Poetin, man van de week

hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Terug naar Poetin, het onderwerp van deze draad: "anp.

Als het aan Vladimir Poetin ligt, krijgt de aftredende voetbalbaas Sepp Blatter een Nobelprijs. De Russische president deed die opvallende aanbeveling maandag in een interview met het Zwitserse televisiestation RTS. "

Opmerkelijk!

@Degens, ik kom nog terug op uw betoog.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poetin, man van de week

Bericht door wilfred degens »

Een goed alternatief voor de democratische bestuursvorm van een land zou de perfecte sterke leider zijn die bovennatuurlijk volmaakt voor iedereen bestuurt. Die bestaan niet. Derhalve is een democratie de enige breed geaccepteerde bestuursvorm, echter zonder sterke leider die zich vanuit zijn politieke achtergrond laat leiden in het beslissingen nemen waar hij dat maar even mogelijk ziet. Kortom een perfecte bestuursvorm bestaat gewoon niet. Neemt allemaal niet weg dat in sommige landen hun dictators volgens onze begrippen rioolratten zijn, doch in de context van de geschiedenis van die landen nog de minst slechte leiders zijn, dan wat hen te wachten staat nadat hun studenten in het westen tijdens hun studiejaren aan de democratie geroken hebben. Zij komen terug in hun native land en voelen dan pas het verschil in vrijheid van mening en het leven in een democratie. Zij gingen en gaan demonstreren waar onmiddellijk allerlei belangengroepen vanuit de hele wereld op af kwamen om die leider/rioolrat van zijn troon te schieten. Het doel van de studenten als initiatiefnemers is nooit een totale destabilisatie geweest zoals dat van de andere belanghebbenden wel het geval was. Gebrek aan levenservaring bij de demonstrerende studenten mag niet verwonderlijk zijn in deze dramatiek. Het land is spoedig in een burgeroorlog en de chaos is compleet en mogelijk komt de democratische doelstelling nooit meer in zicht in zo'n beschadigd land vol tegengestelde agressieve en destructieve doelgroepen die ook elkaar naar het leven staan. Kortom, het gezag en ontzag is weg. De studenten in Egypte, Libië, Tunesië, Syrië, Oekraïne hebben geen vooruitziende blik gehad wat de gevolgen in deze tijd konden zijn van hun demonstraties tegen hun voormalige bestuurder/dictator. Ik wed dat wanneer zij zich hiervan rekenschap hadden gegeven dan zaten Hosi Mubarak, Saddam Hussein, Moammar Mohammed al-Qadhafi nog steeds in hun zadel en was de gewone man die daar alles niet anders gewend was nog heel gewoon bezig met zijn eigen nerinkje zonder nu in voortdurende angsten te leven mits zij de voortdurende chaos zover overleefd hebben. De internationale pers is nagenoeg weg in die gebieden, echter de wetteloze chaos is zich inmiddels steeds dieper aan het wortelen. Fijn hè, democratie door de strotten van zulke landen drukken? En wat komt er voor Hosi Mubarak dan in de plaats? Een bijna identiek heerser die nog veel harder optreed tegen welke vorm van oppositie dan ook. Erdogan, Putin en de Chinezen hebben en hadden glashelder door welke gevolgen succesvolle opstanden voor henzelf en hun land zou betekenen. Daarom waren zij in de VN tegen het steunen van de opstandelingen tegen Assad. Putin doet het volgens de Russische normen heel goed. Wie zijn wij dan om ons zo arrogant op te stellen met onze beeldvorming van Putin?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poetin, man van de week

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Terug naar Poetin, het onderwerp van deze draad: "anp.

Als het aan Vladimir Poetin ligt, krijgt de aftredende voetbalbaas Sepp Blatter een Nobelprijs. De Russische president deed die opvallende aanbeveling maandag in een interview met het Zwitserse televisiestation RTS. "

Opmerkelijk!

@Degens, ik kom nog terug op uw betoog.
Putin is af en toe het Westen aan het plagen. Met zo'n opmerking weet hij dat hij mensen als u, als afgevaardigde van onze Westerse arrogante dominantie, door deze krankzinnige aanbeveling op de kast jaagt. Hij lacht en geniet van de opschudding die zo'n aanbeveling teweeg brengt in het Westen. Ofwel hij drijft de spot met ons en m.n. met u. :lol:
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

U legt de nadruk totaal verkeerd, ik denk dat P. dit meent, hij heeft lak aan goede zeden en fatsoen. Het is en blijft een schoft.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

In een democratie met oppositie, vrije verkiezingen en vrij pers is een goed leiderschap zeker mogelijk. Ik ken er een paar bij naam en toenaam. Een leider in de betekenis van leidinggevend aan een dictatuur is zo moeilijk niet. Het loopt met dezulken echter meestal zeer slecht af. Dat is ook de reden dat zij aan het kussen kleven. U bent een beetje te optimistisch over het leven onder dictatuur, het is geen leven, studenten en andere opstandelingen hebben vaak hun leven over voor verbetering. Ook daarvan zijn voldoende voorbeelden te geven.
Onze beeldvorming is gebaseerd op normale verhoudingen, die hoef je niet door de strot te wringen, hoor.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poetin, man van de week

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:U legt de nadruk totaal verkeerd, ik denk dat P. dit meent, hij heeft lak aan goede zeden en fatsoen. Het is en blijft een schoft.
Jah, volgens mijn opvoeding is hij dat. Alleen ben ik mij bewust van mijn nietigheid. Daarom zie ik zij houding in het licht van al de vernederingen van zijn Rusland in de laatste decennia volstrekt anders en minder zwaar wegend.
Wij huiveren van Blatter, maar die pias past net als Berlusconi excellent binnen Vladimir Putin zijn shock en spot policy naar het 'model' westen. Uw reactie is wat hij heeft ingeschat en leuk vindt.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Ik ga mijzelf niet herhalen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

Ach waarom niet? Het behoort immers standaard tot je babbelarij?
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Je zegt het iets te vaak, argumentum ad nauseam
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Poetin gaat door eigen schuld weer over de tong:
Rusland overweegt verbod op emoji voor homoseksualiteit

Gepubliceerd: 29 juli 2015 21:50 Laatste update: 29 juli 2015 21:57

Rusland overweegt het verbod op emoji die homoseksualiteit uitbeelden, zoals emoji van twee vrouwen of twee mannen die verliefd zijn.

Dat meldt de Russische mediawaakhond Roskomnadzor, die een verbod op de emoji wil. President Vladamir Putin is al langer bezig met een verbod op alle "homopropoganda".

Emoji die homoseksualiteit uitbeelden zijn sinds enkele maanden beschikbaar in Android, iOS en websites als Facebook, waarmee gebruikers een breder en diverser aanbod aan emoji kunnen gebruiken.

Door de nieuwe emoji kunnen homoseksuele ouders bijvoorbeeld een emoticon van twee vaders of moeders met een kind sturen.

Roskomnadzor heeft met name een probleem met de emoji met ouders van hetzelfde geslacht. Deze emoji zouden "de Russische familiewaarden ontkennen".

Ook zouden de betreffende emoji "niet respectvol zijn voor ouders en andere familieleden".
Rusland

Het Russische lagerhuis keurde op 25 januari van dit jaar een wet goed die het verbiedt om minderjarigen van informatie te voorzien die wordt omschreven als 'propaganda van sodomie, lesbisch zijn, biseksualiteit en transgenderisme'.

Homoseksualiteit is sinds 1993 niet meer strafbaar in Rusland, maar homofobie is wijdverspreid. Homobijeenkomsten en -parades worden stelselmatig verboden.
Door: NU.nl
Plaats reactie