Poetin, man van de week

David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Poetin, man van de week

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Gelukkig wordt er verschillend over Hubert Smeets gedacht, zoals er ook heel verschillend over Stan van Hoecke kan worden gedacht.
En over Laura Starink: http://blikopnosjournaal.blogspot.nl/20 ... rijgt.html
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Door rancune gedreven Schund...
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Poetin, man van de week

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Door rancune gedreven Schund...
Klopt. De rancune in de stukken van Laura Starink viel ons en anderen ook op. Ik denk dat veel Ruslandeskundologen gefrustreerd zijn dat het Rusland onder Poetin een niet-Westerse koers is gaan varen. Deze frustraties verhinderen blijkbaar een heldere blik, en erger nog, leiden tot politiek activisme waarbij men zich hult in journalistieke en wetenschappelijke schaapskleren. De belachelijke commentaren die dit tot gevolg heeft hebben weer geleid tot de introductie van een nieuw fenomeen: de Clavanindex: https://twitter.com/VrijdenkerDavid/sta ... 1896390657
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Kut! Je begrijpt mij verkeerd. Ik bedoel dat die anonieme "blik op NOS journaal" schrijver krom staat van de rancune.

En dan nu mijn reactie op jouw stukje over Laura Starink: Het zal zeker zo zijn dat Laura Starink het beleid van Poetin afwijst, maar dat is toch redelijk? Je kunt het met de imperiale, orthodoxe en reactionaire visie op zijn land toch oneens zijn? Ik zou i.p.v. de Clavanindex mij beperken tot de feiten...Als je een auteur bv. Laura Starink halve waarheden wil verwijten, waarom noemt hij die dan niet, ik vind dat inhoudsloze gescheld knap vervelend. (En trouwens wie weet wat een pogrom is gebruikt dat begrip niet eentweedrie....)
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Poetin, man van de week

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Kut! Je begrijpt mij verkeerd. Ik bedoel dat die anonieme "blik op NOS journaal" schrijver krom staat van de rancune.

En dan nu mijn reactie op jouw stukje over Laura Starink: Het zal zeker zo zijn dat Laura Starink het beleid van Poetin afwijst, maar dat is toch redelijk? Je kunt het met de imperiale, orthodoxe en reactionaire visie op zijn land toch oneens zijn? Ik zou i.p.v. de Clavanindex mij beperken tot de feiten...Als je een auteur bv. Laura Starink halve waarheden wil verwijten, waarom noemt hij die dan niet, ik vind dat inhoudsloze gescheld knap vervelend. (En trouwens wie weet wat een pogrom is gebruikt dat begrip niet eentweedrie....)
Haha. Ik begrijp je heel goed opa want je herhaalt je zelf nogal vaak. Waarom zou je het oneens of eens moeten zijn met Poetin? Ik woon niet in Rusland. Ik hoor graag objectieve analyses, dus geen 'analyses' waarbij een fictief utopisch Europa als morele benchmark fungeert.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Nee, nee, dat beweer ik niet, niemand moet iets, maar Laura Starink mag natuurlijk een hekel hebben aan de leider...

Terzijde:Tip 16: De kracht zit hem in herhaling


kracht van herhaling

Ja, dit is nog een cliché, en in dit geval wellicht juist daarom waar. Neuromarketingonderzoek bewijst namelijk dat frequente inzet van een bepaald medium het beste resultaat geeft. De reden hiervoor is dat we moeten wennen aan de propositie. Simpel gezegd: als de propositie vaker wordt gezien, wordt deze beter geloofd. Je kunt dit het beste zien als een vorm van relatiemanagement. Houd hier dus rekening mee in je budget.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Ik had het al bij Derk Sauer* gelezen in zijn wekelijkse (?) column in het gelukkig sterk vernieuwde Parool (Lees die krant!), maar in Moskou gebeuren rare dingen, zo brak het gemeentebestuur zonder schadevergoeding honderden winkels af omdat ze illegaal zouden zijn...In mijn ochtend blad ** kun ook nog lezen dat het economisch bar slecht gaat. Heel slecht. De leider komt in zwaar weer. https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 3917,d.ZWU


* https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... yL4PjzjLgw

** Het Financieel Dagblad van j.l. 21 februari pagina 5.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

Poetin's initiatief - met het Westen als tweede viool - om in eerste instantie president Assad van Syrië te steunen in zijn machtsstrijd met oppositionele groeperingen begint vruchten af te werpen. Hier wreekt zich Obama's hoogmoed om niet samen te willen werken met dictator Assad. Een fatale inschattingsfout, want zonder Assad zou de staat Syrië - net als indertijd Irak zonder Saddam Hoessein - een totale ineenstorting te wachten staan. Met IS als nieuwe machthebber in het kalifaat Syrië. Poetin's aanpak biedt wèl een reëel uitzicht op een overwinning op IS en wellicht verkiezingen in meer stromingen land Syrië.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Je haalt veel overhoop, ik beperk mij en laat Irak zonder Sadam hier en nu onbesproken. Je hebt gelijk dat de Amerikaanse solidariteit met de vrijheidsstrijders in Syrië niet goed gewerkt heeft. Bedacht moet daarbij worden dat Assad voortdurend oorlogsmisdrijven van de ergste soort bedreef, Poetin bleef daarbij "gezellig" op de achtergrond. Dat alles heeft veel mensenlevens gekost. Ik denk dan ook dat de dagen van Assad geteld zijn. Of Syrië dan uit elkaar dondert Ik denk het wel..?.Is dat erg? Ik denk het niet...Het verschijnsel Baath partij heeft zijn beste tijd gehad.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 9255,d.bGs
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Poetin, man van de week

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:Poetin's initiatief - met het Westen als tweede viool - om in eerste instantie president Assad van Syrië te steunen in zijn machtsstrijd met oppositionele groeperingen begint vruchten af te werpen. Hier wreekt zich Obama's hoogmoed om niet samen te willen werken met dictator Assad. Een fatale inschattingsfout, want zonder Assad zou de staat Syrië - net als indertijd Irak zonder Saddam Hoessein - een totale ineenstorting te wachten staan. Met IS als nieuwe machthebber in het kalifaat Syrië. Poetin's aanpak biedt wèl een reëel uitzicht op een overwinning op IS en wellicht verkiezingen in meer stromingen land Syrië.
Deze analyse hoor je natuurlijk niet in de MSM. Daar is men weer bezig met een nieuwe frame: Poetin wakkert de vluchtelingenstroom aan of is de schuld van die stroom.
Plaats reactie