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poetin, man van de week

Bericht door wilfred degens »

Niemand vraagt u en mij ook of we in het huidige Rusland ons thuis zouden voelen en daar zouden willen wonen.
Want wij kunnen onze gewoontes niet zomaar loslaten in ruil voor welke andere cultuur in de wereld dan ook, is mij gebleken. Hoe mooi die landen ook moge zijn. Het Russische volk heeft een ruige mentaliteit waar ik mij best enige tijd in zou kunnen aanpassen maar zeker niet voor altijd. In ons land is eveneens vriendjespolitiek en corruptie alleen zijn wij al zover dat we dat niet meer pikken zonder publiciteit op te zoeken om de daders op het schandblok te plaatsen. Het droombeeld waar u naar lonkt van Putin heeft het merendeel van de Russische bevolking waarschijnlijk ook en daar speelt hij demagogisch op in. Wanneer we Geert Wilders als een politieke tegenstander van de zittende regering beschouwen, zou hij zonder zijn door de belastingbetaler betaalde bewaking gelyncht worden. Ziet u nog het verschil met hoe het in Rusland toegaat? Ik vind uw veroordeling van Putin hypocriet maar wel volgens de westerse mainstream waarin u zich optimaal thuis schijnt te voelen.
Het is met onze maatstaven heel fout in Rusland met Putin als absoluut monarch echter wij hebben daar heel gewoon niets te zoeken en moeten onze eigen zaakjes maar eerst eens goed op de rails zien te krijgen.
Daar gaat het bij mij om. 't Russische volk is in ontwikkeling en hebben onze moederlijke en bemoeialige adviezen en westerse schijnheilige vermaningen niet nodig. We maken er ons alleen maar belachelijk mee.
.......en hun lagere levensstandaard zou mij, als autochtoon Rus, niets deren wanneer ik niet uw en mijn leefstijl van hier ooit gehad zou hebben. Mogelijk zijn ze daar veel gelukkiger want onze materiele welvaart is slechts een surrogaat geluk. Het ware geluk kost niets en ondervond ik toen ik als puber niets bezat dan alleen mijn eerste, grote liefde.
Laatst gewijzigd door wilfred degens op zo 13 sep 2015, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

De Russische Federatie kent vele volkeren. Zoiets als het Russische volk bestaat niet. Het Kremlin in Moskou domineert en dat is niet in het belang van de volkeren in de Federatie. De economie is in zeer slechte staat. Poetin heeft geen consistente fatsoenlijke visie voor dit geografisch grootste land ter aarde. Dat lijkt mij wel voldoende.
Plaats reactie