Poetin, man van de week

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

Je verdraait de waarheid want er zijn wel degelijk Oekraïners die zich met Rusland verbonden voelen en juist helemaal niet met de EU.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Absoluut, die zijn er. Ik hoop niet dat ik de indruk heb gewekt dat bestaan te ontkennen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

En het zijn er zoveel dat Kiev het nodig vind die met wapengeweld het zwijgen op te leggen.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Het zijn er in verhouding erg weinig, maar Rusland bewapent*) ze en zij vallen aan. Dat is een gekend feit. het is elk land toegestaan zijn grondgebied te verdedigen en rust en orde te brengen.

*)Men zegt wel dat er 12.000 Russische troepen ingezet zijn.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poetin, man van de week

Bericht door fred neerhoff »

In de ogen van vele Oekraïners zorgt Poetin juist voor orde en rust, en is Kiev bezig de eigen mensen te belagen. Daar komt nog bij dat veel Kiev-getrouwen kiezen voor de EU-steun die zij- zoals de Grieken ooit dachten - gratis te kunnen ontvangen. De speech van Guy Verhofstadt en Hans van Balen hebben dat valse sentiment nog eens extra gevoed.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

Vele Oekraïners zijn er in feite maar heel weinig, een halve provincie en natuurlijk die 12.000 Russen.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

@Neerhoff. Ik wil nog even kort reageren op dit citaat van jou: "De speech van Guy Verhofstadt en Hans van Balen hebben dat valse sentiment nog eens extra gevoed."

fred neerhoff

Verhofstadt en van Balen waren daar als vertegenwoordigers van Het Europese Parlement. Zij verdedigen in dat parlement een liberale visie op Europa en brachten die op verzoek van het organiserend comité onder de aandacht. Het ging er in als koek. Dat liberalisme is helemaal geen vals sentiment, hoe kom je daarbij? Het is een goed doordachte oplossing voor de strijd tegen het conservatieve nationalisme zoals bv. Poetin dat uitdraagt.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poetin, man van de week

Bericht door wilfred degens »

Geen vals sentiment? :o
Het liberalisme, omdat het een arrogant en egoïstisch systeem is gericht op het individu, oftewel ikke ikke en vrindje de Dikke en de rest kan stikke. Eveneens verhoogd het liberalisme o.a criminaliteit (denk aan werkloosheid) en armoede (3e wereld).
Het feit dat kapitalisme/liberalisme de stroming is die de voorkeur heeft, behoeft geen toelichting. Echter in de praktijk moeten er voldoende waarborgen zijn om ervoor te zorgen dat het liberalisme niet doorslaat. Nationale miljardairs bewijzen hoe die voldoende waarborgen tegen het doorslaan van het liberalisme niet bestaat.
hagenaars

Re: Poetin, man van de week

Bericht door hagenaars »

U bent onvoldoende op de hoogte van het liberalisme en het kapitalisme zegt u helemaal niets. Misschien moet u het abonnement op De Volkskrant toch eens opzeggen en een mooi boek over het liberalisme ter hand nemen. Elke bibliotheek heeft er wel een paar. Het kapitalisme is echt een moeilijk onderwerp. Marx maakt het ons niet gemakkelijk, hij lijkt wel een omgevallen boekenkast. Onderaan dit lemma van de Wikipedia staan een aantal goede leessuggesties, bv. Ger Harmsen, maar de anderen zijn ook goed en leesbaar. Aan de studie! https://nl.wikipedia.org/wiki/Karl_Marx
Ik ben mijn boekenverzameling aan het uitdunnen, een gevoelig klusje, zo kwam ik het proefschrift van dr.Jan van Lil tegen. U mag het van mij lenen via onze voorzitter David Bakker. Succes!

Parental Influences on Children´s Television Experience Jan Everard van Lil, promotie Leiden 14 juni 1995.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poetin, man van de week

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:U bent onvoldoende op de hoogte van het liberalisme en het kapitalisme zegt u helemaal niets. Misschien moet u het abonnement op De Volkskrant toch eens opzeggen en een mooi boek over het liberalisme ter hand nemen. Elke bibliotheek heeft er wel een paar. Het kapitalisme is echt een moeilijk onderwerp. Marx maakt het ons niet gemakkelijk, hij lijkt wel een omgevallen boekenkast. Onderaan dit lemma van de Wikipedia staan een aantal goede leessuggesties, bv. Ger Harmsen, maar de anderen zijn ook goed en leesbaar. Aan de studie! https://nl.wikipedia.org/wiki/Karl_Marx
Ik ben mijn boekenverzameling aan het uitdunnen, een gevoelig klusje, zo kwam ik het proefschrift van dr.Jan van Lil tegen. U mag het van mij lenen via onze voorzitter David Bakker. Succes!

Parental Influences on Children´s Television Experience Jan Everard van Lil, promotie Leiden 14 juni 1995.
Man, u heeft geen idee hoeveel ik over Carl Marx gelezen en bestudeerd heb. En dat allemaal met mijn 61 IQ :!:
En u weet weer helemaal niet zeker wat ik wel en niet gelezen heb en van welke auteurs. :roll:
In uw denkbeeldige alleswetende zekerheid gaat u als gewoonlijk weer, zich volledig onbewust neerbuigend van veronderstellingen uit als welken voor iedereen zeker zouden moeten zijn. 'Uwe wijsgeer' hagenaars zekerheden! :P
De mogelijkheid dat ik met Hans Wiegel een diepgaande discussie gehad heb over de oorzaken van het huidige, sterk ontwikkelende anarchisme en de bestuurssysteem toepasbaarheid van het moderne liberalisme nog langer in onze democratie, sluit u maar even arrogant en gemakshalve kakelend helemaal uit.
Hoe vinden uw kleinkinderen en kinderen u in uw sociale verbaal met hen? U op een verjaardagsfeestje als gast lijkt mij een geweldige keus van de jarige. :cry:
En wat uw verre vrindje van Lil over mijn sterke vermoeden dat homoseksualiteit wel degelijk identiek aan pedoseksualiteit is, wordt pas belangrijk voor mij om te lezen hetgeen hij in zijn oratie schreef, wanneer hij daarop slechts korte tijd geleden promoveerde.
Mijn vermoeden van die overeenkomst tussen beide geaardheden vindt zijn grond in logisch denken en wat ik hierover allemaal wel degelijk heb gelezen over pedofielen die zich hadden vergrepen aan kinderen en hoe zij in een homorelatie met een volwassen man samenleefden of daarin zelfs getrouwd waren. Ook het verdedigingsverweer voor zijn betrapte pedo's gingen hun advocaten in in details over de dader zijn privé leven en privé gevoelens, die namen bij mij twijfels weg tot ik eenzelfde logica zou vinden in mijn onjuiste vermoeden. Nogmaals vermoeden!
Onderwijzers en 80+ grootvaders weten alles 'zeker" in hun rol naar de kindjes. Kenmerk van hun uitroep tekens ( :!: :!: :!: ) in woord en geschrift zijn van de vakkennis leken. In de menswetenschap is iedere hypothese een tijdelijke aanname.
Wetenschappers van het betere niveau daarentegen blijven gelukkig gezonde twijfels houden.
Doe ik, als geen wetenschapper, ook van nature. Twijfelen hoort bij het groeiproces van de leergierige en nooit bij de vastgeroeste betweter.
Plaats reactie