Poetin, man van de week

hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Ik heb een eenvoudige maatstaf, is het optreden objectief, democratisch en eerlijk, regeren de feiten of de ideologie. Dat soort dingetjes die onder vrijdenkers heel gewoon zijn. Kijken we naar de leider van Rusland dan zien we een ideoloog. Hij ontkent feiten, belazert de kluit, zegt b.v. dat hij geen troepen in Oost Oekraïne heeft, maar hij heeft er wel 12.000 en alle zwaarbewapend. Hij hangt een Rusland beeld aan met oude negentiende-eeuwse helden. Rusland is een arm land, vol corruptie en geen moderne staat. Zijn record op het gebied van democratische verhoudingen is werkelijk abominabel.
Ik heb gelukkig goede en vriendelijke verhoudingen met mijn buren. Bij staten gaat het anders overigens. Is een staat bedreigend voor de buren, is er in het verleden oorlog geweest, landverovering en bezetting. Dat is langs de hele westgrens van Rusland het geval. Rusland was overal de bezetter. Vraag het de Oost-Europeanen. Ze haten de beer.
Hoe komt u aan dat onjuiste beeld inzake het Westen? Mensen vluchten naar het Westen en niet naar het Oosten, dat weet u toch wel? Rusland is een emigratieland, niemand gaat er vrijwillig wonen...U moet vrees ik uw wereldbeeld herzien.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poetin, man van de week

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Ik heb een eenvoudige maatstaf, is het optreden objectief, democratisch en eerlijk, regeren de feiten of de ideologie. Dat soort dingetjes die onder vrijdenkers heel gewoon zijn. Kijken we naar de leider van Rusland dan zien we een ideoloog. Hij ontkent feiten, belazert de kluit, zegt b.v. dat hij geen troepen in Oost Oekraïne heeft, maar hij heeft er wel 12.000 en alle zwaarbewapend. Hij hangt een Rusland beeld aan met oude negentiende-eeuwse helden. Rusland is een arm land, vol corruptie en geen moderne staat. Zijn record op het gebied van democratische verhoudingen is werkelijk abominabel.
Ik heb gelukkig goede en vriendelijke verhoudingen met mijn buren. Bij staten gaat het anders overigens. Is een staat bedreigend voor de buren, is er in het verleden oorlog geweest, landverovering en bezetting. Dat is langs de hele westgrens van Rusland het geval. Rusland was overal de bezetter. Vraag het de Oost-Europeanen. Ze haten de beer.
Hoe komt u aan dat onjuiste beeld inzake het Westen? Mensen vluchten naar het Westen en niet naar het Oosten, dat weet u toch wel? Rusland is een emigratieland, niemand gaat er vrijwillig wonen...U moet vrees ik uw wereldbeeld herzien.
Waarom naar het Westen vluchten lijkt mij gebaseerd op de gevolgen van hoe wij ons in de wereld nog steeds presenteren. We prijzen onszelf ver boven wat we hen te bieden hebben in hun verwachtingen.
Alles wat u schetst over Rusland is juist, bekeken door u en mijn Westerse bril.
Mubarak was ook in onze mores een boef, maar wel goed als hoofd van zijn volk voor de revolutie die uiteindelijk tot het spiegelbeeld met een andere naam van Mubarak geleid heeft met veel extra bloedvergieten. U blijft volharden in het niet kunnen leven en laten leven.
Ik ben ook uitstekend met mijn buren, maar ga na een bezoekje altijd héél graag weer naar mijn eigen gemaakt subcultuurtje. U niet of zou u met hen wel uw leven onder een dak cq achter een voordeur willen voortzetten? Leef en laat leven zonder ons in te mengen in anderen hun nationale culturele ontwikkeling.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Mijn vriend dr.Jan van Lil zei er dan altijd achter, dat je het in het Duits moet vertalen, dan is het direct duidelijk wat je bedoelt...
Zelfs al is het je vriend (vraagje: vind hij dat ook van jou?), dan nog moet je natuurlijk niet alles geloven wat dr. Jan zegt…..
Meer inzicht in het huidige Rusland geeft het boek van Svetlana Alexijevitsj,“Het Einde van de Rode Mens, leven op de puinhopen van de Sovjet-Unie”, De Bezige Bij Antwerpen, (2014).
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

@Neerhoff. Over één ding zijn we het eens, Rusland is een puinhoop. En de leider heeft daar geen verandering in gebracht, helaas. Je weet, ik ben vrijdenker, eerst zien en dan geloven.
@Degens. Alles wat ik schrijf over Rusland is, hoop ik, feitelijk. Als ik er naast zit, dan hoor ik het wel. En dan zal ik mijn mening direct corrigeren.Het is voor staten niet mogelijk zich achter de dijken op te houden. U weet toch dat we een handelsnatie zijn?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poetin, man van de week

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:@Neerhoff. Over één ding zijn we het eens, Rusland is een puinhoop. En de leider heeft daar geen verandering in gebracht, helaas. Je weet, ik ben vrijdenker, eerst zien en dan geloven.
@Degens. Alles wat ik schrijf over Rusland is, hoop ik, feitelijk. Als ik er naast zit, dan hoor ik het wel. En dan zal ik mijn mening direct corrigeren.Het is voor staten niet mogelijk zich achter de dijken op te houden. U weet toch dat we een handelsnatie zijn?
Ja, dat weet ik maar al te goed, echter we kunnen toch handel plegen zonder ons met de keuken van onze handelspartners te bemoeien? Wat de fatsoensrakkers er ook van vinden? Onze handelspartners zijn immers verantwoordelijk voor wat zij op hun tafel zetten, niet wij! Wij kunnen onze energie beter in onze eigen keuken gebruiken en dringend verbeteren t.b.v. de rotzooi welke we zelf voortdurend het proletariaat voorzetten te slikken. Denkt u ook niet?
En jah, het is nu een puinhoop in Rusland geworden. Maar dacht u nu werkelijk dat het Rusland van nu beter af gaat worden door onze strafmaatregelen omdat Rusland zich niet langer onder Putin onze maatstaven wenst te laten voorschrijven? Ik begrijp eenvoudig niet waarom u dit gegeven niet begrijpt en implementeert in uw gedachtestroom. Ik begrijp Putin steeds beter sinds ik mezelf ook onder het gemiddelde Westerse media en propaganda denken heb uit geworsteld. Putin toont ruggengraat en daar houdt het Westen niet van.
Geloof mij dat ook ik altijd weer blij ben wanneer ik voor onbestemde tijd in het verre Wegistan heb moeten meedraaien en weer in mijn Westerse cultuur teruggekomen ben in de wereld die ik mij verbeeld nog de mijne te zijn, echter waarin de mij vertrouwde kenmerken als sneeuw in de warme zon overspoeld worden door chaotische onherkenbare twijfels, angsten en smakeloze invloeden van over de hele wereld in mijn nostalgische vaderland in verval.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

We waren dikke maatjes met de leider, onze koning dronk zelfs een lekker biertje met hem. (Ik heb ergens gelezen dat ze ook nog buurlieden zijn in Griekenland.)
We zijn dus niet kinderachtig jegens de leider en zijn keuken, maar hij drong de keuken van onze vrienden binnen en nam een stuk van de tuin in bezit, zonder te betalen Toen was de maat vol en werden we boos. Logisch, toch...
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poetin, man van de week

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:We waren dikke maatjes met de leider, onze koning dronk zelfs een lekker biertje met hem. (Ik heb ergens gelezen dat ze ook nog buurlieden zijn in Griekenland.)
We zijn dus niet kinderachtig jegens de leider en zijn keuken, maar hij drong de keuken van onze vrienden binnen en nam een stuk van de tuin in bezit, zonder te betalen Toen was de maat vol en werden we boos. Logisch, toch...
Ojah hagenaars :geek: , toen werden we boos en ons Westen riep meerstemmig "Boe". :o
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Wij werden niet boos, staten worden niet boos. Er zijn regels tussen staten en die heeft de leider geschonden. Hij blijft aan de gang. Hij heeft het Russische volk louter ellende gebracht. De leider duldt geen tegenspraak, hij is geen vrijdenker. Maar een leider.
Kortweg gezegd, een schoft die onschuldige mensen in het gevang zet, op straat in elkaar laat slaan en de gebraden haan uithangt. Het zou voor het Russische volk, herstel de Russische volken, een zegen zijn als hij opdonderede.
Nogmaals wij zijn niet boos, maar ontzet en verontrust.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poetin, man van de week

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Wij werden niet boos, Het waren toch uw woorden? ""Toen was de maat vol en werden we boos. Logisch, toch... """" staten worden niet boos. Er zijn regels tussen staten en die heeft de leider geschonden. Hij blijft aan de gang. Hij heeft het Russische volk louter ellende gebracht. Klopt niet! Losse hagenaars flodder in de modder! De leider duldt geen tegenspraak, hij is geen vrijdenker. Maar een leider. Die de russen specifiek hard nodig hadden! Zijn spel is toch nog niet uitgespeeld?
Kortweg gezegd, een schoft die onschuldige (?) mensen in het gevang zet, op straat in elkaar laat slaan en de gebraden haan uithangt. Het zou voor het Russische volk, herstel de Russische volken, een zegen zijn als hij opdonderede. Hoe simpel en kortzichtig u kan denke bewijst u hier wel weer mee!
Nogmaals wij zijn niet boos, maar ontzet en verontrust.Is Putin ook wanneer hij in de Hollandse/Haagse/ Brusselse keuken kijkt met zijn maatstaf voor zijn volk!
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poetin, man van de week

Bericht door wilfred degens »

Een keer plaatsen was genoeg!
Laatst gewijzigd door wilfred degens op za 12 sep 2015, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie